Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spor af kanter i IFRAME

Hejsa..

jeg er ved at lave en side med brug af iframe.. jeg har det lille problem at man kan se kanterne der hvor iframes skiller.. Er der en måde at komme over det problem ?

hilsen

RP
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. marts 2002 - 15:27 #1
frameborder="0"
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. marts 2002 - 15:28 #2
Så sku det problem være løst :))

.::Michael::.
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:31 #3
Hej Michael og tak for dit svar.

ehm.. det virkede sku.. hvorfor har jeg ikke lige tænkt over det.. Den var sku da indlysende *G*, men tak for hjælpen :-)

/RP
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:35 #4
Har lige et spørgsmål mere.. måske du kan hjælpe med det..

Når man laver noget i Iframe har rammerne jo en værdi for bredte og dybte.. hvordan kan jeg gøre så at det der hentes ind i rammen bestemmer rammen, så man undgår den dersen "scroll-down" dims.

Du kan kigge min side her på denne adresse, og hop ind under info om mig. Der dukker den scroller op :-(

Ville være okay hvis den ikke var der, men at rammen selv gjorte sig det længere...

/RP
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:39 #5
hovsa.. glemte da lige adressen

http://poulsen.4-all.org
Avatar billede luffej Nybegynder
03. marts 2002 - 15:45 #6
Inde i Index (der hvor selve frame-indexet er) skriver du:

<body scroll="no">
Avatar billede luffej Nybegynder
03. marts 2002 - 15:47 #7
Ret koden her:

<FRAMESET rows="*,100%" FRAMESPACING="0" FRAMEBORDER=0 BORDER=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0>
<FRAME SRC="" NAME="blank" SCROLLING="NO" NORESIZE>
<FRAME SRC="http://212.10.33.199/poulsen/" NAME="bottom" SCROLLING="no" NORESIZE>
</FRAMESET>
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. marts 2002 - 15:48 #8
Tak for points!!
Yep prøv det som luffej siger!
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:51 #9
hmm.. oki.. har prøvet.. :-(  virker vist ikke helt..

den ramme der læses ind.. læses ind i en anden ramme som er sat til 1000 i dybde.. Det må vel være den jeg skal rode i ?

/RP
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. marts 2002 - 15:53 #10
Hej rene!! Det er i stedet din side på http://212.10.33.199/poulsen/
Den er lige lovlig forkert :)
Du skal ikke lave så mange rammer!
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:57 #11
Michael og Luffej..

hmm.. jeg vidste det sku.. formange rammer :-( er ret ny med iframe..
jeg har forsøgt at fjerne yderrammen på det sted hvor den takst om mig dukker op.. når jeg gør det.. ser resultatet således ud.. opdatere lige om 1 minut.
Avatar billede michaelb Nybegynder
03. marts 2002 - 15:58 #12
Prøv at oprette et nyt spm :))
Det er for besværligt at sidde og rette!!

Såå... Keap Working :)
.::Michael::.