Avatar billede rmosel Nybegynder
05. marts 2002 - 08:04 Der er 3 kommentarer

path i linux

spørgsmålet går ud på at få java(jdk1.4) til at virke i linux. Hvordan skrivet man en path der peger på jdk og hvor. Det skal virke hver gang man starter op. problemet er at man i linux skal bruge stien for at få programmer såsom forte og kawa til at virke. jeg bruger mandrake linux version 8.0.
Avatar billede peter_m Nybegynder
05. marts 2002 - 08:57 #1
Er forte ikke blevet flyttet ned i /usr/local/bin eller noget den stil.
Avatar billede rmosel Nybegynder
05. marts 2002 - 12:21 #2
jo, den ligger der, man kan bare ikke starte den uden at stien til jdk først er indtastet og det ville jo være smart hvis der var et sted hvor man kunne skrive den permanent
Avatar billede peter_m Nybegynder
05. marts 2002 - 12:34 #3
Du ligger den i din bruges PATH.

/home/bruger/.profile hvis du benytter sh
/home/bruger/.bash_profile hvis du bruger bash

Kan også være du skal sætte CLASSPATH for jdk men der følger vist en README med i pakken.

den sætter du i samme fil som i PATH + husk at export den.