Avatar billede nightcrow Nybegynder
12. marts 2002 - 18:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gennemsøgning af tabel samtidig med gennemsnit hentes fra anden t

Det jeg er ude efter er noget i retning af dette:

Select * from vin AND (select AVG(rating) AS gns from ratedvine where VinID = vin.id) as gns

Altså, for hver vin i tabellen vin, skal jeg også bruger gennemsnitskarakteren af tabellen ratedvine hvor VinID = vin.id

Nogle gode råd?? please...
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 18:29 #1
Du kan ikke lave subselects i Mysql
Avatar billede nightcrow Nybegynder
12. marts 2002 - 18:30 #2
Det vil sige, at det slet ikke kan løses set ud fra et MySQL synspunkt...
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 18:30 #3
prøv med

select vin.*,AVG(ratedvine.rating) AS gns from vin, ratedvine where vin.VinID=vin.id

det sidste check skal du dog lige gøre noget afhængigt af sprog du bruger.
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 18:31 #4
er dog ikke sikker på det duer, prøv evt at smid en group by XXX bagefter eller lignende
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 18:35 #5
denne her virker:
select PollList.*, avg(PollQuestion.Pos) from PollList, PollQuestion where PollList.ID group by PollList.ID;

er dog lavet på en anden tabel:
prøv med:

select vin.*, avg(ratedvine.rating) as gns from vin,ratedvine where vin.VinID=vin.id group by vin.VinId
Avatar billede nightcrow Nybegynder
12. marts 2002 - 18:36 #6
select vin.*,AVG(ratedvine.rating) AS gns from vin, ratedvine where ratedvine.VinID=vin.id group by vin.id

Følgende sætning ser ud til at gøre det... Thanx
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 18:38 #7
det var skam så lidt :)