Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
29. maj 2000 - 18:50 Der er 54 kommentarer

Tændt mobil tjecker

Hvordan laver man en side ligesom på www.besked.dk hvor den efter man har sendt en sms, siger den om personen har modtaget den, eller om mobilen var slukket, bare uden at sende en besked?
det er lidt skod at sende en besked for at spørge om han/hendes tlf er tændt :)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 19:40 #1
Det er noget unikt fra Mobilix's side ! Det kræver en del hardware samt en del software, som Mobilix ikke vil af med ... kort sagt, det kan man ikke bare kode :(
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
29. maj 2000 - 19:41 #2
heheh ok, men det er jo stadig ik et svar på hvordan man gør det
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 19:43 #3
Nej, det er rigtigt nok, men jeg kan fortælle dig, at det er en investering på over 10K
Avatar billede steffen Nybegynder
29. maj 2000 - 19:43 #4
I et almindeligt mailsystem kan man sætte et flag i sin e-mail der beder om en kvittering. Denne kvittering ryger så tilbage når modtageren læser mail'en.

Om noget lignende kan fuskes med sms vides ikke - jeg er tilbøjelig til at holde med phylox2.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 19:46 #5
Det har noget at gøre med, at Mobilix har adgang til mobilnettet, hvilket almindelige dødelige ikke har, dermed har de en eller anden mulighed for at se, om beskeden er kommet frem (eller om telefonen er "online", for ellers er beskeden ikke kommet frem)
Avatar billede haldesign Nybegynder
29. maj 2000 - 19:52 #6
Teleselskaberne har mulighed for at pinge telefonen for at se om den er tændt. Det har den alm. bruger ikke mulighed for da beskeden IKKE bliver sendt til telefonen men til en server hos teleselskabet!

Så har du din forklaring! Er det nok?

phylox2 har ret!!

- Anders
Avatar billede steffen Nybegynder
29. maj 2000 - 19:53 #7
Jep, det kræver vel noget i stil med at man leger "Message Center" selv, hvis det skal være helt rigtigt.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 19:55 #8
*LOL* --- Det er vel rigtigt nok ... Meen ... det kommer til at tage en del af mobiltiden :)
Avatar billede bubby Nybegynder
29. maj 2000 - 21:17 #9
jeg så altså engang en ganske almindelig hp med en sms sender... hvor man også kunne se om beskeden vare afleveret med det samme!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 21:21 #10
Jeg kan så fortælle dig, at 99% af dem er FAKE ... den sidste 1% er mobilselskaber :)
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
29. maj 2000 - 23:09 #11
Okay i kom med et svar, men ik modellen til hvordan man lavede det, og det forventer i vel ik 200 point for :)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 23:11 #12
Jo da!
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
29. maj 2000 - 23:16 #13
læs i overskriften igen ven
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 12:31 #14
Man kan lave det :)
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13381

Du kan selv teste her :)
http://212.242.27.14

Bemærk at det er min computer så det kan være lidt langsomt og ip kan skifte.

Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 13:05 #15
Også lige en ting til...Jeg er ikke noget mobilselskab *GG*
Avatar billede phylox2 Nybegynder
30. maj 2000 - 14:17 #16
Kan du ikke lige fortælle mig, hvordan du har lavet det ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. maj 2000 - 14:27 #17
netsrac >> dit script er lidt ustabilt da den under test lavede 66% fejl i om min mobil var tændt eller slukket - bruger Telia
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
30. maj 2000 - 14:50 #18
der var ingen fejl de gange jeg prøvede prøvede!!!!!!
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 14:51 #19
ljweb >> Hvis mit script er usikkert er besked.dk´s også :)

phylox2 >> Et lille komponent som jeg også har sagt i det andet spørgsmål :)
Det hedder asphttp
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 15:12 #20
phylox >> Er du på icq ?? :)
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 15:28 #21
bimp_lizkit >> Intereseret ?? :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. maj 2000 - 16:06 #22
netsrac >> problemerne er også på besked.dk !
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 16:23 #23
ljweb >> Kan desværre ikke gøre det bedre end besked.dk :)
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
30. maj 2000 - 16:48 #24
Hvis man kan lave det, må man da også kunne lave en ping function via besked.dk
Avatar billede netsrac Praktikant
30. maj 2000 - 17:28 #25
bimp_lizkit >> Hm....Muligvis..Det er jo næsten det samme jeg gør :)
Avatar billede bimp_lizkit Nybegynder
30. maj 2000 - 18:01 #26
netsrac >> Ja præcis!
Avatar billede steffen Nybegynder
30. maj 2000 - 23:02 #27
Skulle vi aldrig se koden?
Avatar billede netsrac Praktikant
31. maj 2000 - 00:05 #28
Jo skulle i aldrig se noget code ??
Here goes:

