Avatar billede lokee Nybegynder
11. marts 2002 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Layers, mouseover..ting.

Hej Eksperter.

For det første er jeg ikke sikker på om dette er det rigtige forum, men jeg har lavet mig fortælle at jeg bør bruge dreamweaver, så må det jo være her jeg spørger.

Jeg er ved at redesigne mit website, og som navigering har jeg nogle billeder, som skal flytte sig lidt v. mouseover.
Ligesom hér:
http://www.magenta4ever.dk/junk/missfit.htm

Ovenstående site er ét som min veninde & jeg er i gang med at lave (hun har sjovt nok programeret), men hun har pt. ikke tid til at hjælpe mig med mit eget site.

Da jeg normalt er superpresset på arbejdet er det NUNUNU det skal være - så jeg søger hjælp - og når jeg siger hjælp, så mener jeg VIRKELIG hjælp! ;-) For jeg er jo blondine og alt muligt.

- Jeg kan kontaktes via ICQ - 4851253 hvis du er interesseret i at hjælpe en blondine (også kendt som "dresseret abe") i nød!

På forhånd tak.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. marts 2002 - 21:22 #1
Hvis det går igennem eksperten - og der dermed er point indblandet skal det foregå igennem eksperten :)

Så stil dit spørgsmål her - så er jeg sikker på at du kan få hjælp.
Avatar billede lokee Nybegynder
11. marts 2002 - 21:28 #2
Nå, for fiiidan.

Jamen, ganske kort kan spørgsmålet stilles:
Hvordan gør man!?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. marts 2002 - 21:30 #3
Hvordan gør man hvad?

Du bliver vist nødt til at være lidt mere specifik..
Avatar billede lokee Nybegynder
11. marts 2002 - 21:32 #4
Hah - allerede hér går det galt! ;-)

www.mush.dk/dukkebarn12.jpg
Man navigerer via figuren, men på mouseover skal kropsdelene bevæge sig (og også aben). Ligesom på www.magenta4ever.dk/junk/missfit.htm

Og når jeg siger "hvordan gør man?", så mener jeg vitterligt "hvordan gør man?", for jeg har ingen anelse om det.

Jeg er jo bare designer.
Avatar billede lokee Nybegynder
11. marts 2002 - 21:35 #5
Hov - undskyld.
Jeg har lavet grafiken til den der virker (missfit), så jeg ved godt hvordan jeg skal gøre mht. grafiken.
Missfit er lavet, så der er et baggrundsbillede og en masse layers, som så bliver synlige, når man kører markøren henover. - Jeg har lavet det samme grafik til mush, men jeg ved ikke hvordan jeg får dem placeret de små billeder det korrekte sted på baggrunden, og får dem til at blive synlige v. mouseover!

(gav det mening?)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. marts 2002 - 22:11 #6
Jeg kan ikke bare forklare dig hvordan du lærer html og javascript (selvom det foregår i DW) på 5 min. Desværre.

Du må køre DW's egene indbyggede tutorials igennem, læse på www.html.dk og så ellers spørge specifik herinde når du går istå.
Avatar billede lokee Nybegynder
11. marts 2002 - 22:17 #7
Nevermind - har fundet ud af det!
Hvorfor mailer eksperten.dk mig ikke, når nogen kommenterer mit spørgsmål -gawddamnit!
Avatar billede lokee Nybegynder
11. marts 2002 - 22:19 #8
Hov - glemte at sige "Ellers tak" :-)