Avatar billede teach-me-php Nybegynder
07. marts 2002 - 18:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

auto log

Har arbejdet på et communityscript i et par dage og vil nu tilføje en autologin, men sidder fast et sted....

her er koden til tjeck-login.php
<?php
if($checkbox){
setcookie("brugernavns", '$brugernavn', time()+31536000);}
if($checkbox){
setcookie("passs", '$pass', time()+31536000);}
$query= mysql_query("SELECT brugernavn,pass FROM community WHERE brugernavn='$brugernavn' AND pass='$pass'");
$row= mysql_fetch_array($query);
if($row){ echo "Du er nu logget ind";}
else {echo "brugernavn eller adgangskode var forkert";  }
?>

og her er den kode som på forsiden skal finde ud af om cookien er sat så den kan videresende brugeren til "dene lukkede side"

<?php
if($brugernavns) && ($passs){
echo "<script>top.framenavn.location.href = 'tjeck-ogin</script>";
}
?>

mit sp. er hvordan jeg kan lave en der tjecker om brugernavnet og pass i cookien findes på databaseb....noget med en if ved jeg...

Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 18:25 #1
<?
# Her kalder jeg dine cookies for $c_password og $c_brugernavn

$result = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE brugernavn = '$c_brugernavn' AND pass = '$c_password'");

if (mysql_num_rows($result) > 0)
  echo "Oplysningerne i cookie'en stemmer overens med én (eller flere) række i community tabellen";
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
07. marts 2002 - 18:25 #2
kommer tilbage om en halv time men i må gerne lægge nogle indlæg.:-)
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. marts 2002 - 18:28 #3
Synes du skulle kigge nærmere på:

http://www.eksperten.dk/spm/77599
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
07. marts 2002 - 20:32 #4
lige nu kan jeg ikke teste mine script...så kommer det her til at virke....

<?php
$result= mysql_query("SELECT brugernavn,pass FROM community WHERE brugernavn='$brugernavns' AND pass='$passs'");
if(mysql_fetch_array($result)){echo "Du er nu logget ind.....";}

$query= mysql_query("SELECT brugernavn,pass FROM community WHERE brugernavn='$brugernavn' AND pass='$pass'");
$row= mysql_fetch_array($query);
if($row){ echo "Du er nu logget ind";
if($checkbox){
setcookie("brugernavns", '$brugernavn', time()+31536000);}
if($checkbox){
setcookie("passs", '$pass', time()+31536000);}}
else {echo "brugernavn eller adgangskode var forkert";  }
?>

den skal jo både checke om der er skrevet i de normale forms og cookien....
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
07. marts 2002 - 20:35 #5
kan man overhovedet ligge en if kommando ind i en if kommando
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
07. marts 2002 - 21:28 #6
ligemeget....har selv fundet ud af det.....

du får alligevel pointene så du ikke tror jeg har brugt dit svar, og ladet som om det ikkke virkede.......