<% Set HttpObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn")
HTTPObj.Url = "http://www.mobilemail.dk/sms/sendsms.cgi"
HTTPObj.PostData = "ip=123.456.789.123&amp;to=" & request.form("to") & "&amp;sender=" & request.form("sender") & "&amp;message=" & request.form("message") & "&amp;online=" & request.form("online")
HTTPObj.RequestMethod = "POST"
strResult = HTTPObj.GetURL %>
<%
if InStr(strResult, "Beskeden er leveret til telefonen.") then
response.write ("Beskeden er afleveret")
end if
%>
<%
if InStr(strResult, "Telefonen er slukket eller udenfor dækning. Beskeden vil blive forsøgt leveret senere") then
response.write ("Telefonen er slukket")
end if
%>

Glæder mig til at få den 200 point :)
Avatar billede steffen Nybegynder
31. maj 2000 - 02:12 #29
Hehe - nu er det jo et PHP-forum - jeg vil også prøve lykken:

Hvad er mulighederne for inputtet online=?

<?
function pullpage( $method, $host, $usepath, $postdata ) {
# open socket to filehandle
$fp = fsockopen( $host, 80, &$errno, &$errstr, 120 );

# user-agent name
$ua = "UserAgent/1.0";

if( !$fp ) {
    print "$errstr ($errno)<br>\n";
        echo "there";

}
else {
    echo "here";
    if( $method == "GET" ) {
        fputs( $fp, "GET $usepath HTTP/1.1\n" );
        fputs( $fp, "Host: www.mobilemail.dk\n" );
    }
    else if( $method == "POST" ) {
        fputs( $fp, "POST $usepath HTTP/1.1\n" );
        fputs( $fp, "Host: www.mobilemail.dk\n" );
    }

    fputs( $fp, "User-Agent: ".$ua."\n" );
    fputs( $fp, "Accept: */*\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/gif\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/x-xbitmap\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/jpeg\n" );

    if( $method == "POST" ) {
        $strlength = strlen( $postdata );

        fputs( $fp,
        "Content-type: application/x-www-form-urlencoded\n" );
        fputs( $fp, "Content-length: ".$strlength."\n\n" );
        fputs( $fp, $postdata."\n" );
    }

    fputs( $fp, "\n" );

    $output = "";

    # while content exists, keep retrieving document in 1K chunks
    while( !feof( $fp ) ) {
        $output .= fgets( $fp, 1024 );
    }

    fclose( $fp );
}

return $output;
}

$Til="22547920";
$Fra="Testing";
$Besked="Gadvideomdetvirkerdether";
$Online="Yes";

$PostData = "ip=123.456.789.123&to=".$Til."&sender=".$Fra."&message=".$Besked."&online=".$Online;
$return_content = pullpage("POST", "www.mobilemail.dk", "/sms/sendsms.cgi", $PostData);

echo $return_content;
?>
Avatar billede steffen Nybegynder
31. maj 2000 - 02:21 #30
ahh, on / off ... on = "direkte besked" - beskeden bliver ikke gemt i modtagerens mobiltlf ... ah, well - sej nok ting - gad vide hvornår mobilemail opdager det bliver misbrugt :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
01. juni 2000 - 11:32 #31
Steffen >> Okay nu har du lavet den så pænt, hvordan får man den så til at vise sit eget output ??? Det er jo ikke særlig fedt at den viser deres output ???
Avatar billede steffen Nybegynder
01. juni 2000 - 14:33 #32
Oh, al ære og respekt til dig - jeg kopierer bare :-)

