Avatar billede Syska Mester
06. marts 2002 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OpenBSD - netværk

Hvor ændre man netværks oplysningerne i OpenBSD, kan sq ikke lige finde det, og hvis i har nogle fede tuts ville det også være meget dejligt.....

Gerne en masse tuts og hjælp....
Avatar billede -benne- Nybegynder
06. marts 2002 - 21:10 #1
Hvis du ikke kan finde ud af at ændre netværks-configgen i BSD, så start med Linux...
Avatar billede Syska Mester
06. marts 2002 - 21:12 #2
jeg kan godt finde det, og den virker ud af til nettet, men tror den mangler DNS'er da den ikke kan bruge domain navne....
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. marts 2002 - 22:15 #3
/etc/resolv.conf
der skulle der gerne stå noget der ligner
nameserver      212.242.40.3
(cybercitys dns)

bruger godt nok freebsd, men regner med det er nognlunde det samme
Avatar billede Syska Mester
06. marts 2002 - 22:18 #4
ja, det håber jeg også, kender du ikke nogle godo tutorials hvor man kan lære mere om netværk i OpenBSD og FreeBSD????

Hvad få med alle de andre oplysninger, til IP netmask, bruger dhcp lige nu, ville være totalt fedt hvis du også havde dem, så er de point dine :-D
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. marts 2002 - 20:14 #6
med på en lytter