Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 18:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Jeg får ikke noget ind i db'en Hjælp!!!

Hejsa.

Jeg har flg kald. på min phpside, jeg får ingen fejlmeddlese siden vises fint, men der kommer bare ikke noget ind i db'en. Jeg har flere ligende kald på samme side og de kommer fint ind i db.

Kan nogen hjælpe.

$sqlTropikAkt ="insert into ikkeaktivitets_tabel(deltager_Id, konto_Nr,ikAkt_Nr1, ikAkt_Nr1Opl, ikAkt_Nr1Deltager,ikAkt_Nr2,ikAkt_Nr2Opl,ikAkt_Nr2Deltager,ikAkt_Nr3,ikAkt_Nr3Opl,ikAkt_Nr3Deltager,
ikAkt_Nr4,ikAkt_Nr4Opl,ikAkt_Nr4Deltager,ikAkt_Nr5,ikAkt_Nr5Opl,ikAkt_Nr5Deltager)
values(
'$deltager_id','$konto_Nr','$ikAkt_Nr1','$ikAkt_Nr1Opl','$ikAkt_Nr1Deltager','$ikAkt_Nr2','$ikAkt_Nr2Opl','$ikAkt_Nr2Deltager','$ikAkt_Nr3','$ikAkt_Nr3Opl','$ikAkt_Nr3Deltager',
'$ikAkt_Nr4','$ikAkt_Nr4Opl','$ikAkt_Nr4Deltager','$ikAkt_Nr5','$ikAkt_Nr5Opl','$ikAkt_Nr5Deltager')";

mysql_query($sqlTropikAkt)or die(mysql_error());

Lidt meget kode, og burde være et array, men nu er det altså lavet sådan her :-)

Jeg er lidt presset så derfor 60 point.

Jeg har tjekket at variablerne faktisk eksisterer og at der er noget i dem.

Mvh Binow
Avatar billede fangel Nybegynder
11. marts 2002 - 19:01 #1
sæt denne linie ind efter hver mysql_query, så kan du se MySQL's fejlmelding

echo "MySQL Sagde: ".mysql_error()."<br>\n";

så kan man normalt se hvad der er galt...

Dea_PG
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 19:16 #2
Hej Dea_PG

Der kommer ingen fejl meddlese.

Jeg har sat flg ind.  $fejlIkAktTrop ="MySQL Sagde: ".mysql_error()."<br>\n";

og lavet en.  <? echo ($fejlIkAktTrop);?> i bunden, men der kommer kun, MySql Sagde:

og stadig ikke noget i db'en

Binow
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 19:16 #3
Sætningen bliver måske slet ikke udført. Hvad med lidt mere kode?
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 19:23 #4
Der er rigtig meget kode.

//her starter ikke aktivitets tilmeldingen for trop

//Her sendes spejder info
  if ($antal_Trop>0){
  $i=1;
  $gettet = mysql_query("SELECT * FROM spejder_tabel");
  $nr = mysql_num_rows($gettet);

  while($antal_Trop>=$i){
  $nr++;
  $deltager_id = $konto_Nr."_".$nr;

    $ikAkt_Nr1 = ${'spejder_EkstraAkt1_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr1Opl =${'spejder_EkstraAktBem1_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr1Deltager = ${'spejder_Del_Form_Ekstra1_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr2 = ${'spejder_EkstraAkt2_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr2Opl =${'spejder_EkstraAktBem2_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr2Deltager = ${'spejder_Del_Form_Ekstra2_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr3 = ${'spejder_EkstraAkt3_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr3Opl =${'spejder_EkstraAktBem3_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr3Deltager = ${'spejder_Del_Form_Ekstra3_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr4 = ${'spejder_EkstraAkt4_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr4Opl =${'spejder_EkstraAktBem4_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr4Deltager = ${'spejder_Del_Form_Ekstra4_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr5 = ${'spejder_EkstraAkt5_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr5Opl =${'spejder_EkstraAktBem5_nr'.$i};
    $ikAkt_Nr5Deltager = ${'spejder_Del_Form_Ekstra5_nr'.$i};