Hmmm nemt nok, vi skal bare søge i $return_content:

Her er den med forms (simpel - ingen javaverificering) og det hele:

<html>
<head>
<title>[bedrag] www.mobilemail.dk [bedrag]</title>
<STYLE type="text/css">
<!--
A:link {text-decoration: none}
A:visited {text-decoration: none}
A:active {text-decoration: none}
A:hover {text-decoration: underline; color=black;}
BODY {font-family:Verdana;}
-->
</STYLE>
</head>
<body bgcolor="#464646" text="white" link="white" vlink="white" alink="white">
<FORM ACTION="<? echo $PHP_SELF; ?>" METHOD="GET">
<input type=hidden name="ip" value="123.456.789.123">
<input type=hidden name="ACTION" value="SEND">
<br><br><br><br>
<TABLE ALIGN="center" BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0">
<TR><TD><CENTER>
<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0">
<TR><TD><CENTER>
<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="5">
<TR>
<TD VALIGN="TOP"><P ALIGN="RIGHT"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>modtager :</B></FONT></TD>
<TD COLSPAN="2"><INPUT TYPE="TEXT" NAME="Til" SIZE="8" MAXLENGTH="8"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>&nbsp;(8-cifret tlf. nr.)</B></FONT></TD></TR>
<TR><TD VALIGN="TOP"><P ALIGN="RIGHT"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>afsender :</B></FONT></TD>
<TD VALIGN="TOP" COLSPAN="2"><INPUT TYPE="TEXT" NAME="Fra" SIZE="14" onKeyUp="updateCharsLeft(this.form)" onChange="updateCharsLeft(this.form)" onkeypress="updateCharsLeft(this.form)"> <FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>&nbsp;(dit navn)</B></FONT></TD>
</TR>
<TR>
<TD VALIGN="TOP"><P ALIGN="RIGHT"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>besked :</B></FONT></TD>
<TD VALIGN="TOP"><TEXTAREA NAME="Besked" ROWS="7" COLS="23" MAXLENGTH="160" onKeyUp="updateCharsLeft(this.form)" onChange="updateCharsLeft(this.form)" onkeypress="updateCharsLeft(this.form)"></TEXTAREA></TD>
<TD VALIGN="TOP"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>max. 160 tegn<BR><BR>du har </B></FONT><INPUT TYPE="TEXT" NAME="charsLeft" SIZE="3" onFocus="blur()"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B><BR> tegn tilbage</B></FONT></TD>
</TR>
<TR>
<TD VALIGN="TOP"><P ALIGN="RIGHT"><FONT SIZE="2" FACE="Arial"><B>send som :</B></FONT></TD>
<TD VALIGN="TOP">
<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0">
<TR>
<TD VALIGN="TOP"><INPUT TYPE="RADIO" NAME="Direkte" VALUE="off"  CHECKED></TD>
<TD VALIGN="MIDDLE"><FONT SIZE="2" FACE="Arial">Normal SMS</FONT></TD>
</TR>
<TR>
<TD VALIGN="TOP"><INPUT TYPE="RADIO" NAME="Direkte" VALUE="on"></TD>
<TD VALIGN="MIDDLE"><FONT SIZE="2" FACE="Arial">Direkte besked</FONT><FONT SIZE="2" FACE="Arial" color="red"> (*)</FONT></TD>
</TR></TABLE>
</TD></TR></TABLE>
</CENTER></TD>
</TR>
<TR>
<TD COLSPAN="3"><input type=submit value="Send beskeden"></TD>
</TR></TABLE>

<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="10" WIDTH="400">
<TR><TD><FONT SIZE="2" COLOR="red">(*)</FONT><FONT SIZE="2" FACE="Arial">
En direkte besked vises i displayet med det samme, men gemmes ikke p&aring; modtagerens
telefon. Den kan derfor nemt blive slettet, hvis modtageren f&aring;r en anden besked
eller et opkald.</FONT></TD></TR>
</TABLE></CENTER></TD></TR></TABLE>
</FORM>

<?
function pullpage( $method, $host, $usepath, $postdata ) {
# open socket to filehandle
$fp = fsockopen( $host, 80, &$errno, &$errstr, 120 );

