Avatar billede ruffi Nybegynder
07. marts 2002 - 20:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fiktiv E-mail adresse

Har lige fået ADSL, min datter vil gerne chatte på nettet, men afhensyn til diverse suspekte personer vil jeg gerne at man ikke kan finde vores adresse, hvordan sikre vi os? Det er jo ikke lovligt at oprette falske adresser, som jo også kan gå ud over uskyldige.
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 20:51 #1
opret en hotmail adresse.
www.hotmail.com
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 20:52 #2
Og hold øje med hende alligevel! Børn er ufatteligt naive, og den seneste skrækhistorie med en 6 årig dreng, har været i avisen i dag:/
Avatar billede yeti Nybegynder
07. marts 2002 - 20:52 #3
Du kan altid oprette fx en hotmail adresse (www.hotmail.com) det kunne fx være Andersine117@hotmail.com eller hvad man nu kan finde på.

//Yeti
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 20:53 #4
Jeg plejer altid at skrive har@ingen.dk, så der er en stakkel, der bliver bombarderet med "mine"mails. Du skal bare skrive, hvad du har lyst til. fx. xxx@yyy.dk
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 20:57 #5
Man kan ALDRIG være for sikker, ´når forskellige suspekte personer med internetadgang kan få lov til gang på gang at forulempe andre på internettet! :-((
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
07. marts 2002 - 21:01 #6
Det er altid godt at oprette en fiktiv mail.

www.sol.dk
www.ofir.dk
www.hotmail.com
http://post.jubii.dk/
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 21:03 #7
Hotmailen kan du i øvrigt også have i din Outlook, så du bedre kan overvåge alt går rigtigt til!

Simonia
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 21:05 #8
Så må du ellers bare gøre dit bedste for at få hende til at forstå vigtigheden i følgende:
* Aldrig give dit rigtige navn til nogen
* Aldrig give din adresse til nogen
* Ikke snakke med suspekte typer
Avatar billede ruffi Nybegynder
07. marts 2002 - 22:10 #9
Tak til simonia.
Spørgsmål: Hvilken avis i dag, med den 6 årige?
Hvordan i min outlook?
Avatar billede simonia Nybegynder
07. marts 2002 - 22:24 #10
Det var så lidt Ruffi.
Vejle Amts Folkeblad, ville ikke understrege, hvad det drejede sig om, da jeg synes, den var lidt for hård at kyle i hovedet på en nervøs Mor.

Når selv vi voksne kan være naive og tage fejl af folk, kan det jo være svært for et barn at gennemskue en person.

Outlook. Du kan oprette en ny hotmail email direkte fra din outlook faktisk.
Sådan her:
Tools/Værktøjer
New account setup/ny konto

Så kan du selv holde øje med at din datter ikke kommer i forkerte hænder.

Held og lykke med det:)

Simonia