Avatar billede binow Nybegynder
12. marts 2002 - 03:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til checkboks og array

Jeg får flg. fejl meddl.

Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in /mnt/nas/www/b/w/binow.dk/soe02/Hjaelpertilmelding.php on line 113

Linie 113 indeholder

<input type=\"checkbox\" name=\"hjaelper_Box_nr$i_[\"1107\"]\" value=\"1107\">

hjaelper_Box_nr$i_[] skulle blive til et array for hjælper nr 1, indeholdene de forskellige info om nr1, der er så hjælpe nr2 efterfølgende osv.

Håber der er nogle vågne hoveder der kan hjælpe :-)

Binow
Avatar billede binow Nybegynder
12. marts 2002 - 04:07 #1
Jeg vil gerne have det sådan at der kommer til at stå  i html
eks
<input type="checkbox" name="hjaelper_Box_nr$i_["1107"]" value="1107">
<input type="checkbox" name="hjaelper_Box_nr$i_["kiosk"]\" value="kiosk">
osv.

så det bliver et array af de forskellige valg hjælper nr et har lavet
Avatar billede binow Nybegynder
12. marts 2002 - 04:37 #2
Jeg har prøvet at sætte \ uden om [] altså \[\] men det virker ikke så kommer der bare \[\] i html'en og det er jo ikke godt
Avatar billede dcoder Nybegynder
12. marts 2002 - 05:05 #3
<input type=\"checkbox\" name=\"hjaelper_Box_nr" . $i_["1107"] . " value=\"1107\">

Prøv den... Bær lige over med mig hvis der er små tastefejl, det er jo ret tideligt :)
Avatar billede dcoder Nybegynder
12. marts 2002 - 05:10 #4
<input type=\"checkbox\" name=\"hjaelper_Box_nr" . $i_["1107"] . "\" value=\"1107\">

Fandt lige den første af tastefejlene :) Kan lige bruge denne lejlighed til at foreslå

<input type=\"checkbox\" name=\"hjaelper_Box_nr" . $i_['1107'] . "\" value=\"1107\">

Hvis det andet skulle fejle. Tror nu ikke der er den store forskel, men man ved jo aldrig :)
Avatar billede binow Nybegynder
12. marts 2002 - 05:20 #5
Hejsa, rart at se man ikke er den eneste der er sent oppe.

Desvære så virker det ikke... :-'
Resultatet bliver  i html

<input type="checkbox" name="hjaelper_Box_nr" value="1107">

Det bliver altså ikke til noget array og der kommer ikke noget nr på $i
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. marts 2002 - 12:00 #6
Tror du skal bruge arrays på følgende måde:

<input type="checkbox" name="hjaelper1[]" value="1107">
<input type="checkbox" name="hjaelper1[]" value="kiosk">
<input type="checkbox" name="hjaelper1[]" value="underslæb">
osv..

og så aflæse dem i php vha. hjaelper1[0], hjaelper1[1], hjaelper1[2] osv

--tipsen--
Avatar billede binow Nybegynder
12. marts 2002 - 13:51 #7
Du er da også over det hele tipsen :-), men heldigt for os andre.

Jeg ville jo gerne have et indexeret array, det ved jeg godt det du har laver også er, men det er lidt nemmere, når index'ne har navne.

Men nu har jeg prøvert og får stadig samme fejlmeddlese.

Her er hvad der står i linie 113
<input type=\"checkbox\" name=\"hjaelper_Box$i[]\" value=\"1107\">

Html'en bliver dannet i en funktion som ligger på en anden side, der bliver included i den første side. Dette skylde at man ikke på forhånd kender antallet at hjælpere.

Functionen laver en displayblock og som resultat echo'er den det hele ud.
Functionen bliver så kaldt fra den første side, der hvor jeg gerne vil have det til at stå.  Men ligeså snart jeg sætter [] på melder den fejl.
Avatar billede tipsen Nybegynder
22. marts 2002 - 17:45 #8
Jeg tror kun html understøtter ovennævnte måde at lave array's på - jeg tror ikke det andet er muligt!
Avatar billede binow Nybegynder
25. marts 2002 - 00:27 #9
Nej jeg har opgivet at gøre det på ovenstående måde, istedet sender jeg alle variablerne til en anden side, som så samler dem i et array, lidt omstændigt, men det virker.