Avatar billede flashman Nybegynder
15. juni 1999 - 15:16 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan understreger man links når musen køre over?

Hello''...!

Jeg er helt grøn inden for avanceret htm programmering, så lad være med at grine når jeg spørger: "Hvordan understreger man links når musen køre over?"

Hv: Flashman
Avatar billede overload.dk Nybegynder
15. juni 1999 - 15:19 #1
Ha ha ha - bare for sjov! :)

Kig lidt på min side: http://hjem.get2net.dk/overload/

- Der burde du nok kunne finde ud af lidt.

Overload
att: Peter Loft
e.mail: overload@get2net.dk
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. juni 1999 - 15:34 #2
Det er:

<style>
A  {
    text-decoration : none;
}

A:Hover  {
    text-decoration : underline;
}
</style>
Avatar billede cardking Nybegynder
15. juni 1999 - 15:35 #3
Man skal lave det i style sheets.
Avatar billede flashman Nybegynder
15. juni 1999 - 15:38 #4
Tak for dit hurtige svar, men jeg kunne ikke finde noget på din (rimlig seje hjemmeside) som kunne hjælpe mig. :(

Prøv igen :)

Hv FLashman
Avatar billede overload.dk Nybegynder
15. juni 1999 - 15:45 #5
OK, her får de muligheder jeg umiddelbart kan i hovedet:

<style type="text/css">
<!--
  a      {color: #ffffff; text-decoration: none;}
  a:hover {color: #A0A0A0; text-decoration: underline;}
-->
</style>

man kan også sætte font-family: Verdana,Arial; font-size: 8
ind lige efter a:
Du kan også sætte decoration til blod(fed) eller Italic (kursiv).

Det var bare lidt dovenheden længe leve at jeg bare skrev min i-net side eftersom jeg mente at jeg brugte det der - men det er rimlig lang tid siden jeg har opdateret den pga. jeg er ved at lave hele sitet om til ASP og nyt design (tidskrævende :)

PS: Du kan også bare bruge 127144146281's det er lidt enklere hvis man er nybegynder :)

God fornøjelse.

Overload
att: Peter Loft
e.mail: overload@get2net.dk

Avatar billede overload.dk Nybegynder
15. juni 1999 - 15:46 #6
Forresten virker style vist nok kun i MSIE 4.0 og opefter! (tror jeg nok)

Overload
att: Peter Loft
e.mail: overload@get2net.dk

Avatar billede flashman Nybegynder
15. juni 1999 - 15:50 #7
Tak alle sammen (og til 127.. et eller andet tak, men overload syhsntes jeg gav flest muligheder og til cardking... jeg var nybegynder ;) ellers tak.)

Du (Overload) skulle gerne have fået nogle poin nu.

HV. Flashman
Avatar billede overload.dk Nybegynder
15. juni 1999 - 16:04 #8
Jeg glemte at sige at:

<style type="text/css">
<!--
  a      {color: #ffffff; text-decoration: none;}
  a:hover {color: #A0A0A0; text-decoration: underline;}
-->
</style>

skal stå i

<html>
<head>
<title>Hej hej</title>

<!--
  a      {color: #ffffff; text-decoration: none;}
  a:hover {color: #A0A0A0; text-decoration: underline;}
-->
</style>

</head>

rettere sagt, skal og skal det er bedst der :)

Tak for ePoint'sne :)

Overload
att: Peter Loft
e.mail: overload@get2net.dk
Avatar billede graae Nybegynder
15. juni 1999 - 20:48 #9
Hej Overload.dk

Jeg har det samme problem som dig med at Netscape latterliggør ens hjemmeside, så mit spørgsmål er hvordan du kan vise en special side, kun til Netscape brugere!
Avatar billede jumper Nybegynder
20. juni 1999 - 23:30 #10
Netscape 4.x har ikke den samme CSS-understøttelse som IE 4. Til gengæld overholder den i det mindste reglerne for det den understøtter :)

Den er også bedre til Javascript.

anyway, graa: Brug Javascript og tjek indholdet af navigator.appName

/Thor
Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. juni 1999 - 01:10 #11
Hej, jeg brugte flg. i mit framset for at få den til at vise ie version og skod-scape version:

