Avatar billede steelman Novice
06. marts 2002 - 09:45 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Billeder til internet side

Jeg har en hel bunke billeder, som gerne vil lægge ind på en internet side. Men problemet er, at billederne er alt for store (KB-mæssigt) så derfor vil jeg gerne lave lidt om på indstilningerne inden jeg uploader dem. Men da det drejer sig om over 200 stk leder jeg efter en metode/program som kan give alle billederne samme indstilninger istedet for at skulle åbne hvert enkelt billede - ændre - gemme. Hvordan gør jeg det nemmest?

Derudover leder jeg også efter et program som med et snup-tag kan lave thumbs til billederne for mig. Kender I noget?

/Steelman
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. marts 2002 - 09:47 #1
Til at lave de billeder om med vil jeg forslå Acedsee det kan hentes i en shareware på http://tucows.cybercity.dk

MC
Avatar billede backside Nybegynder
06. marts 2002 - 09:48 #2
Photoshop kan lave et galleri, hvis du har det til rådighed.
Avatar billede tumben Novice
06. marts 2002 - 09:50 #3
thumbs...kan du lave med fotostation    www.fotostation.com
...den kan generere alle dine billeder på en gang...og lave en Hp med det samme...(trial version 30 dage)
Avatar billede backside Nybegynder
06. marts 2002 - 09:52 #4
I Photoshop gør du det således:
File/-Automate/-Web photo gallery
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. marts 2002 - 09:55 #5
Hvis du allerede har Photoshop kan du nemt gøre det deri. Prøv at kigge på nogle af de her spm:

http://www.eksperten.dk/kat/93/?q=batch&q_search_in=1&catid=93&order_by=3&order=1
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 10:28 #6
Kig her, Steelman: http://www.webattack.com/Freeware/gmm/fwimgprocess.shtml

masser af gode freeware programmer. Allerede det første program vil opfylde dine krav!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 10:28 #7
Men kig videre på www.webattack.com - vælg freeware - og du kan se alle de spændende kategorier.
Avatar billede nicksos Nybegynder
06. marts 2002 - 11:24 #8
Du kan også finde nogle thumbnail scripts på: http://javascript.internet.com
Avatar billede backside Nybegynder
06. marts 2002 - 11:33 #9
Og hvad siger steelman så?
Avatar billede steelman Novice
06. marts 2002 - 13:17 #10
WOW... jeg siger ikke så meget for jeg sidder på job og kan først prøve mig frem når jeg kommer hjem.
(Jeg havde ikke regnet med at der kom SÅ mange svar SÅ hurtigt!)
Avatar billede backside Nybegynder
06. marts 2002 - 13:39 #11
Sådan er det jo på eksperten.  :)
Avatar billede steelman Novice
06. marts 2002 - 21:18 #12
Ok Nu er jeg ved at være med :-)
Jeg hælder nok mest til metoden fra Photoshop da jeg har det liggende.
Hvilke indstillninger bør jeg give billederne så de kommer ned i en størrelse hvor alle kan være med?? Altså jeg har resized dem til ca 640x480 men de fylder stadig over 200KB...
Avatar billede steelman Novice
06. marts 2002 - 22:27 #13
Nåå jeg fandt ud af det...
Jeg gir point til tino (selvom det er lidt let at give sådan et link som svar, men ikke desto mindre fandt jeg altså hjælp på den måde :-) ) og til fastwrite for link til nogle gode programmer.

Tak for hjælpen
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. marts 2002 - 22:28 #14
Hvis det er fotos skal du bruge jpeg i kvalitet min. 6. Men du kan gøre det at du går i Save For Web og trykker på fanebladet 2up eller 4up. Der kan du se den originale og hvordan det vil se ud med nogle forskellige indstillinger, så kan du prøve dig frem og finde det bedste resultat.
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. marts 2002 - 22:30 #15
Tak for point! Jeg er bare træt af at skrive hele smørren om Actions og batch, når jeg har skrevet det 10 gange før. ;) Men sig til hvis du støder ind i problemer.