Avatar billede freiesleben Nybegynder
07. marts 2002 - 21:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Internet og lokalnetværk i et!!

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad grunden er til at jeg ikke kan se min bærbar fra min stationære. Jeg har ADSL og deler min internet forbindelse med en HUB. Det skal siges at begge computere kan gå på nettet, men de kan ikke se hinanden i det lokale netværk!!
Avatar billede soreno Praktikant
07. marts 2002 - 21:44 #1
Det er fordi de ikke ligger i samme subnet (forudsat at du bruger tcp/ip). prøv at undersøge hvilken subnetmaske begge computere har.

En løsning kunne være at installerer netbios protokollen.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 21:45 #2
Er navnet på arbejdsgruppen det samme?
Netbios over TCP/IP skal være sktiveret.
Avatar billede freiesleben Nybegynder
07. marts 2002 - 21:46 #3
Jeg kunne igår formiddag se begge computere, men lige pludselig virkede det ikke længre!!
Avatar billede freiesleben Nybegynder
07. marts 2002 - 21:47 #4
Hvad gør Netbios??
Avatar billede soreno Praktikant
07. marts 2002 - 21:48 #5
får du tildelt dynamisk ip? i såfald kan det være at den ene ip adresses subnetmaske er forskellig fra den anden. (prøv at undersøge hvilke subnets dine computere kører på)
Avatar billede freiesleben Nybegynder
07. marts 2002 - 21:50 #6
Ja, jeg får tildelt får tildelt dynamiske ip.
Avatar billede soreno Praktikant
07. marts 2002 - 21:50 #7
netbios er en protokol der er designet til kommunikation mellem computere på samme lan (som i dit tilfælde).
Avatar billede freiesleben Nybegynder
07. marts 2002 - 21:53 #8
Jeg har netop konstateret at computerne har forskellig undernetmask!! Den ene har 255.255.255.000 og den anden har 255.255.255.128 hvad gør jeg så for at rette dette!!
Avatar billede soreno Praktikant
07. marts 2002 - 21:55 #9
vente på at du igen får ipadresser i samme subnet.. (=intet, det er op til din udbyder.)
løsningen er netbios.
Avatar billede freiesleben Nybegynder
07. marts 2002 - 21:56 #10
Jeg takker mange gange!!
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 21:56 #11
Det netkort der er det lokale netkort skal have samme IP-adresse som netkortet på den anden pc hvor der kun er et netkort.
På disse net kort angiver du samme subnetmaske og aktiverer netbios.
Avatar billede soreno Praktikant
07. marts 2002 - 22:01 #12
schulze> ikke forstået..
samme ip på 2 forskellige netkort, det er da dømt til at gå galt..
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 22:04 #13
ups jeg mente subnetmaske.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 22:05 #14
ikke samme ip-adresse