Avatar billede exploit Nybegynder
11. marts 2002 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker min upload funktion ikke??

Koden er nedenunder! Der er ikke desideret fejl i koden da jeg godt kan uploade små txtfiler på omkring 20 kb men når jeg vil uploade en .mdb fil på 200 kb gider den ikke og filen kommer ikke op!

nogen ideer til hvad jeg har gjort forkert eller mangler??

'API kald:

Private Declare Function FtpPutFile Lib "wininet.dll" Alias "FtpPutFileA" (ByVal hConnect As Long, ByVal lpszLocalFile As String, ByVal lpszNewRemoteFile As String, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwContext As Long) As Boolean
Private Declare Function InternetConnect Lib "wininet.dll" Alias "InternetConnectA" (ByVal hInternetSession As Long, ByVal sServerName As String, ByVal nServerPort As Integer, ByVal sUserName As String, ByVal sPassword As String, ByVal lService As Long, ByVal lFlags As Long, ByVal lContext As Long) As Long
Private Declare Function InternetOpen Lib "wininet.dll" Alias "InternetOpenA" (ByVal sAgent As String, ByVal lAccessType As Long, ByVal sProxyName As String, ByVal sProxyBypass As String, ByVal lFlags As Long) As Long

Const FTP_TRANSFER_TYPE_UNKNOWN = &H0
Const INTERNET_DEFAULT_FTP_PORT = 21
Const INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG = 0
Const INTERNET_SERVICE_FTP = 1
Const INTERNET_FLAG_PASSIVE = &H8000000

'Uploadfunktionen:

Dim hConnection As Long, hOpen As Long
            Dim sFile As String
            'open an internet connection
            hOpen = InternetOpen("Any-Key Regnskab", INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG, vbNullString, vbNullString, 0)
            'connect to the FTP server
            hConnection = InternetConnect(hOpen, "*******", INTERNET_DEFAULT_FTP_PORT, "t*ec***r.dk", "*******", INTERNET_SERVICE_FTP, IIf(PassiveConnection, INTERNET_FLAG_PASSIVE, 0), 0)

            sFile = App.Path & "\Regnskab.mdb"
            MsgBox sFile
            FtpPutFile hConnection, sFile, "/******/********/www/*******/Database/Regnskab.mdb", FTP_TRANSFER_TYPE_UNKNOWN, 0

På forhånd tak!
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2002 - 20:54 #1
Hvordan viser / gemmer du filen ?
Er det i en MsgBox, en sådan kan ikke rumme over 32 K så vidt jeg husker.
Eller har jeg misforstået din kode.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2002 - 20:59 #2
Og så er en mdb fil jo ikke en du kan vise på samme måde som en txt fil.
-SCB
Avatar billede exploit Nybegynder
11. marts 2002 - 21:37 #3
Jeg gemmer det da ikke eller gør jeg! Jeg er ikke lige helt super til den upload funktion jeg har fundet!

Men det lyder som om du har fat i noget! Bare fyr løs med gode ideer!
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2002 - 21:58 #4
Ups, jeg sad og tænkte på at du downloaded....
Hvad hvis du uploader en txt fil på 200 Kb virker det så.
Det er vel ikke fordi det er en mdb fil at det ikke virker.
-SCB
Avatar billede exploit Nybegynder
11. marts 2002 - 22:09 #5
nej hvor skummelt! Det virker fint med et textfil på over 200 kb! Så det må være fordi det er en .mdb!

har du nogen ide om hvordan jeg gør så jeg kan uploade dem også??
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2002 - 22:32 #6
Hvad uploader du til ?
En txt fil indeholder alm tekst tegn
En mdb fil er en database fil og skal åbnes af en sådan.
-SCB
Avatar billede exploit Nybegynder
11. marts 2002 - 22:35 #7
jeg uploader til en ftpserver!

Men kan man ikke uploade den? Eller skal jeg bruge en anden funktion?
Avatar billede picard Nybegynder
13. marts 2002 - 13:25 #8
Har du tjekket at du har tilladelse til at placere en fil af typen .mdb i området på ftp-serveren ?!!?!??!
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 19:46 #9
Forsæt fra: http://www.eksperten.dk/spm/184239

Hvis det er et problem med mellemrum så brug koden her:

Private Declare Function GetShortPathName Lib "kernel32" _
                          Alias "GetShortPathNameA" ( _
                          ByVal lpszLongPath As String, _
                          ByVal lpszShortPath As String, _
                          ByVal lBuffer As Long) As Long

Public Function GetDosPath(strFileName As String) As String
Dim lngRes As Long, strPath As String
  strPath = String$(165, 0)
  lngRes = GetShortPathName(strFileName, strPath, 164)
  GetDosPath = Left$(strPath, lngRes)
End Function

Private Sub Form_Load()
    MsgBox GetDosPath("C:\Programmer")
End Sub