Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. maj 2000 - 15:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan..??

Hvordan gør jeg sådan at navnet skal stå præsic sådan som den går i acces databasen...

Altså hvis  du har en post i databasen som hedder "a-torsten", kan den kun hentes ved at

  SQL = "SELECT * FROM Poster WHERE NickName='" & NickName & "'"

og altså ikke hvis Nickname er = A-tOrsTen ...

Altså det jeg søger er metoden til, hvordan jeg sørger for at det der bliver trukket ud, svare præsic til det som søges(altså store og må bogstaver9...

Hvis i ikke forstår så sig lige til...

-Anders
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 15:37 #1
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM bruger WHERE brugernavn='" & bruger & "'"
rs.Open strSQL, Conn, 1, 3
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 15:59 #2
Det svar kan da ikke bruges, Netsrac!
Det du viser er jo det samme som han lige har skrevet

Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:06 #3
tonsommer >> Nope det er ikke helt det samme....Det der virker...Bruger også ADODB.RecordSet
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 16:07 #4
Det gør han vel også (går jeg ud fra)

Det burde han da
Avatar billede jschroll Nybegynder
30. maj 2000 - 16:17 #5
Hvad med at lave SQL kaldet:
SQL = "SELECT * FROM Poster WHERE NickName='" & NickName & "'"
Bagefter kan du så undersøge recordset'et. Jeg går ud fra du har kaldet det rs.
If rs("NickName")=Nickname then response.write("Match med alle bogstaver")
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:22 #6
tomsommer >> Hvorfor burde han det ?? Jeg bruger det sjældent!
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 16:22 #7
"tonsommer"

Tror du jeg vejer et Ton?
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:25 #8
tomsommer >> Sorry, du taster måske aldrig forkert ?? :)
Avatar billede tomsommer Juniormester
30. maj 2000 - 16:27 #9
Jeg er perfekt :o)

Hehe
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:45 #10
tomsommer >> Ya right *G*
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. maj 2000 - 20:04 #11
Desvære... Jeg kan ikke rigtigt bruge nogle af jeres svar..... Er der ikke andre måder....????
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. maj 2000 - 20:24 #12
Så kunne du jo eventuelt glemme alt om blandede store og små og køre med enten Ucase() eller Lcase() på din query og de navne du smider i din DB
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. maj 2000 - 20:48 #13
Tiger.... har overvejet det, men det ville jo forhindre folk i at have en brugernavn, som fx JoHn Doe.....
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. maj 2000 - 22:08 #14
Det ville det... på den anden side set er Access og ASP som en helhed aligevel ikke case sensitivt (jeg har selv rodet meget med det...), case sensitivity med ASP og en database kræver en dedikeret db server som SQL Server eller MySQL (så vidt jeg ved, har fået afvide her og har fået til at virke)
Avatar billede mawtex Nybegynder
02. juni 2000 - 00:00 #15
Benyt funktionen StrComp( str1, str2, 0 )

Hvis StrComp returnerer 0 er de to strenge identiske.

Ergo:

SQL = "SELECT * FROM Poster WHERE StrComp( NickName, '" & Replace(NickName,”’”,”’’”) & "',0)=0"

Avatar billede a-torsten Nybegynder
02. juni 2000 - 15:42 #16
Mawtex.... det ser lovene ud, men jeg kan sku ikke så det til at virke.... er der noget af det du skriver der, som skal skiftet ud med noget andet..???

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
29. juni 2000 - 13:11 #17
hmm.... der er ikke rigtig nogle brugbare svar