Avatar billede larslinde Nybegynder
15. juni 1999 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP problem med summering fra database

Følgende virker i Query Analyzer
men hvordan trækkes summen ud i et ASP
dokument?

SELECT Logtekst, Count(Dato) FROM Link_log
WHERE Dato >''07-06-1999''
AND Dato <''15-06-1999''
AND IP_Adresse <> ''Infopaq Intern''
AND IP_Adresse <> ''xxx.xx.xxx.xxx''
GROUP BY Logtekst
ORDER BY Logtekst
COMPUTE SUM(Count(Dato))

Avatar billede laust Nybegynder
15. juni 1999 - 10:38 #1
Du kan lægge resultatet ud i et recordset og derefter behandle  Recordset.fields(0) (her ligger værdien gemt). Håber at du kan bruge svaret :)
Avatar billede laust Nybegynder
15. juni 1999 - 10:40 #2
Ups! Jeg glemte at sige, at jeg kun ved, at dette fungere med Access :(
Avatar billede larslinde Nybegynder
15. juni 1999 - 10:41 #3
Tak, men jeg kender ikke den funktion.
Kan du ikke skrive et eksempel op, så er pointene dine
Avatar billede laust Nybegynder
15. juni 1999 - 11:26 #4
Set objRecordset = Server.Createobject("ADODB.Recordset")

objRecordset.Open "SELECT SUM(Count(Dato)) FROM Link_log WHERE (de nødvendige kvalifikationer)", (navnet på dit connection object), 1

opsummering = Recordset.fields(0)

Og så kan du gøre med "opsummering" hvad du vil.
Hvis du bare skal bruge antallet af datoer, kan du så ikke nøjes med "SELECT COUNT(Dato)..."
Avatar billede laust Nybegynder
15. juni 1999 - 11:40 #5
NB! En vigtig detalje: Grunden til at man bruger objRecordset.fields(0) i stedet for et navn til at få fat i resutatet fra sum(), count(), osv. er, at da feltet ikke eksistere fast i databasen (men genereres hver gang), så har det ikke et navn, men får tildelt et nummer, Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men umiddelbart kan jeg se to muligheder:

1) Alle resultater af sådanne forespørgsler (count(), sum(), etc.) ligges først i recordset'tet og tildeles værdier startende med 0 (fields(0),fields(1), etc)

2) Resultaterne får en værdi, alt efter deres plads i forespørgslen (så hvis de står som nr. 3 (eks: SELECT navn, addresse, SUM(konto))  ligger værdien i fields(2) (og navn burde så findes som både .fields("navn) og .fields(0)).
Hvilken en af de to muligheder, der er den rigtige har jeg desværre ikke noget bud på. Men hvis jeg finder ud af det så poster jeg det.
Håber du kan bruge det her til noget :)
Avatar billede larslinde Nybegynder
15. juni 1999 - 11:41 #6
Jeg har lige prøvet det af.
Det virker sørme. Tusind tak