Avatar billede edron Nybegynder
10. marts 2002 - 18:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tuborg??

/* Er der nogen, der kan se om der mangler een eller flere Tuborg klammer i
nedenstående??
Undskyld, hvis formateringen er dårlig det er copy paste, der driller! */

public class BankKonto
{
    //Data:
    public int kontoNr;

    public double saldo;

    public double proAnnoRente;

    public boolean storre = true;

    //Metoder:

    public double nyeKontoOplysninger()/*Modtager kontonr,
                                            saldo og pro anno rente som parametre
                                            og indsætter dem i kontoens data-medlemmer.*/
    {
        System.out.println("Skriv Kontonummer: ");
        kontoNr = SavitchIn.readLineInt();

        System.out.println("Skriv Saldo'en: ");
        saldo = SavitchIn.readLineDouble();

        System.out.println("Skriv Renten Pa: ");
        proAnnoRente = SavitchIn.readLineDouble();

    }

    public double udskrivKontoOplysninger()//Udskriver alle oplysninger om kontoen
                                              // (kontonr, saldo og pro anno rente).
    {
        System.out.println("Kontonummer: "+kontoNr);
        System.out.println("Saldo: "+saldo);
        System.out.println("Rente pr. Aar: "+proAnnoRente);
    }

    public double indsaetEtBelob()//Modtager det ønskede beløb
                                      // som parameter og lægger det til i saldoen.
    {
        System.out.println("Skriv et Beloeb, der skal ind paa kontoen: ");
        double belobInd = SavitchIn.readLineDouble();
        saldo = saldo + belobInd;
    }

    public double haevEtBelob()
    {
        System.out.println("Skriv et Beloeb, der skal haeves paa kontoen: ");
        double belobUd = SavitchIn.readLineDouble();

        if(belobUd > saldo)
            {
                storre = false;
            }
        else if(belobUd <= saldo)
            {
                saldo = saldo - belobUd;
                storre = true;
            }

        if (storre)

                        System.out.println("Transaktionen lykkedes der var penge nok paa kontoen");

        else
            {

                      System.out.println("Transaktionen mislykkedes der er ikke penge nok paa kontoen");
                storre = true;
            }

    public double tilskrivRente()//Beregner årets renter ud fra kontoens saldo og
                                    // renteprocent og lægger dem til i saldoen.
                                    // Returnerer den nye saldo.

    {
        double renteBelob = ((saldo * proAnnoRente) / 100);

        saldo = saldo + renteBelob;

        System.out.println("Saldo efter tilskrivning af Aarets rente: "+ saldo);
    }

Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:40 #1
Der mangler vidst ikke nogen

Du start med 1 peger er den her vej  { ligger du 1 til, peger den der her vej } trækker du en fra.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:42 #2
0121212123232321210 det må være sådan, så det går op.
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:45 #3
hvis du vil ha et lille program der tæller hvor mange der er af et givent tegn i en fil, så bare sig til..! hvis den ender med et lige facit burde der ikke være noget galt og omvendt ved et ulige.. :)
Avatar billede edron Nybegynder
10. marts 2002 - 19:13 #4
Er der en af jer, som så kan fortælle hvad følgende compiler meddelse
så betyder ?

BankKonto.java:18: missing return statement
    {
    ^
BankKonto.java:32: missing return statement
    {
    ^
BankKonto.java:40: missing return statement
    {
    ^
BankKonto.java:47: missing return statement
    {
    ^
BankKonto.java:77: missing return statement
    {
    ^
5 errors
Avatar billede lsimony Nybegynder
10. marts 2002 - 19:58 #5
Hej edron

Det er fordi du har skrevet double i f.eks. public double tilskrivRente()

så forventer Java at der skal returneres en double fra funktionen, hvis du ikke skal returner, så skal du bruge void istedet for double. Ellers skal du skrive

return saldo;

tilsidst i funktionen.

Hilsen

Lars
Avatar billede edron Nybegynder
10. marts 2002 - 23:32 #6
Tak Lars!
Ja det virker logisk og det VIRKER fint.