Avatar billede elohim Nybegynder
02. juni 2000 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DB Index Name

Jeg har oprettet en Paradox DB i DB top med delhpi 4, En ellers god lærebog siger at jeg kan oprette flere Indexname i DB top og "sætte" dem til true i Kode.
Det har jeg gjort, sandt nok uden problemer i DB top, men når jeg bruger f.eks. nogle radiobuttons til at skifte mellem 3 eller flere Indexname, får jeg en fejl der siger "index out of date"
Jeg har uden held forsøgt med Close og open med "" foran radiobuttons og foran en slet post knap jeg har oprettet. Jeg har oprettet flere Indexname´s for at kunne sorte på navn, nummer, dato og andet. Et accepteret svar kunne også være en anden måde at gøre sortering på
Avatar billede pellelil Nybegynder
02. juni 2000 - 11:30 #1
Kun kender jeg ikke din database (antal poster / formål), men umiddelbart ville jeg bruge en QUERY hvorved du selv ken bestemme sorteringen ("... ORDER BY ..."), helt uden behov for at lave index. Som finger regel lav kun et index hvis det er strengt nødvendigt (pga. hastigheden). Jeg arbejder (nu) mest med MS-SQL.

Du skriver du "DB Top" er det en betegnelse for "DB Desktop" eller hvad taler vi om?. Det er for mig lidt uklart om du har haft held til at lave dine "sencondary indexes" eller ej. Men hvis dette er tilfældet så skal dit skift af sortering virke ved at du eksemplevis skriver

<SNIP>
  Table1.Close;
  Table1.IndexName :=  *** whatever ***
  Table1.Open;
</SNIP>
Avatar billede denniss Nybegynder
02. juni 2000 - 12:02 #2
jeg gir pellepil ret i at bruge en query.

I tidernes morgen brugte jeg også paradox som database, og jeg fik præcis samme problem. Løsning: at reindexsere databasen. det er en lidt krøllet sag med nogle api kald. derfor vil det være meget lettere at bruge en anden database.
Hvis du ikke vil eller kan bruge en anden database, kan jeg godt finde ud af hvad det var jeg gjorde den gang.

-Dennis
Avatar billede elohim Nybegynder
02. juni 2000 - 12:52 #3
Pellelil
Ja, det er "DB Desktop"
Ja, jeg har held med at lave se.DB.index
Jeg kan bare ikke få det til at virke i Programmet jeg har lavet uden at få fejlen "index out of date" når jeg vil slette, indlæse, udlæse eller trykker på radiobuttons for sortering med index
Jeg har prøvet ovenstående
Til denniss ja tak det vil jeg meget gerne have at du vil finde ud af hvad du gjorde. Fordi jeg kan f.eks. ikke åbne en DB fra Access uden at skulle have brugernavn og password
Avatar billede pellelil Nybegynder
02. juni 2000 - 12:53 #4
Der er ingen grund til at bruge en anden Database. En TQuere op mod Paradox virker fint !!!
Avatar billede pellelil Nybegynder
02. juni 2000 - 12:55 #5
Det skulle være "TQuery" i stedet for "TQuere"  :-)
Avatar billede denniss Nybegynder
02. juni 2000 - 13:45 #6
foreslår også at du prøver med TQuery... ellers er svaret i win32.hlp, noget med reindex eller updateindex kan sq ikke lige huske det.
Avatar billede hh2318 Nybegynder
02. juni 2000 - 20:19 #7
Spørgsmål ???

Hvad indlæser du din tabel i ?

Bruger du objekt eller direkte kommunikation