Avatar billede piemp Nybegynder
11. marts 2002 - 16:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Computer rebooter

Jeg har et problem med at min computer, lige pludselig og uden varsel genstarter den, jeg kan ikke finde noget system eller nogen form for logik i de tidspunkter den restarter på, men den gør det bare lige pludselig.

Hardware:

800 mhz tbird
224mb pc100 ram
gf2 mx
asus a7v
maxtor 15 gb hd udma 100
SB 128 pci

Software:

Windows 2000 SP2
Via 4in1 4,37 final
directx 8.1
detonator 23.11

Det skulle helst ikke være varmeproblemer da jeg kører med en thermaltake silent viking og åbent kabinet, plus en 120 mm kabinet blæser. CPU bliver ikke over 50 og motherboard ligger omkring de 30.

Håber der er nogen der kan løse problemet, for det er rimelig belastende, på forhånd tak.
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. marts 2002 - 16:51 #1
Hvor stor er din strømforsyning?

Har du installeret nyt hardware og efterfølgende konstateret problemet, eller har det altid været der (maskinen er vel ikke fra igår)
Avatar billede moreless Nybegynder
11. marts 2002 - 16:56 #2
prøv at gå ind og resette alt i din bios, jeg har haft samme problem, hjalp da jeg fandt ud af at jeg havde stilt rammene for højt i biosen.. prøv det :-)
Avatar billede lundse21 Nybegynder
11. marts 2002 - 16:58 #3
Min com gør præcis det samme.... Men cpu er bare ikke ligeså hurtig?
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig? Skal nok give point?
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. marts 2002 - 16:59 #4
Det er et kendt problem at Detonator 23.11 driveren er kendt for at lave problemer
Avatar billede cocio Nybegynder
11. marts 2002 - 17:01 #5
Jeg bruger den allernyeste nvidia driver....
Avatar billede cocio Nybegynder
11. marts 2002 - 17:02 #6
Min computer gør også det der.....
Avatar billede beldring Nybegynder
11. marts 2002 - 17:03 #7
hehe......min gør det også!
Avatar billede piemp Nybegynder
11. marts 2002 - 17:09 #8
Der sidder en 300w strømforsyning i, så det burde heller ikke være et problem. Jeg kan ikke rigtig huske hvornår problemet begyndte, bortset fra at det kun har været mens jeg har kørt win2k. Jeg husker ikke at det er begyndt i forbindelse med nogen ny hardware eller software. Jeg vil prøve at skifte GFX kort drivere og se hvad der sker, hvis det virker skal du nok få dine Point praetorian :). Takker for svarene.
Avatar billede fpnovell Nybegynder
11. marts 2002 - 18:45 #9
>>piemp og >>lundse21
I Windows XP kan man under "avanceret" i egenskaberne for "Denne computer" vælge "indstillinger for start og genoprettelse".
Du skal fjerne fluebenet ved "automatisk genstart".

Jeg vil umiddelbart tro, at det er nøjagtig det samme i Win2000 SP2.
Hvad anvender du/I comp'en til, når det sker - krævende spil ?

Opdater chipsettet til Geforce grafikkortet hos nVidia og hent også de nyeste drivere.

mvh
fpnovell
Avatar billede piemp Nybegynder
11. marts 2002 - 18:59 #10
FPnovell, det var rigtigt nok nøjagtigt det samme i w2k. Jeg har også opdateret mine detonator drivere og overvejer en bios update. Jeg skal ikke kunne sige om det virker, da den rebooter på en meget tilfældig måde.

Jeg bruger mest min computer til at spille counter-strike og det da også oftest når jeg spiller den går ned, men den har også gjort det umiddelbart efter jeg er kommet ind i windows.

Jeg håber det virker nu, men jeg kan som sagt ikke sige det lige umiddelbart, men jeg sir tak for svarene.
Avatar billede piemp Nybegynder
11. marts 2002 - 19:04 #11
Hov, glemte lige 1 ting, der står "systemfejl" og så fjerner man pinden ved automatisk reboot, hvilke systemfejl er det lige præcis der skulle kunne forekomme??
Avatar billede cocio Nybegynder
11. marts 2002 - 19:11 #12
Fpnovell --> Jeg kører med win98.....
Avatar billede cocio Nybegynder
11. marts 2002 - 19:14 #13
Fpnovell kom ind på http://www.eksperten.dk/spm/183727
hvor vi kan diskutere videre.....