# user-agent name
$ua = "UserAgent/1.0";

if( !$fp ) {
    print "$errstr ($errno)<br>\n";
}
else {
    if( $method == "GET" ) {
        fputs( $fp, "GET $usepath HTTP/1.1\n" );
        fputs( $fp, "Host: www.mobilemail.dk\n" );
    }
    else if( $method == "POST" ) {
        fputs( $fp, "POST $usepath HTTP/1.1\n" );
        fputs( $fp, "Host: www.mobilemail.dk\n" );
    }

    fputs( $fp, "User-Agent: ".$ua."\n" );
    fputs( $fp, "Accept: */*\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/gif\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/x-xbitmap\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/jpeg\n" );

    if( $method == "POST" ) {
        $strlength = strlen( $postdata );

        fputs( $fp,
        "Content-type: application/x-www-form-urlencoded\n" );
        fputs( $fp, "Content-length: ".$strlength."\n\n" );
        fputs( $fp, $postdata."\n" );
    }

    fputs( $fp, "\n" );

    $output = "";

    # while content exists, keep retrieving document in 1K chunks
    while( !feof( $fp ) ) {
        $output .= fgets( $fp, 1024 );
    }

    fclose( $fp );
}
return $output;
}

if ($ACTION=='SEND') {
  $PostData = "ip=123.456.789.123&to=".$Til."&sender=".$Fra."&message=".$Besked."&online=".$Direkte;
  $return_content = pullpage("POST", "www.mobilemail.dk", "/sms/sendsms.cgi", $PostData);
  $fundet = strpos($return_content, "Beskeden er leveret");
  if (is_string ($fundet) && !$fundet) { // Virker ikke i php4, men i tidligere versioner
    echo "<H1>Telefonen er slukket</H1>\n";
  }
  else {
    echo "<H1>Beskeden er afleveret</H1>\n";
  }
?>
</BODY></HTML>
Avatar billede netsrac Praktikant
01. juni 2000 - 15:28 #33
Ja eller
<?
function pullpage( $method, $host, $usepath, $postdata ) {
# open socket to filehandle
$fp = fsockopen( $host, 80, &$errno, &$errstr, 120 );

# user-agent name
$ua = "UserAgent/1.0";

if( !$fp ) {
    print "$errstr ($errno)<br>\n";
        echo "there";

}
else {
    echo "";
    if( $method == "GET" ) {
        fputs( $fp, "GET $usepath HTTP/1.1\n" );
        fputs( $fp, "Host: www.mobilemail.dk\n" );
    }
    else if( $method == "POST" ) {
        fputs( $fp, "POST $usepath HTTP/1.1\n" );
        fputs( $fp, "Host: www.mobilemail.dk\n" );
    }

    fputs( $fp, "User-Agent: ".$ua."\n" );
    fputs( $fp, "Accept: */*\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/gif\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/x-xbitmap\n" );
    fputs( $fp, "Accept: image/jpeg\n" );

    if( $method == "POST" ) {
        $strlength = strlen( $postdata );

        fputs( $fp,
        "Content-type: application/x-www-form-urlencoded\n" );
        fputs( $fp, "Content-length: ".$strlength."\n\n" );
        fputs( $fp, $postdata."\n" );
    }

    fputs( $fp, "\n" );

    $output = "";

    # while content exists, keep retrieving document in 1K chunks
    while( !feof( $fp ) ) {
        $output .= fgets( $fp, 1024 );
    }

    fclose( $fp );
}

return $output;
}

$PostData = "ip=123.456.789.123&to=".$to."&sender=".$sender."&message=".$message."&online=".$Online;
$return_content = pullpage("POST", "www.mobilemail.dk", "/sms/sendsms.cgi", $PostData);

if (strstr($return_content, "Telefonen er slukket eller udenfor dækning. Beskeden vil blive forsøgt leveret senere")) {
echo "Telefonen er slukket";
}

if (strstr($return_content, "Beskeden er leveret til telefonen")) {
echo "Beskeden er afleveret";
}

