Avatar billede qzar Nybegynder
07. marts 2002 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafik-kort!

Hej eksperter!

Jeg har igår købt et geforce2 32 mb med tv out men fik det idag byttet til et Geforce2 TITANIUM 64mb med tv out. Nu kan jeg så se mit skærmbillede på mit tv men så kan jeg ikke sammentidigt se skærmbilledet på pc´en. På geforce2 med 32mb var der en instilling der hed double screen og clon screen men den funktion er ikke på titanium kortet. Hvordan fikser jeg den?

-Jonas

ps. det er et creative!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. marts 2002 - 16:15 #1
Nu kender jeg ikke Ti kortet, men Nvidia fremhæver på deres hjemmeside under beskrivelsen af MX kortene at disse surportere multiscreen funktioner - jeg er ikke sikker men noget kunne tale for at TI kortet ikke har denne funktion, når det ikke er nævnt..
Avatar billede qzar Nybegynder
07. marts 2002 - 16:19 #2
Det kunne selfølgelig godt være men skulle det ikke være underligt at et kort til 650 kr har funktionen men et andet kort af samme producent bare kraftigere til 1700 kr ikke har den??

-Jonas
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. marts 2002 - 16:25 #3
Dette er hvad de skriver på www.geforce.com

Jeg er enig i at det virker mærkeligt, men TI er jo til at sparke røv i 3D grafik, hvilket er udelukket på 2 skærme samtidig, da det er meget krævende. Fx kan du ikke se film på begge samtidig, da det kræver for meget af grafikkortet.. (dette gælder også GF 3 MX)

GF 2 mx:

TwinView
Finally, with NVIDIA's TwinView™ dual-display architecture, multiple displays can be supported on a single GPU. Financial analysts can have a second monitor specifically for tracking each data stream, while graphic artists can use an entire screen for palettes and another for editing.

GF 2 TI
Second Generation Transform & Lighting
Transform and Lighting (T&L) are two very mathematically intense processes. Combined, T&L radically enhance photo-realism to create worlds that come alive on your screen. NVIDIA GPUs use separate T&L engines so that each can run at maximum efficiency.
NVIDIA Shading Rasterizer (NSR)
The NVIDIA Shading Rasterizer™ (NSR) combined with the blazing fill rate of an NVIDIA GPU, delivers incomparable resolution and accuracy. Complex scenes are now rich with detail. Features such as per-pixel bump mapping can be utilized to a more dramatic visual effect.
High Definition Video Processing (HDVP)
NVIDIA's high-definition video processor covers the most expensive part of HDTV by transforming your computer into the optimal home entertainment system.
Avatar billede qzar Nybegynder
07. marts 2002 - 16:28 #4
Det må jeg give dig ret i. Det er heller ikke livnødvendigt.... :)

Tak for hjælpen!

-Jonas
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. marts 2002 - 17:49 #5
velbekom'