Avatar billede mads_mao Nybegynder
06. marts 2002 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Split-logfile (apache)

Jeg har inddelt min kombinerede apache logfil således, at den medtager oplysninger om den enkelte virtual host på serveren. Det er jo ganske lækkert, men nu vil jeg gerne have lavet seperate filer for hver virtuel host på maskinen. Det havde jeg tænkt mig at bruge split-logfile perl scriptet til. Det eneste problem jeg nu har er, at jeg gerne vil fortælle split-logfile, hvilken logfil det skal opdele. Hvordan gør jeg det... ?
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
06. marts 2002 - 15:10 #1
Det er noget nemmere at lade apache selv splitte logfilen således:

<virtualhost ip.ip.ip.ip>
servername www.xxx.dk
documentroot /sti/til/xxx
customlog /xxx_logfil.log
</virtualhost>

<virtualhost ip.ip.ip.ip>
servername www.yyy.dk
documentroot /sti/til/yyy
customlog /yyy_logfil.log
</virtualhost>
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
06. marts 2002 - 15:11 #2
Det skulle have været

...
customlog /xxx_logfil.log COMBINED
...
Avatar billede mads_mao Nybegynder
07. marts 2002 - 13:18 #3
Det kan der måske være noget om, men så løber jeg ind i et problem med manglende fildiscriptorer. Jeg har ganske mange forskellige hosts sat op.
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
07. marts 2002 - 21:03 #4
TAK skal du have, så skal du have mange! 1024 hvis jeg husker ret....
Men du behøver kun lave en virtualhost pr logfil. Dvs, hvis flere (sub)domæner kan/må bruge samme logfil laver du bare følgende:

<virtualhost ip.ip.ip.ip>
servername www.yyy.dk
serveralias zzz.yyy.dk
serveralias qqq.www.dk
documentroot /sti/til/yyy
customlog /yyy_logfil.log combined
</virtualhost>

Hermed sparer du på dine discriptere....
Avatar billede mads_mao Nybegynder
08. marts 2002 - 10:22 #5
Det er alt sammen meget fint, men jeg er nu sådan set bare interesseret i at vide, hvordan man benytter split-logfile scriptet... :-)
Ved du det eller ej... ?
Avatar billede mads_mao Nybegynder
16. september 2002 - 18:27 #6
Jeg lukker