<script language="JavaScript">
var version="0";
bName = navigator.appName;
bVer = parseInt(navigator.appVersion);
if      (bName == "Netscape" && bVer >= 3) version = "n3";
else if (bName == "Netscape" && bVer == 2) version = "n2";
else if (bName == "Microsoft Internet Explorer" && bVer >= 4) version = "e4";
else if (bName == "Microsoft Internet Explorer" && bVer == 3) version = "e3";

if (version == "e3" &#124;&#124;&#124;&#124; version == "e4") {
  skriv='<frameset rows="52,*,35" frameborder="0" border="0" framespacing="0" border="false">'
    skriv+='<frame src="default.asp?mode=forsiden_top" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="No" frameborder="0" noresize>'
    skriv+='<frame name="Indhold" src="default.asp?mode=forsiden" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="Auto" frameborder="0" noresize target="Indhold">'
    skriv+='<frameset cols="200,*" frameborder="0" border="0" framespacing="0" border="false">'
      skriv+='<frame src="default.asp?mode=forsiden_bund1" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="No" frameborder="0" noresize>'
      skriv+='<frame src="default.asp?mode=forsiden_bund2" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="No" frameborder="0" noresize>'
    skriv+='</frameset>'

  }
  else

if (version == "n2" &#124;&#124;&#124;&#124; version == "n3") {
  skriv='<meta http-equiv="refresh" content="0;url=forside/netscape.htm">'
  }
document.write(skriv)
</script>
Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. juni 1999 - 01:11 #12
>>Jumper

Det kan godt være skod-scape overholder regler osv. med IE rules pga. den's funktionalitet og hastighed (MS IE 5.0)

:)

Overload
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juni 1999 - 01:49 #13
Ja det kan jeg kun give dig ret, men den alpha (eller tidligere end det) af Netscape 5, er meget tæt på at slå IE (Jeg er IE fan)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. juni 1999 - 14:07 #14
Ok, jeg har hørt at Netscape vil fuldstændig lave deres browser om så kun (næsten) det samme som IE - passer det?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juni 1999 - 17:02 #15
Ja den kan det meste af de forskellige IE specifikke ting, f.eks Iframes, bedre styles sheet support (f.eks: A:Hover (som før var IE Specifik))

Du kan selv hente en meget meget tidlig alpha udgave af den på http://www.mozilla.org se under binaries (det er kun 3 MB)
Avatar billede jumper Nybegynder
21. juni 1999 - 17:28 #16
Den nye version kan alt! Og mere end IE 5.

Desuden overholder den alle reglerne til punkt og prikke. Det giver så et lille dilema med IE 5.* optimerede hjemmesider, da IE 4.* og 5.* IKKE overholder standarderne!

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juni 1999 - 17:36 #17
Nej men sider der er lavet til IE5 ser næsten 99% ens ud i Netscape5 (eller 4.9 som den hedder intil videre)
Avatar billede jumper Nybegynder
21. juni 1999 - 17:38 #18
Måske, men hvis du optimerer til IE, er du sikker på aldrig at overholde nogle standarder!

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juni 1999 - 18:00 #19
ikkehelt det er vildt overdrevet det med at IE ikke overholder nogle standarder for det gør den men der er nogle den ikke gør detr ved jeg
Avatar billede jumper Nybegynder
21. juni 1999 - 18:38 #20
Det jeg mener med at den ikke overholder nogen standarder, er at den er ALT for fejltolerant over for dårlig kodning!

Eksempel:

Javascript er et case-sensitive sprog, der er forskel på store og små bogstaver i alt. Det er IE da ligeglad med, og godtager det uanset hvad. Den gætter sig frem til de rigtige variabelnavne, funktioner, osv.

Desuden godtager den stort set alt HTML kode, selvom det enten ser ud af lort til på andre browsere, eller også ikke kan vises på andre browsere.

Så min pointe med at den ikke overholder nogen standarder, er at den er for fejltolerant med alt kode!

/Thor
Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. juni 1999 - 20:06 #21
Standarder???!!!??? DET ER SGU DA LIGEMEGET :)

IE gør bare arbejdet BEDERE end Skod-scape - så er JEG i hvert fald ligeglad med officelle standarter!

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juni 1999 - 21:19 #22
Jeg vil give overoad.dk ret, de standarder er ligemaeget, de er overhovedet ikke up-to-date

>>jumper
Netscapes overholder heller ikke reglerne for CSS 100%
Avatar billede jumper Nybegynder
22. juni 1999 - 02:45 #23
overload, hvis standarderne for HTML, CSS, Javascript, XML, osv... ikke bliver overholdt, er det meget tilfældigt omd u kan se hjemmesiden som designeren havde påtænkt sig det, eller om du overhovedet kan se den!!

127...up-to-date? Hvilke standarder tænker du på? HTML? Tja, kig på HTML 4, den er sgu' så opdateret som den kan være!
Netscape & CSS: Nej, ikke i 4.**, men nu snakkede vi også om Netscape 5! Og der overholdes ALT 100%!!

Lad os beholde vores meninger for os selv, og ikke lave denne tråd om til en browserdiskussion. Dem har vi haft nok af ;)

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. juni 1999 - 03:07 #24
Jeg lægger bare facts på bordet, ja jeg er IE fan, men jeg vil også til at bruge Netscape når 5'eren er færdig (men kun 50% af tiden)