Avatar billede svend_rugaard Praktikant
06. marts 2002 - 21:41 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Windows XP vs Windows 3.11

Hej jeg kører windows 3.11 og Dos 6.2 .. kan det betale sig at opgradere min maskine ? Og hvad kræver det generalt ?

Det er en 486 DX2 66 mhz 16 Ram .. Super VGA .. 4 MB Video Kort.

Er det nødvendigt at opgradere hardwaren og i såfald hvad ??

(Dette spørgsmål kan godt være ironisk for nogen ;) - )
Avatar billede initializing Nybegynder
06. marts 2002 - 21:43 #1
Lol
Avatar billede klud Praktikant
06. marts 2002 - 21:44 #2
Du skal opgradere din maskine, det vildeste jeg kan se du kan køre i Win95.

Hvad du skal opgrade til er jo en smagssag, men ville nok sige at du skal købe et eller andet samlet på in(d)ernettet så fx. www.edbpriser.dk. Men du skulle gerne kunne få en Nice maskine for en 6-7K.
Avatar billede initializing Nybegynder
06. marts 2002 - 21:44 #3
Nej, du kan ikke opgradere.
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 21:45 #4
Du kan se hvormeget xp kræver her.
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2827

Og her kan du tjekke din pc online.
http://www.pcpitstop.com/xpready/default.asp
Avatar billede Peter Praktikant
06. marts 2002 - 22:02 #5
er du på nettet med den maskine og win 3.11?
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. marts 2002 - 22:12 #6
Hvis den maskine du har dækker dit behov og du er tilfreds med den, ser jeg ingen grund til at opgradere. Jeg kan godt se at det er en antik sag du kører på, men hvis ellers du er tilfreds med den, så behold den da. Du skal bare vide at en opgradering af den hardware du har, ikke kan betale sig. Her snakker vi om en udskiftning.
Hvis du er heldig, vil du kunne finde noget mere RAM på en genbrugs plads eller lignende, men generelt vil det ikke kunne svare sig at gøre noget ved den.
Så er der jo softwaren. Du vil nok kunne få den til at køre med en Windows 95, men den vil ikke blive specielt hurtig af det, da du ikke har ret meget RAM. Men ok, Windows 95 og Office 97 er gode til den. Hvis du skal ud og købe disse programmer, så prøv Den blå avis eller en netauktion.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
06. marts 2002 - 23:55 #7
Kender ikke Office 97 .. tror ikke engang min maskine kan tælle så højt , JEg kan end ikke engang opgradere min browser fra 2.0 til den der ny moderne en der hedder 6.0 .. men hvordan sætter man ram i en maskine ? Er det en diskette eller noget der skal installeres ?
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 23:57 #8
Der skal du pille siden af din maskine så du kansætte nye ram klodser i.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. marts 2002 - 01:47 #9
svend_rugård - Jeg tror du tager gas på os - sammenligned med andre spm. du har stillet.
Jeg synes bestemt ikke det er ironisk, men morsomt på den gode måde.  :)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
07. marts 2002 - 06:36 #10
Heheh sku en der afsløret mig er faktisk lidt overrasket over Resten ikke gjorde det i hans Kommentar første gang :) I får sku nogen point for jeres hjælpsomhed alligevel :D
Avatar billede grinderslev Praktikant
07. marts 2002 - 12:09 #11
Bandit :-)
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2002 - 12:38 #12
Jeg tænkte det lyder sku mærkligt men hva fanden ham svend er sku en seriøs bruger så han får en hjælpene hånd *lolf*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2002 - 12:51 #13
please hold den slags væk fra de seriøse kategorier... Brug "fri debat" hvis de endelig SKAL oprettes...
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
07. marts 2002 - 21:08 #14
Skal nok ,men nanonq, lidt sjovt skal der jo være engang imellem :) .. sad bare og kedede mig ... da jeg ikke har haft nogen problemer med min computer i et stykke tid :) ... Kan ikke gøre for den kører fejlfri så jeg kan give point ;)
Avatar billede Tmpj Nybegynder
08. marts 2002 - 09:51 #15
Du skal skq købe en ny PC
Avatar billede Peter Praktikant
08. marts 2002 - 11:07 #16
tmpj > har du læst noget som helst af tråden andet end spørgsmålet?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
08. marts 2002 - 19:52 #17
LOL !!! Petter det beviser jo bare alle gør noget for at vise de har noget viden .. det er det sjove ved sådanne spørgsmål ;) ..
Avatar billede s.b.a Nybegynder
08. marts 2002 - 19:54 #18
Sjovt spørgesmål :)..

p.s har IKKE noget imod newbeis har jo selv været det en gang ;)

S.B.A