Avatar billede tlist Nybegynder
30. maj 2000 - 15:47 Der er 13 kommentarer

Session

Er der nogen der ved hvordan jeg invoker "session.abandon" hvis en bruger forlader mit domæne.

Altså jeg skal have afsluttet en bruger session når/hvis brugeren forlader mit domæne.
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 15:52 #1
Jeg vil tro at det kan gøres ved hjælp af global.asa :)
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 15:57 #3
Avatar billede jschroll Nybegynder
30. maj 2000 - 15:58 #4
Brug nedenstående skabelon, det kan dog nogen gange være svært at få webstedet til at aktivere global.asa ordentligt

----------global.asa--------------
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Session_OnEnd
    'Her skriver du din kode

End Sub
</SCRIPT>
----------end--------------

Avatar billede tlist Nybegynder
30. maj 2000 - 16:06 #5
Det er jo alt sammen fint nok, men problement er at en bruger skal kunne browse mit domæne uden at miste sin session.
Det er kun ved domæne skift at session_onEnd skal køre. Og det er ikke godt nok at vente på Session Timeout. Det skal være prompte.
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:11 #6
Når han forlader dit domain, forlader han din global.asa så det skulle vel virke :)
Avatar billede tlist Nybegynder
30. maj 2000 - 16:14 #7
netsrac >> Det gør det ikke ... Det er først ved session timeout
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. maj 2000 - 21:07 #8
Prøv den her......

----------global.asa--------------
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

SUB Session_OnStart

Session.Timeout = 0

END SUB

</SCRIPT>
----------end--------------

Den brude virke.....  Og ja.. det skal være Session_OnStart, da den derved siger at ens session skal dø efter "0" minutters iddle time....

Du kan jo oxo sætte den til evt 2, så folk ikke flyver fluks af, men først efter 1 minut... det kan nu være smart en gang i mellem....

-Anders
Avatar billede tlist Nybegynder
31. maj 2000 - 09:43 #9
Hmmm... Tjaa det virker jo, men lidt for godt. Brugerene bliver smidt af uden at have forladt mit domæne. Det var jo ikke det der var meningen...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. juni 2000 - 09:22 #10
tlist.... Så sæt den til en..... så bliber han først smidt af, når han ikke har lavet noget i 1 minut.... eller måske to.....
Avatar billede tlist Nybegynder
02. juni 2000 - 13:50 #11
Det er jo ikke så smart vel ?? .. NEJ... Nå da ingen kan finde en løsning er der ingen der får point...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
02. juni 2000 - 15:39 #12
tlist....

<SCRIPT RUNAT=Server Language=VBScript>

SUB Application_OnStart

END Sub

SUB Session_OnStart

Session.Timeout = 1

END SUB

SUB Session_OnEnd

END SUB

</SCRIPT>

virker altså hos min.... den timer først ud 1 min efter at brugeren er gået.... men det kan jo oxo være der er kuk i mine scripts...

Hvem ved...
Avatar billede tlist Nybegynder
02. juni 2000 - 15:44 #13
a-torsten >> Jeg har fået det til at virke...  Svar lige igen så får du points.. :-)