Avatar billede danielp Nybegynder
07. marts 2002 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kode til drev??

Hejsa!!

Jeg har netop installeret Windows XP, på min computer. Da computeren bliver brugt af mange, ville jeg høre om det er muligt at f.eks. kun jeg har adgang til et specielt drev, enten ved hjælp af adgangskode eller lignende. Håber at nogen kan hjælpe mig
Avatar billede -benne- Nybegynder
07. marts 2002 - 20:23 #1
Hvis du er meget naiv, og ikke tror ander finder ud af det, kan du de-aktivere din harddisk under enhedshåndtering, og aktivere den igen bagefter...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 20:23 #2
Ja, du skal bare være administrator, så kan du angive brugerrettigheder!
Avatar billede razorgoose Nybegynder
07. marts 2002 - 20:31 #3
du kan installere PGP og lave et krypteret drev..
det virker rigtigt godt...

Razorgoose
Avatar billede danielp Nybegynder
07. marts 2002 - 20:35 #4
pacr00n > ja, men kan man i brugerrettigheder angive at alle andre brugere end en selv ikke har adgang til f.eks. drev c???
Avatar billede double-g Juniormester
07. marts 2002 - 21:07 #5
Hvis du bruger NTFS filsystemet, så kan du gøre følgende :

kontrolpanel - mappeindstillinger - vis - fjern markering ved "brug enkel fildeling"

Så kan du højreklikke på et hvilket som helst drev/mappe/fil og vælge - egenskaber - sikkerhed - hvor du kan tilføje brugere og redigere hvad de skal have rettigheder til
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 01:36 #7
Ja, det mener jeg