Avatar billede gg Praktikant
11. marts 2002 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

getParameter() fra en select boks

Har følgende kode: Hvordan får jeg fat i værdien i projectId[x] ogprojectTitle[x] så jeg kan sende det valgt over i en database ?

<select name="projektselect">
    <%
      for (int x=0;x<projectTitle.length;x++)
      {
      %>
      <option value="<%=projectId[x]%>"><%=projectTitle[x]%></option>
      <%
      }
      %>

    </select>

<%
      String a =request.getParameter("projektselect");
      out.println(a);

    %>
Avatar billede disky Nybegynder
11. marts 2002 - 18:00 #1
byt

<option value="<%=projectId[x]%>"><%=projectTitle[x]%></option>

ud med

<option value="<%=x%>"><%=projectTitle[x]%></option>

Så bruger du

String a=request.getParameter("projektselect");
if(a==null || a.equals(""))
{
  a="0"; //defautl
}
int xVal=Integer.parseInt(a);

Nu kan du via 'xVal' hente data fra dine 'projectId og projectTitle' arrays og gemme i basen.
Avatar billede gg Praktikant
11. marts 2002 - 18:07 #2
jamen jeg skal bruge begge mine værdier i select boksen. så det duer ikke at jeg udskifter <option value ="<%=x%> da projectId[x] indeholder interger værdier jeg har hentet fra en database
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
12. marts 2002 - 03:26 #3
Hej!!
Her er lidt af det pureste Zuluspaghettikode ;o)
Jeg er ikke sikker på om det virker, men meningen er at den løber String a igennem indtil den finder et "" hvorefter den smidder karakterene i en ny String. Held og lykke håber det giver lidt inspiration.

<select name="projektselect">
    <%
      for (int x=0;x<projectTitle.length;x++)
      {
      %>
      <option value="<%=projectId[x]%>"> <%=projectTitle[x]%></option>
      <%
      }
      %>

    </select>

<%
String a =request.getParameter("projektselect");
out.println(a);
String projectId=&#8221;&#8221;;
String projectTitle=&#8221;&#8221;;
Int length = a.length();
for(int x = 0; x<length x++)
{ String test = a.substring(x, x+1);
  if(test !=null )
  {projektId=projektId + test;
  }
  if (test.equals(&#8221;&#8221;))
    {while(x<length)
          {x++;
            test =a.substring(x, x+1)
            projektTitle = projektTitle+test;
          }

%>
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
12. marts 2002 - 03:28 #4
Upps!!
String projectId=&#8221;&#8221;
String projectTitle=&#8221;&#8221;
if (test.equals(&#8221;&#8221;))
Skal erstattes med ""
Sådan her:
String projectId="";
String projectTitle="";
if (test.equals(""))
Sorry!!!!
Avatar billede disky Nybegynder
15. marts 2002 - 23:35 #5
jo du kan godt udskifte det som jeg foreslog, du skal bare bagved holde styr på hvad der passer sammen.

f.eks. du får at vide at brugeren har valgt punkt #17, så kigger du på plads #17 i f.eks. en ArrayList henter det objekt som er der og piller din information ud af objektet.
Dine metode virker f.eks. ikke hvis du skal bruge 7 data'er per drop down punkt.