    $sqlTropikAkt ="insert into ikkeaktivitets_tabel(deltager_Id, konto_Nr,ikAkt_Nr1, ikAkt_Nr1Opl, ikAkt_Nr1Deltager,
            ikAkt_Nr2,ikAkt_Nr2Opl,ikAkt_Nr2Deltager,ikAkt_Nr3,ikAkt_Nr3Opl,ikAkt_Nr3Deltager,
            ikAkt_Nr4,ikAkt_Nr4Opl,ikAkt_Nr4Deltager,ikAkt_Nr5,ikAkt_Nr5Opl,ikAkt_Nr5Deltager)
            values(
            '$deltager_id','$konto_Nr','$ikAkt_Nr1','$ikAkt_Nr1Opl','$ikAkt_Nr1Deltager',
            '$ikAkt_Nr2','$ikAkt_Nr2Opl','$ikAkt_Nr2Deltager','$ikAkt_Nr3','$ikAkt_Nr3Opl',
            '$ikAkt_Nr3Deltager','$ikAkt_Nr4','$ikAkt_Nr4Opl','$ikAkt_Nr4Deltager',
            '$ikAkt_Nr5','$ikAkt_Nr5Opl','$ikAkt_Nr5Deltager')";
    mysql_query($sqlTropikAkt)or die(mysql_error());
$fejlIkAktTrop ="MySQL Sagde: ".mysql_error()."<br>\n";
    $i++;
    };//slut på sql and while antal_Trop
  };//slut på if antal_Trop
//slut på trop info

Der er meget mere kode, men det vil vist være uover skueligt, jeg vil meget gerne maile det hvis nogen har lyst :-)

Binow
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 19:36 #5
Mnjah, snup lige en

print $sqlTropikAkt."<br>";

efter din mysql_query.... og vis os hvad den indehodler.

Hvad mener du iøvrigt med at der ikke kommer noget ind
i tabellen? Kommer der ingen nye rækker, eller kommer der
rækker med tomme felter ?
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 19:46 #6
Okey her er hvad den skriver

insert into ikkeaktivitets_tabel(deltager_Id, konto_Nr,ikAkt_Nr1, ikAkt_Nr1Opl, ikAkt_Nr1Deltager, ikAkt_Nr2,ikAkt_Nr2Opl,ikAkt_Nr2Deltager,ikAkt_Nr3,ikAkt_Nr3Opl,ikAkt_Nr3Deltager, ikAkt_Nr4,ikAkt_Nr4Opl,ikAkt_Nr4Deltager,ikAkt_Nr5,ikAkt_Nr5Opl,ikAkt_Nr5Deltager) values( '9872_101','9872','1','et','Patrulje', '2','to','Enkelt','3','tre', 'Enkelt','4','fire','Enkelt', '5','fem','Enkelt')

Der kommer slet ikke nogen nye linier i tabellen, altså overhovedet ingen ting.

binow
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 21:14 #7
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 21:23 #8
Vi kan jo være optaget andetsteds...

Det virker urimeligt at du ikke får sat noget ind, og ikke
får en fejlmeddelelse. Så vi skal prøve én ting mere.
Efter din mysql_query skriver du lige

  print "Rækker ændret: ".mysql_affected_rows()."<br>";

og fortæller os hvad den siger. Den skal sige enten 0 eller
1.
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 21:31 #9
Ok, undskyld hvis jeg er lidt utålmodig.  Jeg er bare lidt under tidspres :-)

Det er et samlet tilmeldingssystem jeg er ved at lave.

To 2 sek så kommer der et resultat

Binow
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 21:46 #10
Her er så hvad den svarer.

insert into ikkeaktivitets_tabel(deltager_Id, konto_Nr,ikAkt_Nr1, ikAkt_Nr1Opl, ikAkt_Nr1Deltager, ikAkt_Nr2,ikAkt_Nr2Opl,ikAkt_Nr2Deltager,ikAkt_Nr3,ikAkt_Nr3Opl,ikAkt_Nr3Deltager, ikAkt_Nr4,ikAkt_Nr4Opl,ikAkt_Nr4Deltager,ikAkt_Nr5,ikAkt_Nr5Opl,ikAkt_Nr5Deltager) values( '9872_102','9872','1','en','Enkelt', '2','to','Patrulje','3','tre', 'Gren','4','fire','Enkelt', '5','fem','Patrulje')

Rækker ændret: 1

Siger det noget :-)

Binow
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 21:47 #11
Så ér den sat ind. Prøv at ryste hovedet, og se om du kan
finde den rigtige tabel at kigge i :) (undskyld jeg driller.....)

