Avatar billede kama Nybegynder
06. marts 2002 - 16:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er J2EE bedre end .NET?

Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. marts 2002 - 16:45 #1
er det da det?
Avatar billede disky Nybegynder
06. marts 2002 - 17:37 #2
J2ee er ikke properitært ligesom .net.

.net er helt nyt, det er J2ee ikke.
Avatar billede gg Praktikant
06. marts 2002 - 18:22 #3
har selv programmeret i J2EE i et stykke tid, men har dog været til nogle fordrag vedr .net(visual.net)

Begge teknologier bruger den komponent baserede tankegang. Ved .net har man videreudviklet COM/Active X så det nu er .net komponenter. .net(VB .net) har i den grad lænet sig op af den objekt tankegang fra JAVA. VB.net bruger nu objekter, og har tidlig binding. Selve udviklingen i .net er desværre, da jeg er inkarneret JAVA fan, meget hurtigere og nemmere. Det jeg har lavet på i 1 uge i J2EE, så jeg til et foredrag lavet ved ca. 16-20 klik med en mus. Som Bill Gates har sagt er det vigtigste i at bruge et sprog værktøjet. Og der må jeg godt nok indrømme at .net er foran J2EE
Avatar billede gg Praktikant
06. marts 2002 - 20:50 #4
En STOR fordel som Java sproget generelt har er at det er platforms uafhængigt. DET er .net IKKE. Man er død og pine nød til at bruge Microscks ved .net
Avatar billede kama Nybegynder
06. marts 2002 - 21:32 #5
For lige at bringe lidt liv i diskussionen:

"Java isn't platform independent; it is a platform. Like Windows, it is a proprietary commercial platform. That is, you can write programs for Windows/Intel or Java/JVM, and in each case you are writing code for a platform owned by a single corporation and tweaked for the commercial benefit of that corporation. It has been pointed out that you can write programs in any language for the JVM and associated operating systems facilities. However, the JVM, etc., are heavily biased in favor of Java. It is nowhere near being a general reasonably language-neutral VM/OS. "
- Bjarne Stroustrup, designer of C++
Avatar billede disky Nybegynder
07. marts 2002 - 11:07 #6
bongo13:
At man med et par click kan lave det, siger ikke en brik.
Måske bruger du et dårligt Java udviklingsmiljø.
Og rigtige kodere bruger ikke dumme wizards, der sviner din kode til.
.net er et 100% properitært produkt som er 100% styret af Microsoft, så de går ligesom de plejer, nemlig tvinger andre ind i deres arme, og ændrer på standarder osv. Det kører også kun på deres platform, de snakker om de vil flytte det til BSD, ja lad os nu se om det nogensinde kommer til at køre ordentlig.

kama:
Java er 9999999* mere platformsuafhængigt end C++, som bjarne jo nok elsker.
Jeg kan nemt flytte et java program fra Windows til linux,embeddet, telefon, setupbox osv. Gør lige det med et C++ program.
Avatar billede gg Praktikant
07. marts 2002 - 11:19 #7
Disky giver dig ret. Er selv inkarneret Java fan og ja rigtige kodere bruger ikke dumme wizards. Synes da også det er skidt at man bliver tvunget til at bruge microsucks. Og ja den helt klare force er at Java er platformsuafhængigt. Gad god se .net køre på en Linux platform. Men rent udviklingsmæssigt har .net en nemmere indgangsvinkelt en J2EE. Brugte vildt langt tid i sin tid bare at få en bønne til at virke. Bruge 2 uger på at forstå og lave en J2ME application. Til min store skuffelse så jeg den samme applikation lavet ved cirka 16 klik og denne kunne mere end det jeg havde lavet.

Jeg håber da virkelig at J2EE vinder kampen kontra .net, men jeg er bange for at virksomhederne vil vælge .net fordi det er nemt at udvikle i
Avatar billede disky Nybegynder
15. marts 2002 - 23:45 #8
bongo:
der er dog et stort problem ved at bruge wizards osv. Dårlige udviklere kan også lave programmer som de ikke selv forstår, og derfor nemt indfører grove fejl i :(

Forresten er 2 uger om et J2ME program ikke lidt rigeligt længe ??

Men det med beans og J2ME afhænger ene og alene om erfaring.

Mit første J2ME program tog også et par dage før det virkede, nu spytter jeg dem ud i større mængder (laver det til hverdag :)
Avatar billede chries Nybegynder
01. april 2002 - 12:02 #9
det går da fint fremad for .net på linux:

http://www.go-mono.com/

Og ja, det er nemt at lave programmer i C#/.NET med eller uden wizard. Det er dog nemmere at lære, når man lige hiver en komponent over med musen og studere de tre linier kode der skulle til at lave en context menu i en MDI applikation :-)

Jeg har det lidt svært ved ikke at skulle delete'te ting (programmere embedded c++ til dagligt, og memory leaks er bigtime lagkage grund). Man føler bare i sjælen, at man har et kæmpe memory leak af et program :-)
Avatar billede gg Praktikant
01. april 2002 - 14:03 #10
Disky: Det er da rigtig at jo mere erfaring man har jo hurtigere går det jo også at udvikle applikationer, men det gælder jo ikke kun Java og J2EE. Det gælder jo alle programmeringssprog. Rent udvik
Avatar billede gg Praktikant
01. april 2002 - 14:04 #11
Disky: Men rent udviklinsmæssigt i et nyt miljø så er .net altså nemmere at tilgå en J2EE. Selv vores lær
Avatar billede wiuff Nybegynder
01. april 2002 - 14:13 #12
Der er da vist ingen tvivl om, at .NET er nemmere at tilgå grundet wizards og deslige i Visual.NET. Men, når virksomhederne derved også binder sig til, at køre NT/IIS, tror I så ikke at de efterhånden sindsygt mange sikkerhedshuller i IIS har gjort at folk overvejer andre muligheder?

Jeg ville da ihvertfald meget nødigt tage ansvar for at basere vital information for en virksomhed på en platform med så dårlig sikkerhed. Tør du?