Avatar billede jolca Nybegynder
29. maj 2000 - 22:38 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

åbning af ny side på bestemte dato'er

Hejsa!!
Er der nogen der ligger inde med et script der kan åbne bestemte sider på bestemte dato'er
Avatar billede naesager Nybegynder
29. maj 2000 - 22:42 #1
ja i asp
Avatar billede olebole Juniormester
29. maj 2000 - 23:58 #2
<ole>
Ja!
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2000 - 00:07 #3
Og skulle du kunne tænke dig et mere begavet, udførligt og uddybende svar må du nok dykke lidt dybere i blækhuset og komme med nogle mere konkrete ønsker ;-))
Er der f.eks. noget mønster - eller bestemmer jeg selv, hvilke sider der vises, hvornår...?
/Vh
Avatar billede mora Nybegynder
30. maj 2000 - 07:03 #4
Skal det køre på klientens tid(JavaScript)?
Ellers kan jeg lave et komplet, med ADMIN system til at oprette/slette opgaver.
Avatar billede mora Nybegynder
30. maj 2000 - 07:03 #5
Det kan jwg nu også i JS, men uden ADMIN
Avatar billede jolca Nybegynder
31. maj 2000 - 00:55 #6
Hejsa!!
Det var nok en tynd kop te jeg lagde ud med.
Men her er hele min ide!
Fks. d.14-01 Åbnes en fødselsdags hilsen til Elvis. osv.
Den skal bare kunne køre på lokal tid.
Hilsen Jolca
Avatar billede mora Nybegynder
31. maj 2000 - 07:55 #7
Her er systemer til at tejkke hvilken dato det er nu.

var dateNow = new Date();
var day = dateNow.getDate();
var mon = dateNow.getMonth();
var year = dateNow.getYear();
if(year <= 100){
year += 1900; }

For at vise en bestemt side skal du bare tjekke om day=datoen, mon=måneden, og year=åre(4cifre)

~MORA~
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2000 - 09:14 #8
<ole>
Du skriver dine mærkedage ind i array'et på formen: 'MånedDag', og opretter et antal filer, der hedder: 'MånedDag.html' - bemærk at måneden står først, så de er nemme at overskue i en listet mappe - og i array'et. Bemærk også, at sidste linie i array'et - som den eneste - IKKE afsluttes med komma.

<script language="JavaScript">
<!--

var myDays = new Array(
"0115",
"0401","0422","0431",
"0612","0626",
"0919",
"1026",
"1104",
"1201","1224"
);

var dateNow = new Date();
var day = dateNow.getDate();
var mon = dateNow.getMonth();
if (day < 10) { day = "0"+day; }
if (mon < 10) { mon = "0"+mon; }
var toDay = mon+day;
for (i=0; i<myDays.length; i++) {
    if (myDays[i] == toDay) {
        document.location.href = "day"+toDay+".html";
    }

//-->
</script>

Så kan du selvfølgelig sætte år på også, men mon ikke ét års planlægning er nok?
/Vh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2000 - 09:17 #9
Rettelse: Filen for den 31. april skal hedde 'day0431.html' - altså 'day' foran datoen - hvis det skal passe til koden i mit svar.
Avatar billede dadane Novice
01. juni 2000 - 16:42 #10
Ikke at jeg tror det betyder det helt store, men der er nu sjældent 31 dage i april
/DaDane
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2000 - 22:19 #11
Typisk for DaDanes...kender ikke en skid til de ny EU-direktiver for kalendere...LOL! Tjaaaa...der har du nok en pointe ;-))