Avatar billede -ulli- Nybegynder
11. marts 2002 - 15:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VPN

Nogen der har erfaring med VPN med Zywall 10 og Cisco 827 router?

Skal der NAT'es noget i routeren? Hvis ja, hvad og hvordan?
Avatar billede afh Nybegynder
14. marts 2002 - 17:57 #1
Kigger lige med her
Avatar billede woolbox Nybegynder
28. marts 2002 - 01:57 #2
er også på ...
Avatar billede rikard Nybegynder
28. marts 2002 - 20:09 #3
Jeg har VPN erfaring, men ikke med de to aktuelle produkter, men kan nok finde på noget til Cisco 827.
Hvis det kun er NAT spørgsmål du har så skal der NAT'es.
Men får at kunne hjælpe skal jeg vide om du påtænker at lave en direkte VPN tunel mellem de to endheder?
Jeg går ud fra at de sidder med den ene "ben" på en offentlig IP adresse, hvis det er tilfældet så er der ikke behov for NAT, så er det blodt at kaste sig ud i VPN opsætningen.
MVH
Rikard
Avatar billede -ulli- Nybegynder
08. april 2002 - 08:56 #4
hej Rikard.

Ja, jeg sidder med en offentlig IP. Vi har WOL ADSL med Cisco 827, og så den Zywall 10 som firewall. Der er ikke installeret webinterface på cisco'en. Det leverede WOL den ikke med. Så jeg ved ikke hvordan den skal konfigureres til VPN.

Det skal lige siges at jeg ingen erfaring har med dette, så al hjælp er påskønnet :)
Avatar billede afh Nybegynder
08. april 2002 - 10:17 #5
Er webinterfacet ikke indeholdt i Cisco'en selv? Du burde kunne få adgang til den bare ved at indtaste Cisco'ens intranet IP i din browser...
Avatar billede -ulli- Nybegynder
08. april 2002 - 10:46 #6
afh: nope.. det er ikke installeret :(
Avatar billede -ulli- Nybegynder
08. april 2002 - 10:47 #7
jeg har spurgt wol.. jeg troede det var installeret, og jeg bliver da også promptet for username/password når jeg går ind på den, men jeg kunne ikke logge ind, så jeg ringede til wol, og fik at vide at de ikke leverer med webinterface
Avatar billede rikard Nybegynder
08. april 2002 - 17:18 #8
For at kunne hjælpe dig vider er jeg nød til at vide lidt mere.
Har du Cisco 827 i begge "ender"?
Har du Cisco 827 koblet direkte mod ISP og på den anden side Zyxel som Firewall og derefter dit lokal netværk?
Eller har du Cisco 827 i den ene ende og Zyxel i den anden ende?
MVH
Rikard
Avatar billede -ulli- Nybegynder
09. april 2002 - 09:35 #9
Det ser sådan her ud..

ISP (WOL) -> Cisco 827 -> Zyxel Zywall 10 -> LAN

En af de ansatte har en Zywall 1 som han kunne bruge til at koble sig op til netværket med. Kræver det en router for at koble sig på netværket ude fra? Vi kunne nemlig godt tænke os når vi havde ansatte ude i verden, at de kunne logge sig på via en dialup linje. Men jeg ved ikke hvor besværligt dette er?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
16. maj 2002 - 23:55 #10
Jeg lytter lige med. Har samme problem som -Ulli-, bare med en SOHO 77.
IPSEC er ikke glad for NAT-routere. 827 og SOHO 77 skulle understøttet IPSEC Passtrough.

Det ser således ud hos mig:
FirmaLAN -> ZyWall 10 -> Ericson ADSL Modem (TDC) -> WWW <- SOHO 77 <- ZyWall 10 <- PrivatLan

Håber vi kan hjælpe hinanden.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 23:43 #11
Jeg lytter lige med. Har samme problem som -Ulli-, bare med en SOHO 77.
IPSEC er ikke glad for NAT-routere. 827 og SOHO 77 skulle understøttet IPSEC Passtrough.

Det ser således ud hos mig:
FirmaLAN -> ZyWall 10 -> Ericson ADSL Modem (TDC) -> WWW <- SOHO 77 <- ZyWall 10 <- PrivatLan

Håber vi kan hjælpe hinanden.