Avatar billede danielp Nybegynder
11. marts 2002 - 21:23 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

PowerQuest PartitionMagic?

Hejsa!
Jeg har hørt at man med programmet PowerQuest PartitionMagic kan omdanne FAT til NTFS osv? Er det rigtigt og hvor kan man skaffe dette program??
Avatar billede becko Nybegynder
11. marts 2002 - 21:25 #1
Køb det hos din prgram pusher, det er faktisk pengene værd
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2002 - 21:27 #2
Du kan også uden det program !

Åbn en dosprompt og skriv:
convert drevbogstav:  /fs:ntfs
Avatar billede danielp Nybegynder
11. marts 2002 - 21:28 #3
Kan man ikke downloade det gratis på nettet???
Avatar billede becko Nybegynder
11. marts 2002 - 21:29 #4
morpheus> ja men så mangler han lige osv.
Avatar billede danielp Nybegynder
11. marts 2002 - 21:30 #5
Kan det ske uden at slette noget på disken??
Avatar billede becko Nybegynder
11. marts 2002 - 21:38 #6
ja du kan konvertere fra fat til ntfs uden at miste data, men du skal bruge et 3.die parts program hvis du vil den anden vej ntfs til fat
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
11. marts 2002 - 21:38 #7
Det er nemlig lige det det kan. Det er en god ide at defragmenter sine diske inden man laver ændringer.

Du kan downloade en demo udgave. Men den stopper inden der bliver foretaget nogen ændringer.

Holder med becko: Køb det hos din program pusher, det er faktisk pengene værd.  :-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2002 - 22:20 #8
Hvad er fordelen i at gå fra NTFS til FAT32 ???
Jeg forstår ikke folk der vil den vej! :o)

Osv., er det lig med at du skal den anden vej, ellers så uddyb venligst...
Avatar billede becko Nybegynder
11. marts 2002 - 22:27 #9
morpheus> jeg er enig hvorfor skulle man den anden vej ? men herrens veje og så fremdeles.
osv. i forbindelse PM må være dens primære funktioner(jeg gætter på noget med partitioner8-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2002 - 22:33 #10
Det virker da vel også, hvis man højreklikker på My Computer og vælger Manage... Der ligger der noget til at styre partitioner med.

Uden at skulle genstarte ! :o)
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 22:36 #11
Morpheus>>>> Det har du vist ikke helt styr på det der.
Det eneste man kan gøre for at få sit drev til fat 32 igen er at bruge Partion magic 7,0 som er den eneste version som understøtter win xp.
http://www.powerquest.com/
Avatar billede becko Nybegynder
11. marts 2002 - 22:41 #12
morpheus> prøv det !! den indbyggede i w2 har en tendens til smadre alt hvad den får lov til snuse til, jeg gætter på det er en udbygget fdisk hvor de har glemt at rette fejlene ;oD
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2002 - 22:42 #13
Det er jeg da helt klar over ! :o)

Jeg forstår det bare ikke...
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 22:43 #14
Hvad forstår du ikke?
Avatar billede becko Nybegynder
11. marts 2002 - 22:47 #15
i har tabt mig fuldstændig, hva´snakker vi om!!!
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 22:50 #16
Jeg spørger bare om hvad morpheus har gang i med at fortælle ang at man kan konverter til fat 32 fra ntfs.
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2002 - 23:33 #17
Jeg forstår ikke at folk vil bruge et 3. parts program til at konvertere fra FAT32 til NTFS.
Og så fatter jeg heller ikke folk der konverterer fra NTFS til FAT32.
Jeg mener, så er man da ikke glad for den ekstra sikkerhed det giver at bruge NTFS.

Jeg ved at i W2K skal man passe lidt på med de features man har i Disk Mangement. Jeg har selv prøvet det. Mistede dog kun ubetydelige data på en 2GB SCSI disk.

Becko >> Mig ?
Avatar billede resten Nybegynder
11. marts 2002 - 23:42 #18
morpheus>> forklar lige hvordan man undgår at bruge et 3 parts program til at converter fra ntfs til fat 32.
Avatar billede morpheus Nybegynder
12. marts 2002 - 01:14 #19
Det siger jeg heller ikke.
Jeg siger blot at jeg ikke kan se det fornuftige i det.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
12. marts 2002 - 10:27 #20
Partition Magic er den eneste rigtige løsning!

Man kan have interesse i at konvertere fra NTFS til FAT hvis man eks kører dual boot med 98 på en af diskene og vil have adgang til den anden ..
Avatar billede danielp Nybegynder
12. marts 2002 - 19:30 #21
Tak for svarene...