Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
06. marts 2002 - 21:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grupering af udtræk fra MySQL

Jeg skal lave en der viser de indlæg som sidst er skrevet, og/eller sidst har været svaret til.

Altså opretter du en tråd (helt nyt indlæg) der hedder Logitech
Så! kommer den! øverst

8 minutter efter, svare en anden person på et indlæg som er en måned gammelt, og for længst fjernet fra top10 listen, nå han svare, så kommer dette indlæg ØVERST! altså over dit!

Nå nå dit indlæg besvares af en helt tredje, kommer du over det MEGET gamle indlæg

Altså en grupering.

Har prøvet med
[start kode]
select * from forum group by 'emne' order by 'id' desc
[slut kode]

men den gør det ikke rigtigt.
Da alle de nyeste indlæg får et id, altså det seneste indlæg er altid nederst i PHPmyAdmin, og nå den der group kører tror jeg problemer ligger i at den starter fra toppen, og ikke fra bunden ?

nogle der har en løsning på dette ?
Avatar billede jonas- Nybegynder
06. marts 2002 - 21:15 #1
Prøv at se spørgsmålets nummer :o)
Avatar billede al_dair Nybegynder
06. marts 2002 - 21:16 #2
Har du prøvet den omvendte:  (order by 'id' asc)...
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
06. marts 2002 - 21:17 #3
Prøver lige =)
ja =) 181818 =) jeg ramte det heldige nummer
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
06. marts 2002 - 21:26 #4
Resultat:
- Nulstilning: Forum (6)
- tester (3)
- okopkopkpokpokokpk (0)
- jiojoiæ (1)
- ombygning (1)

Feltet ombygning er det seneste der er svaret i.

Kode:
$result = mysql_query("select * from forum group by 'subject' order by 'id' asc");

MySQL Export:
http://netdex.dk/mysql.jpg
som i kan se er det ombygning der skal øverst.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
06. marts 2002 - 21:26 #5
Som i kan se starter den gruperingen fra toppen ? eller?
Avatar billede angelod Novice
06. marts 2002 - 21:31 #6
Hvad med at have et 'last_updated' felt i databasen og så sortere efter det?
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
06. marts 2002 - 21:35 #7
Hvordan vil du lave det, forklar lidt mere hvad du mener, hvad skulle det indeholde ?
Avatar billede angelod Novice
06. marts 2002 - 21:39 #8
Tjah.. Et felt der bliver opdateret, men nu ved jeg jo ikke om du har været fremsynet nok til at lave en opdeling.. Emner i én tabel, og posteringer i en anden.
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
06. marts 2002 - 21:50 #9
den skal vi de 10 nyeste-aktive indlæg
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
08. marts 2002 - 16:37 #10
Hmm ingen svar!