Hvordan ser du om der er noget i tabellen??
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 21:53 #12
Bøjer mit hovede med en dyb rødmen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg bruger Mascon, men havde fået den sat op til at køre 2 batch, og derved viser den ikke noget fra tabllen
Men da jeg satte den tilbage til 1, kom det hele frem. Det har virket hele tiden ........ douh.....

Havde jeg nu anvendt PhpMyAdmin som jeg også har ville jeg jo have set at der er records i tabellen.

Tak for hjælpen Erik.

Det var dit sidste hint der ledte mig på sporet.  Points til dig:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 21:54 #13
Det plejer at lykkes til sidst :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 21:55 #14
Øh, hvad er Mascon ?
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 22:01 #15
Et MySql database admin program.  Utroligt nemt at bruge og godt til at lave og ændre tabeller med.

Jeg syntes at det er lettere at bruge end PhpMyAdmin, det kører på pc'en og sender så sql til databasen.

Det er et shareware program, kan godt maile det til dig hvis du vil.

Binow
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 22:04 #16
Nej, skidt med det. Jeg bruger MySql-Front - men mener iøvrigt
at det er et sikkerhedsproblem at åbne MySql for adgang udefra.
Det er rart, javist, men det er noget sværere at hacke, hvis man
kun kan tilgå MySql-databasen direkte fra webserveren.

Men det er en helt anden sag...
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 22:16 #17
Jeps det har du ret i, jeg vil også gerne have mit domaine flyttet, har bare ikke helt fundet ud af
hvor endnu. Det tilmeldingssystem jeg er ved at lave skal også flyttes til DDS's Server. De bruger bare
en PostReg database, så det skal jeg lige have styr på først.

Noget helt andet, jeg kan huske en time(hvis du altså er den erik jacobsen) hvor du snakkede om et script der kunne fjrene reklame bannere
i toppen af en hjemmeside, eks. hvis man er hostet gratis, er det et som det er muligt at få fat i?

Binow
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 22:22 #18
Jeg er vist nok mig ... Men det var da vist kun noget jeg nævnte
i forbifarten i forbindelse med en ganske bestemt "udbyder"
af gratis hjemmesideplads.

Generelt må jeg nok fraråde at fjerne deres eneste - og umådeligt
beskedne - indtægtskilde.

En sjov observation, netop på et gratis sted med bannere i toppen
er, at hvis man skriver hele - revl og krat - af sin HTML-kode
i én lang linie - helt uden linieskift - så ryger banneret ned
i bunden af siden. De sider jeg havde fingre i blev genereret
af et lille Perlscript,  og uploadet som HTML-sider
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 22:35 #19
Ja det er rigtigt, nok at det kun var en lille bemærkning, grunden til at jeg
spørger, at at den udbyder jeg har, har ændret på udseende af sin banner, så
forstyrrer hele billede. Der bliver laver en dobbelt frame, og jeg har ikke
anvendt nogle frames på siden. Alligevel bliver den loaded to gange oven på hinanden.
Hvis ma minimerer vinduet kan man komme til at  bruge den underliggende. Det er
grimt og det tager ekstra tid.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2002 - 22:38 #20
Lyder mest som et rigtig godt tidspunkt at skifte udbyder.
Sådan noget ville jeg gerne betale for at undgå :)
Avatar billede binow Nybegynder
11. marts 2002 - 22:43 #21
Ja men det danske spejder korps prøver altid at slippe for at betale for det,
men resultatet bliver også at det skal flyttes, over på en af korpsets servere,
de bruger en postreg database, så det skal jeg lige sætte mig ind i, hvordan det virker.

For mit eget vedkommende, bliver det jo nok også til at jeg flytter hen et sted hvor
man kan betale for noget ordentlig service.