Avatar billede petercardel Nybegynder
04. marts 2002 - 20:00 Der er 12 kommentarer

Hvad er der galt med denne streng?

Hej Alle

Er der nogen der kan se, hvad der er galt med denne streng?

JMail.Body = request("Name") &   & "ønsker at blive medlem af Assens og Omegns Fjerkræklub" & vbCrLf & vbCrLf & "Adressen på det nye medlem er:" & vbCrLf & vbCrLf & request("adress") & vbCtLf & vbCrLf & vbCrLf & request("post") &   & request("by") & vbCrLf & vbCrLf & "Tlf:" &   & request("tlf") & vbCrLf & vbCrLf & "Yderligere kommentarer fra" &   & request("name") & ":" &   & request("body")

På forhånd tak

/Peter
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. marts 2002 - 20:04 #1
" &   & request("name") & ":"

Der går det da helt galt .. med en   midt i ASP'et
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
04. marts 2002 - 20:06 #2
hva er fejlen ?
Avatar billede petercardel Nybegynder
04. marts 2002 - 20:09 #3
En syntax fejl...jeg kan ikke få mellemrummende til at fungere
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. marts 2002 - 20:15 #4
Sådan .. den vil virke:

JMail.Body = request("Name") & " ønsker at blive medlem af Assens og Omegns Fjerkræklub" & vbCrLf & vbCrLf & "Adressen på det nye medlem er:" & vbCrLf & vbCrLf & request("adress") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & request("post") & " " & request("by") & vbCrLf & vbCrLf & "Tlf: " & request("tlf") & vbCrLf & vbCrLf & "Yderligere kommentarer fra " & request("name") & ": " & request("body")

Hvorfor alle de  's midt i ASP'et ?
Avatar billede petercardel Nybegynder
04. marts 2002 - 20:22 #5
hmmmm....jeg havde prøvet det du foreslår, men fik det ikke til at virke, men jeg prøver det lige igen ;o)
Avatar billede petercardel Nybegynder
04. marts 2002 - 20:27 #6
Det virker altså ikke...dette er hvad der bliver returneret:

Anders And ønsker at blive medlem af Assens og Omegns Fjerkræklub

Adressen på det nye medlem er:

Æblevej 4

5555 Andeby

Tlf: Ingen

Yderligere kommentarer fra Anders And: Dette er en test
Avatar billede grunken Nybegynder
04. marts 2002 - 20:36 #7
petercardel >

hvad med at skifte alle   ud med spaces ???
Avatar billede sbm Nybegynder
04. marts 2002 - 22:37 #8
En tankestreg...

Har du lavet en cut/paste på den præcise tekst som invisibleman lavede herover? Afhængig af din editor, mener jeg man kan komme ud for at det ikke er den tekst der står her i dokumentet du får med over, men også de bagvedliggende html-koder, så du vil i så fald få & for hver & (ampersand) og så vil den IKKE kunne forstå   for det bliver jo så til   hvor & oversættes til & og nbsp; vises normalt.

Bare et langskud på hvad der kunne være galt, for ellers undrer det mig noget at den viser strengen   i din browser.
Avatar billede sbm Nybegynder
04. marts 2002 - 22:38 #9
Hvis min ovennævnte beskrivelse blev lidt tåget, så skal du altså kigge i din kildekode efter & og erstatte dem med &
Avatar billede coltau Juniormester
05. marts 2002 - 06:50 #10
Dine   i anførselstegn skal skiftes med vbCrLf udenfor anførselstegn. Sådan:

JMail.Body = request("Name") & vbCrLf & " ønsker at blive medlem af Assens og Omegns Fjerkræklub" & vbCrLf & "Adressen på det nye medlem er: " & vbCrLf & vbCrLf & request("adress") & vbCrLf & request("post") & " " & request("by") & vbCrLf & "Tlf: " & request("tlf") & vbCrLf & vbCrLf & "Yderligere kommentarer fra " & request("name") & ": " & request("body")

Jeg har også fjernet et par linieskift mv. Prøv at se om ikke det står fint nu.
Avatar billede sbm Nybegynder
05. marts 2002 - 08:52 #11
coltau >> Blander du ikke nogle ting sammen? &nbsp er non-breakable-space (mellemrum) mens vbCrLf er Carriage-return LineFeed (Linieskift).

Det er to forskellige ting. Hvorfor vil du have byttet rundt på dem?
Avatar billede coltau Juniormester
05. marts 2002 - 09:19 #12
Af samme grund som dig - for at vise teksten på en præsentabel måde.