Avatar billede roja Nybegynder
09. marts 2002 - 17:31 Der er 8 kommentarer

Marcro vision

Findes der ikke noget software som man kan bruge til at fjerne marcrovision beskyttelsen i en dvd afspiller elle hvis man har et dvd drev i en computer.

og hvor kan man finde det ??
Avatar billede neonblak Nybegynder
09. marts 2002 - 17:40 #1
Du kan ikke få software til DVD drev mere :o( Der er jo nogle folk der meget gerne vil tjene en masse pange. Afspilleren er hardware-låst, så du skal have modificeret din DVD afspiller hvis du vil afspille andre DVD-regioner!!
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 18:54 #2
Avatar billede roja Nybegynder
11. marts 2002 - 21:48 #3
Det er ikke lige det jeg tænker på, for regionsfri eller kodefri er ikke det samme som marcrovision beskyttelse. Marcrovision beskyttelse er gør at man ikke kan kopiere en original dvd eller video film over på en anden dvd eller videobånd, altså en kopi beskyttelse. men det er muligt at købe en boks som man kan tilslutte til sin dvdafspiller eller videomaskine, men det er også muligt at finde noget software som man kan bruge i stedet for, som man så kan installere på sin computer så man kan bruge dvd drevet som afspiller og så optage filmen på en dvd brænder eller videobånd.
Avatar billede roja Nybegynder
11. marts 2002 - 21:51 #4
Jeg ved bare ikke hvor jeg kan finde softwaren. jeg har søgt på nettet, men uden hæld.
Avatar billede neonblak Nybegynder
12. marts 2002 - 00:01 #5
Dvs. at du skal have rippet en DVD og brænde den på en anden CD/DVD??
Avatar billede roja Nybegynder
12. marts 2002 - 03:48 #6
Ja det kan man godt sige men den skal bare være i det oprindelige fil format altså i den oprindelige størelse ukomprimeret. da den skal brændes over på en dvd skive som skal kunne læses i en aml. dvd afspiller, som kun kan læse dvd og dvd ram. brænderen som jeg skal bruge er en dvd optager som skal forbindes til min computer via min tv out på grafik kortet, så derfor skal pogrammet kunne dekode/fjerne kopibeskyttelsen samtidig med at man afspiller dvden på computeren, så man kan optage filmen på dvd optageren via tv out.
i en omgang, så man ikke først skal rippe dvden, før man kan optage den på en dvd skive.
Avatar billede neonblak Nybegynder
12. marts 2002 - 12:19 #7
Avatar billede looppen Nybegynder
26. marts 2003 - 21:56 #8
Der muligt at jeg kan bruge 'DVD region free' til at omgå microvision, det virker i hvert fald på nogle computere. Programmet er ikke gratis men det må du selv "klare" ;o)