Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2002 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Boot

Hej
Jeg har en gammel p2 200MHz computer, som jeg gerne vil installere FreeBSD på, men den kan ikke boote fra cd'en.
Så derfor kiggede jeg i readme filen der lå på cd'en hvor de forklare hvordan man skal gøre hvis man ikke kan boote fra cd.
[Quote]1.3 Floppy Disk Image Instructions
Depending on how you choose to install FreeBSD, you may need to create a set of floppy disks (usually two) to begin the installation process. This section briefly describes how to create these disks, either from a CDROM installation or from the Internet. Note that in the common case of installing FreeBSD from CDROM, on a machine that supports bootable CDROMs, the steps outlined in this section will not be needed and can be skipped.

For a normal CDROM or network installation, all you need to copy onto actual floppies from the floppies/ directory are the kern.flp and mfsroot.flp images (for 1.44MB floppies).

Getting these images over the network is easy. Simply fetch the release/floppies/kern.flp and release/floppies/mfsroot.flp files from ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/releases/ or one of the many mirrors listed at FTP Sites section of the Handbook, or on the http://www.freebsdmirrors.org/ Web pages.

Get two blank, freshly formatted floppies and image copy kern.flp onto one and mfsroot.flp onto the other. These images are not DOS files. You cannot simply copy them to a DOS or UFS floppy as regular files, you need to ``image'' copy them to the floppy with fdimage.exe under DOS (see the tools directory on your CDROM or FreeBSD FTP mirror) or the dd(1) command in UNIX.
[/qoute]

men når jeg copiere dem over på a drevet siger den at der ikke er nok plads, der er nemlig kun 1,38 mega fri, og filen fylder 1,44 :(
Gør jeg noget forkert??
kan det være fordi jeg ikke bare skal trykke control + c
og control + v
skal man kopiere dem over på en anden måde???
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2002 - 17:58 #1
Never Mind
HAr fundet ud af det
Avatar billede skwat Praktikant
09. marts 2002 - 18:50 #2
det var hvist en fjolle fejl :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. marts 2002 - 12:54 #3
Det lyder til at han ikke havde prøvet Rawrite :=)