Avatar billede dml Nybegynder
04. marts 2002 - 11:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til programmeringsopgave.....

Hvis opgaven laves helt perfekt gives 100 point. ellers 30 for pseudokode.

Der skal opbygges en klasse Tog. For et tog skal der kunne gemmes oplysninger om dets registreringsnummer, dets hastighed samt hvilket gear det er i. Toget skal have mulighed for at skifte gear, accelererer og bremse. Programmet skal opbygges således at hovedprogrammet består af en løkkestruktur, der skal køre indtil man ønsker at afslutte programmet. I løkken skal der ud over at kunne afslutte programmet være mulighed for at skifte gear, accelererer og bremse. Der må ikke være nogen løkkestruktur i klassens metoder.

Togets hastighed skal hele tiden udskrives. Toget kan maksimalt køre 50 km/t. Toget har et 1. gear og et 2. gear. Hvis toget ikke er i gear kan der ikke accelereres. I 1. gear kan toget maksimalt køre 25 km/t.
Avatar billede disky Nybegynder
04. marts 2002 - 12:10 #1
Det er da bare en klasse med nogle get og set metoder, og en enkelt run() metode, som 'bevæger' toget og tager hensyn til gear og max hastighed.
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
04. marts 2002 - 12:37 #2
Er det en programmeringsopgave i forbindelse
med et kursus?, i så fald er det måske knap så
smart at "få/købe" en løsning på eksperten.
Avatar billede dml Nybegynder
04. marts 2002 - 15:31 #3
nej er ikke i forbindelse med noget kursus. Er en opgave jeg er blevet stillet, til hjælp for mig selv. ja disky det er det da bare, men jeg er nu mest interesseret i en hel løsning. ingen sagde det skulle være svært. Håber stadig en er interesseret i de 100 point, ved at komme med koden til programmet. :o)
Avatar billede birkis Nybegynder
04. marts 2002 - 23:51 #4
get og set metoder, som disky foreslår, og en switch til å "køre indtil man ønsker at afslutte programmet".

Hva mener du egentlig med "Der må ikke være nogen løkkestruktur i klassens metoder"?
Avatar billede dml Nybegynder
05. marts 2002 - 08:52 #5
Det er min bror der har stillet mig opgaven så jeg kan blive bedre til at programmere java. Har lavet det meste, men kunne egentlig godt tænke mig at se en anden lave samme opgave, og min bror er travlt optaget i øjeblikket, så han har ikke rigtig tid :(

Bare at der ikke må være nogen for, while i metoderne, tror jeg han mener.
Avatar billede dml Nybegynder
29. august 2002 - 07:09 #6
tror lige jeg fjerner den igen
Avatar billede disky Nybegynder
29. august 2002 - 07:10 #7
hvis du er ved at lære at programmere, skulle du måske prøve med en lidt mindre avanceret opgave.

Hvis opgaverne er for store for tidligt, begynder man at lave 'dårlige' løsninger. Og tendensen blvier hængende :(