Avatar billede drzero Nybegynder
02. juni 2000 - 14:34 Der er 6 kommentarer

Session variable uden PHP4 eller PHPLib

Jeg forsøger at regne ud hvordan jeg kan lave dynamiske sessionvariable uden at benytte PHP4 eller PHPLib.. Mit problem er bare hvordan jeg kan gemme de dynamiske sessionvariable, så de bliver genskabt med samme navn som jeg har kaldt dem fra starten. Jeg kan sagtens gemme dem i en MySQL table, men når jeg henter det igen har jeg jo en array som bl.a. indeholder navnet på variablen, hvordan får jeg det overført $array["navn"] (som indeholder ordet splat) til en tom variabel med navnet $splat ?

Hvis der er nogen der kan fortælle hvordan det kan lade sig gøre smartere er svar meget velkomne =).. men lad nu være med at foreslå at jeg opretter columns til alle de variable jeg vil gemme og så bare hiver indholdet frem via array'en.. det er IKKE det jeg er ude efter..

--
Anders
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. juni 2000 - 15:05 #1
$splat = $array["navn"];

En måde er at generere dit unikke ID og gemme det i en tidsbestemt cookie... (hvis jeg ellers har fattet dit spm.)
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. juni 2000 - 15:06 #2
Men må dog understrege, at sessionhandling i PHP4 er meget smidig... værd at anbefale
Avatar billede drzero Nybegynder
03. juni 2000 - 13:24 #3
Du har misforstået mit spørgsmål.. jeg skal kunne generere en variable med et dynamisk navn.. så den kommer til at hedde $splat hvis $array["navn"] = splat og $abc hvis $array["navn"] = abc

Håber at det klarlagde mit spørgsmål lidt bedre..

Jeg ved godt at PHP4s sessionhandling er sej, men mit webhotel vil ikke installere PHP4 endnu, og jeg gider ikke bruge PHPLib fordi de nok opgradere til PHP4 om 1-2 måneder og så skal jeg skrive hele koden om.. på denne måde er koden kompatibel i både PHP3 og PHP4
Avatar billede limemedia Nybegynder
03. juni 2000 - 17:25 #4
jeg er aldrig kommet i en situation hvor jeg har brug for det å den måde...  Bliver nødt til at have mere info om din applikation før jeg kan assistere med løsningsmodel
Avatar billede drzero Nybegynder
03. juni 2000 - 22:21 #5
problematikken ligger i at jeg gerne vil kunne lave dynamiske sessionvariable, jeg registrerer en variabel som så følger med rundt på alle de sider som har det sessionID aktivt... og det er da muligt at bare lave columns til hver variabel i en MySQL table, men så er det jo statiske variable.. hvis jeg så beslutter mig for at nu skal jeg have en ekstra variabel i min kode skal jeg ind og oprette en column mere i den table jeg bruger til session håndteringen.. det er det jeg vil undgå.. jeg kan bare ikke se andre måder at klare dette på end at gemme navnet på variablen i en column (på den måde skal jeg jo ikke oprette nye columns hele tiden) og så lave det navn om til navnet på en variabel..

er det helt sort det jeg skriver eller?
Avatar billede eaglewing Nybegynder
29. september 2000 - 23:12 #6
Hvordan kan der pludselig opstå et behov for en variabel som du ikke på forhånd er klar over ?, jeg mener hvis du nogensinde skal kunne checke noget mod den variable eller echo\'e indholdet er du da nødtil at kende variable navnet.

???