Avatar billede inkognito1 Nybegynder
05. marts 2002 - 13:33 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

On Error Resume Next

Hej,

Jeg har en funktion der filtere alle fejl fra

On Error Resume Next

Kan man på en måde få VB til skrive disse fejl i en fejl log.

En txt fil eller lign. ?
Avatar billede neuro Nybegynder
05. marts 2002 - 13:55 #1
Du kan jo bruge FileSystemObject til at skrive skrive i en logfil .. Og du kan få dine error description ved at benytte Error Objectets metoder og properties.
Avatar billede polarelefant Nybegynder
06. marts 2002 - 16:33 #2
Eksempel:

Function MinFejlFunktion() '// Bare en tilfædlig sub eller function
On Error Goto ErrorHandler '// Når der opstår en fejl så skal programmet hoppe ned til ErrorHandler
Dim intTal As Integer '// En tal værdi

  intTal = "Ikke et tal" '// Dette laver en fejl, med error.number 13

ErrorHandler: '// Her vil programmet hoppe ned til, hvis der opstår en fejl
  If Err.Number <> 0 Then ' Vi tjekker om der skete en fejl, hvis fejl nummeret et 0 er der ikke sket nogen fejl.
    Open "c:\fejllog.txt" For Output As #1 ' Åbner c:\fejllog.txt så man kan skrive i den
      Print #1, "Nummer:      " & Err.Number '// Nummeret fejlen
      Print #1, "Beskrivelse: " & Err.Description '// En kort beskrivelse af fejlen
      Print #1, "Opstået I:  " & Err.Source '// Hvor henne fejl en opstod, hvilket projekt.
    Close #1
  End If
End Function

Dette burde virke, det kan godt være at der er enkelte skrive fejl, har ikke testet det.

Err skal forstås som et objekt, ligesom f.eks. Textbox. Forstået at når du skriver "Err.", så kommer der en lille boks frem med metoder og egenskaber som objektet har. (hehe, jeg har hold mig på den danske måtte, med alle de fine danske udtryk "egenskaber" :) )
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. april 2002 - 23:20 #3
Synes ikke jeg fik det tilat  fungerer .. rigtig ... men tak for jeres tid ..