Avatar billede sjakal Nybegynder
04. marts 2002 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Response-Dokumenter i oprettelse-rækkefølge

Hej Alle ;)
Jeg har det problem, at jeg skal hente nogle response-dokumenter, som dog ikke er så svært.
MEN de skal kunne hentes i oprettelses-rækkefølge.

Jeg ønsker ikke at lave et view, da jeg har mange forskellige response-dokumenter til hinanden osv.

Derfor er mit spørgsmål...
Kan jeg være sikker på ALTID at få mine dokumenter i oprettelse-rækkefølgen via nedenstående?

Sub TestSub( Doc As NotesDocument)
  Dim Responses As NOtesDocumentCollection
  Dim TmpDoc As NotesDocument

  Set Responses = Doc.Responses
  Set TmpDoc = Responses.GetFirstDocument()
  While Not TmpDoc Is Nothing

    <bla bla bla>

    Set TmpDoc = Responses.GetNextDocument(TmpDoc)
  Wend
End Sub

mvh
Nikolaj Rasmussen
Avatar billede sjakal Nybegynder
04. marts 2002 - 17:40 #1
Grunden til jeg spørger at man kan lave index's og andet optimerings-sjov på databasen, så er der vel chance for at data'en kan ligge anerledes pga det binære træ eller noget lignende som data'en ligger i?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. marts 2002 - 19:03 #2
du har ret i, at du ikke kan være sikker på rækkefølgen du får adgang til data. Hvorfor laver du ikke bare et view, hvor din selection formula udvælger præcis de dokumenter du skal bruge, bl.a. kan du evt. fra vælge de responses du ikke skal bruge. Et view behøver jo heller ikke vise responses som sådan, du kan jo evt. sortere dem i dato orden, uanset typen og formen de er oprettet med.
Avatar billede sjakal Nybegynder
04. marts 2002 - 19:44 #3
Jeg har f.eks. 50 sider med hver 10 dokumenter (til web :),
og for at gå til side 9 er jeg jo nødt til at lave et view/ftsearch som resultere alle, hvor jeg så går fra first-document til det første dokument som skal vises på den aktuelle side, og det er det jeg ikke syntes er specielt smart.

Det er en del bedre rent performence-mæssigt, hvis rækkefølgen jeg fik via Response var i CreationDate-rækkefølge, så kan jeg bare bruge GetNthDocument til at hoppe til det "første" dokument.

Eller er det bare mig, som tackler opgaven forkert?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
05. marts 2002 - 07:59 #4
Njaa... Hvorfor bruger du ikke bare view-applet'en (embedded view)?
Det kan lade sig gøre, at lave en funktion på web, der flytter cursoren til første relevante dokument der starter med 'what-ever' du taster ind - lige som den der er i Notes klienten. Jeg kan bare ikke lige finde koden...... :-(
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. april 2002 - 18:14 #5
Avatar billede cdelicht Nybegynder
23. april 2002 - 10:29 #6
Halooo Sjakal,
Har du testet noget siden 12/4?
Har fundet koden til mit svar af 05/03 - stadig interesseret ?
Avatar billede sjakal Nybegynder
19. januar 2003 - 12:15 #7
OMG, havde jeg da helt glemt at jeg havde gang i en tråd her... :D

Fandt dog selv en løsning den gang.
Kunne heller ikke bruge embedded view, da jeg skulle have 2 stk views på samme side, lidt ala her på eksperten.dk med besvaret og ikke besvaret.