Avatar billede jbl Nybegynder
02. juni 2000 - 11:30 Der er 6 kommentarer

Fange fejl i builtin dialogbokse men de kører?

Jeg er ved at tilføje noget funktionalitet til en SaveAs dialogboks, hvilket primært er at sætte nogle parametre før jeg selv kalder dialog-boksen,som f.eks.

Dialogs(wdDialogsFileSaveAs).Show

Problemet: Hvis f.eks. man har 2 dokumenter åbne, og prøver at save det ene med det andet dokuments-navn (via normalt SaveAs menu-entry), så giver det normalt en fejl-dialog der siger at det kan man ikke, alt imens SaveAs dialogen forbliver åben.

Når jeg selv åbner dialog-boksen via VBA, så før jeg ikke denne dialog-boks mens SaveAs dialogen kører, men der triggers godt nok denne Error, efter man har trykket cancel. Dvs. Error triggers godtnok, men først EFTER dialogen afslutter.

Hvad jeg vil vide: Hvordan jeg displayer denne fejl-dialog imens SaveAs dialogen kører, som normalt.
Avatar billede ahl Nybegynder
04. juni 2000 - 18:00 #1
prøv med:
On error goto erro

erro:
MsgBox err.Description
Avatar billede jper Nybegynder
05. juni 2000 - 10:32 #2
Commondialog har en CancelError property returnere en boolean, hvis du tester på denne og bruger Resume i din errorhandling så skulle problemet blive løst
Avatar billede ahl Nybegynder
05. juni 2000 - 10:59 #3
Han skulle jo også havde vist fejlen!!
Avatar billede jbl Nybegynder
05. juni 2000 - 20:11 #4
Problemet er at jeg IKKE får en error før EFTER dialogen er lukket (enten via cancel/luk-vindue), og så er det jo for sent. Dialogen giver ikke nogen fejl-dialog, men kører blot videre som om ingen fejl var opstået, og jeg vil gerne vise en fejl-meddelelse til brugeren så han kender fejlen mens han har dialogen, og ikke når han har opgivet, og lukket den.
Avatar billede jbl Nybegynder
05. juni 2000 - 20:14 #5
Prøv i VBA:

Dialogs(wdDialogsFileSaveAs).Show

Og prøv at gemme dokumentet som en fil I også har åbnet i Word, og se om i så kan fange denne fejl handling, FØR i cancler dialogen!

(Mao Jeres svar duer ikke endnu!)
Avatar billede walbum-data Nybegynder
05. november 2000 - 14:36 #6
Jeg har prøvet mange ting, men jeg har desværre ikke fundet en løsning. Jeg tror umiddelbart at det er en fejl fra Microsoft, da den godt kan fortælle hvis du forsøger at overskrive en fil fra GemSom boksen - kaldt via VBA.