Avatar billede chokomus Nybegynder
08. marts 2002 - 21:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Newbie with a cause....

Tja som overskriften siger så er jeg temmelig ny hvad programmering i al almindelighed angår. Spørgsmålet er nu: Hvad gør jeg for at komme ordentlig igang med at lære at programmere i c, c++ og senere Java? Jeg er godt klar over at det kommer ved at sidde hjemme og prøve sig lidt frem osv. men hvilke bøger, hæfter, programmer skal jeg have fat i for at kunne komme igang?

Jeg kan gafle en Borland C & C++ Compiler ude fra mit arbejde, men den er dos-baseret. Ikke just noget det svømmer med på mit xp-pro styresys.

Er der andre gode forslag??

Hvad gjorde I andre newbies da I skulle i gang?
Avatar billede soreno Praktikant
08. marts 2002 - 22:06 #1
først kig lidt her:
http://www.eksperten.dk/spm/180134

du kan finde compiler+ide, hvis du ikke gidder rode med kommando fortolkeren, her:
http://www.bloodshed.net/devcpp.html

jeg vil anbefale dig at låne et par bøger på biblioteket om c++, der må findes et hav af dem, og de fleste biblioteker kan bestille hjem fra andre biblioteker.

et god råd: lad være med at starte med ambitioner om at lave dukenukem3d, photoshop 9, og windows xp2. start med simple programmer, hvor du gradvist udbygger dit kendskab til værktøj og sprog.
jeg vil ikke anbefale dig at gå direkte til gui programmering, men starte med "dos" programmer, da du så er tvungen til at lære sproget, og ikke en eller anden guieditor (=ikke programmering, men design)
Avatar billede chokomus Nybegynder
09. marts 2002 - 00:14 #2
Ja jeg regnede med at det skulle være sådan noget i den dur. Men tak for links'ne.

Jeg har lånt en bog på bib der hedder "C++ programmering" af Torkild Glaven. Så jeg håber jeg kan få lidt ud af den....

Jeg takker ihvertfald
Avatar billede a1a1 Novice
09. marts 2002 - 12:12 #3
lære c / c++ og senere java???

der er "stor" forskel på de to.

Java er nok nemmere at finde ud af, hvis du alligevel ikke kender noget til programmering..

Microsofts er jo også lige kommet med noget der hedder C#, minder MEGET om java. Og er godt til fx. internet programmering og da også windows progs.

Microsoft har et IDE til C# (standard edition) til ca. 1000 kr., så er det da billigt at komme igang. (du kan sikkert finde noget gratis til java).

Men det kommer også an på hvad du vil programmere...:)
(jeg tror nok mobiltelefoner (de smarte) og pda'ere bruger java (java er opfundet til små mobiledevices (men kan nu om dage også bruges til serverapplikationer)))....;)