?>
Avatar billede steffen Nybegynder
01. juni 2000 - 18:07 #34
fx :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
09. juni 2000 - 19:18 #35
bimp_lizkit >> Så nu har du fået en i både asp og php, så må det da snart være på tide at du accepterer spørgsmålet ?? :)
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
07. august 2000 - 00:45 #36
Mobilemail.dk dur bare ikke mere, så der er ikke meget fidus i det mere.
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2000 - 18:13 #37
Så kunne man jo bare bruge en af de andre...det er jo ikke så svært at lave scriptet om...
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
07. august 2000 - 23:52 #38
Netsrac; Hvis du kunne lave det vil du deltage i vores konkurrence Danmarks bedste smssender; Så vil du kunne vinde cd\'er,dvd\'er og en masse mere.
Avatar billede netsrac Praktikant
08. august 2000 - 20:02 #39
Rji >> Er desværre ikke intereseret i cd´er, dvd osv., men jeg forsøger gerne mod kontant betaling...
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
08. august 2000 - 21:47 #40
Netsarac: Hvad er prisen?
Avatar billede netsrac Praktikant
09. august 2000 - 16:52 #41
Vil da gerne forsøge, jeg vil ikke garantere at det lykkes, men vil da gerne gøre et forsøg. Hvis det så lykkes kommer prisen til at være en 300 kr.
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
09. august 2000 - 16:59 #42
Hvis du kan lave en sender ligesom Besked.dk og den er langtidsholdbar. Det vil sige at den ikke bruger et andet cgi script(på f.eks besked.dk database) Så mu du gerne lave det.
Avatar billede netsrac Praktikant
09. august 2000 - 17:18 #43
Kan jo umuligt lave et script der ikke bruger en andens cgi script, medmindre du har din sms gateway...
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
09. august 2000 - 17:20 #44
Du må godt lave det med en andens script, men så får du først hele betaling, hvis det har fungeret i noget tid.
Avatar billede netsrac Praktikant
09. august 2000 - 17:23 #45
Den går ikke....Vil ikke bruge tid på noget som måske giver betaling, har nok andet arbejde at se til så...desværre..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. september 2000 - 14:33 #46
Uhmm. Mobilemail, virker ikke længer nogen som ved hvordan dette ellers kan lade sig gøre?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:40 #47
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. november 2000 - 09:01 #48
Avatar billede spacey Nybegynder
05. november 2000 - 09:11 #49
Til allesammen>>> Jeg tror det er en MEGET dårlig ide at \"snylte\" på andres SMS servere på den måde som dette script gør, og jeg kunne godt forestille mig at det kan være ulovligt!

Det kan godt være at den går så længe i ikke har så mange brugere, men hvis i nu en dag får lidt succes med jeres sider, så kan det jo sagtens være at besked.dk eller hve, i nu udnytter finder ud af det!
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. november 2000 - 09:20 #50
spacey -> Enig!

Så hvis man lavet en succes side, med SMS sender på, så lej jer ind på en server, det må kunne betale sig - se bare på besked.dk

:)
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. november 2000 - 18:33 #51
Sker her snart noget?
Avatar billede phansen Nybegynder
30. november 2000 - 13:32 #52
Noget nær det nærmeste en løsning man kommer for 0 kroner...

Ring til en ERMES UCP dial-in med et analogt modem(der er et par stykker i danmark, TeleDanmark har i hvert fald en.) Find nummeret på http://www.telestyrelsen.dk, jeg kan ikke lige huske det. Nummeret ligger også indkodet i diverse SMS-programmer, tror bl.a. det ligger i det norske QuickSMS og i SmartSMS..

Send en \"skjult\" besked gennem UCP. (jeg tror det hedder en klasse 2 besked - pointen er, at modtagerens telefon slet ikke viser eller gemmer beskeden. Til gengæld bipper modtagerens telefon.. hehe, jeg sagde jo det var en \"næsten løsning\"!)

Derefter vil du gennem UCP modtage en status report, som vil fortælle dig, om mobilen er tændt/slukket eller whatever...

Men du kommer altså til at genere vedkommende med et \"bip-bip\" når du gør det!..
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. december 2000 - 17:51 #53
LUK SÅ DETTE SPG.!!!
Avatar billede whatever Nybegynder
20. april 2002 - 01:33 #54
Luk det SÅ!!!!!