Avatar billede krang Nybegynder
12. marts 2002 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gange 2 textboxe sammen

Jeg har nogle tal der skal ganges...

der skal først være 2 teksboxe der skal ganges og resultatet vises i en ny textbox

og lige neden under skal der være 2 textboxe mere der og skal ganges til en ny "ialt" textbox

og der skal være mange flere

og så lige den ting at "ialt" felterne altid skal opdatere efter hvad man skriver i de 2 tilhørene box'e

hvordan gør man det???
Jeg har prøvet nogle forskellige ting, men det går hele tiden galt, og nu er jeg blevet sur på mit script, så vil i ikke plz hjælpe mig med det????

Mikkel
Avatar billede dmcn Praktikant
12. marts 2002 - 20:31 #1
http://exp.dk/spm/184186 : Luk venligst det ene spørgsmål. :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2002 - 20:31 #2
Det er ikke tilladt at oprette et spørgsmål 2 gange. Luk venligst dette spørgsmål.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. marts 2002 - 21:41 #3
<form name='dinform' ... >

<input type='text' name='op1v1" onblur="opdater( 'v1' ); value='0'>
<input type='text' name='op2v1" onblur="opdater( 'v1' ); value='0'>
<input type='text' name='resv1" onfocus="this.blur();" readonly value='0'>

I næste gruppe kalder du så felterne "op1v2", "op2v2" og "resv2" og kalder  opdater( 'v2' )  osv osv

og oppe i din htmlsides head sektion head skal du så definere funktionen opdater() :

<script type="text/javascript"> <!-- //

function opdater( gruppeid ) {

    var frm = document.forms['dinform'];
    var op1 = parseInt( "0" +frm[ 'op1' +gruppeid ].value, 10 );
    var op2 = parseInt( "0" +frm[ 'op2' +gruppeid ].value, 10 );

    var res = op1 * op2;

    frm[ 'res' +gruppeid ].value = res;

}; //end opdater( string )

// --> </script>

mvh JakobA
Avatar billede krang Nybegynder
13. marts 2002 - 17:11 #4
JA!!!! det virker...
hvis man alstå lige retter dine små scriptfejl med ' og "
men nu mangler det bare at samle alle resultaterne i et "resultat" felt til aller sidst
Avatar billede krang Nybegynder
13. marts 2002 - 17:19 #5
ok... den lave jeg selv... well... her er dine point