Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:26 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Link til en anden Frame via ASP

Da jeg roder lidt med ASP kode under Exchange Server, er jeg løbet ind i følgende problem.

Jeg har laver en reference til et Exchange object og kan ikke få linken vist i en anden Frame... Koden ser således ud...
<a href="details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode(strCatName)%>"

Her ville jeg så gerne have sat "Target=Frame" ind, men kan ikke få det til at virke....

\\Hanno

Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:32 #1
<a href=details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode(strCatName)%> Target=Frame>
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:36 #2
Jeg får stadig resultatet i samme frame....
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:38 #3
Vil du have
<a href=details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode(strCatName)%> Target=Frame>

til at stå I en anden frame?
eller vil du have linket til at target en anden frame?
Avatar billede nej Nybegynder
30. maj 2000 - 21:40 #4
<a href=details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode(strCatName)%> Target="navnet på den frame du vil have linket vist i">

Sådan der?

Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:41 #5
Linket skal "target" i en anden frame...
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:44 #6
Det gør det jeg lige har skrevet også!

Check dit <frameset>
Avatar billede nej Nybegynder
30. maj 2000 - 21:45 #7
Ja, derfor gør du som tomsommer og jeg selv har vist, nemlig at skrive TARGET="framenavn" hvor framenavn så er den den frame du vil have vist linket i. Hvis det ikke virker, så bliver jeg nødt til at vide mere om hvorledes framesettet er bygget op.
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:48 #8
Hvis jeg laver en almindelig <a href="link.htm" target="frame">Linknavn</a> Virker det fint.... Hvis jeg bruger <a href=details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode(strCatName)%> Target="navnet på den frame du vil have linket vist i"> Giver den fejl...

\\Hanno

Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:49 #9
Hvilken fejl?
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:51 #10
Tip Nyhed

--------------------------------------------------------------------------------
ONMOUSEOVER ="this.style.textDecorationUnderline=true; document.all['Marquee'].stop()" ONMOUSEOUT="this.style.textDecorationUnderline=false; document.all['Marquee'].start()">
Avatar billede nej Nybegynder
30. maj 2000 - 21:52 #11
<a href="details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode(strCatName)%>" target="framenavn">

prøv med " om fil navn :-)
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:52 #12
Undskyld jeg spørger, "nej"

Men er dit og mit ikke det samme?
Avatar billede nej Nybegynder
30. maj 2000 - 21:53 #13
Nu fatter jeg ingen ting, SES!
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:54 #14
Du skal spørge dem over I javaScript!

Prøv:

<a href="details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode("strCatName")%>" target="frame">

og

<a href=details.asp?id=<%=objMessage.ID%>&cat=<%=Server.URLEncode("strCatName")%> Target=Frame>
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:54 #15
Jeg har prøvet "" alle steder hvor jeg har en lille bitte mistanke om at det var rigtigt.... men samme fejl... referencen bliver ignoreret....
Avatar billede nej Nybegynder
30. maj 2000 - 21:55 #16
Tjoo, bortset fra 2 ", hehehe :-)

Mem jeg gider altså ikke hvis der skal blandes JavaScript ind i legen! :-)
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:56 #17
Snak med dem I javascript da fejlen ikke har noget med ASP at gøre
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 21:57 #18
Prøver,,, Ellers takker jeg for hurtigt input....

\\Hanno
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 21:58 #19
Jeg fatter heller ikke JS

det er jo tydeligvis JavaScript der er problemet!
Det har intet med ASP at gøre :o)
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 22:37 #20
Hmmm.. du kunne da godt give lidt for at sige hvad problemet var.... hrumpf
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 23:18 #21
Der skulle ikke nogel "" se evt.

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18136
Avatar billede hanno Nybegynder
30. maj 2000 - 23:19 #22
tomsommer, hvis du lige svare "", skal du få.....

\\Hanno
Avatar billede hojou Nybegynder
31. maj 2000 - 09:34 #23
Bruger du af uforklarelige grunde IE3.02?
Check at linket overhovedet virker (objMessage.id er en valid streng).
Bruger du ulovligt frame-navn? prøv at ændre navnet - du glemmer måske at framen navnet IKKE er i samme frameset - altså hvis du har frameset i frameset?
Avatar billede tomsommer Juniormester
31. maj 2000 - 12:46 #24
Hvad mener du Hanno?

Jeg synes bare at siden jeg førte dig over til den rigtige afdeling så...
Avatar billede perhoyer Nybegynder
31. maj 2000 - 15:33 #25
prøv at opdatere dit frameset
Avatar billede hanno Nybegynder
31. maj 2000 - 20:18 #26
Jeg har fået en løsning... Ellers tak ;-)

\\Hanno