Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 11:53 Der er 82 kommentarer og
1 løsning

Derfor gider vi at kæmpe mod dårligt design

Nogle kan have brug for inspiration, nogen kan have brug for et spark bagi. Her er en række gode grunde til at holde modet oppe og kæmpe imod det dårlige design af sider på nettet.

1. www.santa-claus.dk taler vel for sig selv. Godt det ikke er jul igen før om 10 måneder

2. Herunder har jeg samlet en liste over sider der tilbyder webdesign. Og sjovt nok ikke er ret kønne :)

    http://www.cyberexpress.dk    CE.
    http://www.ma-webdesign.dk    Absolut lave priser. En hjemmeside for 400 kr.
    http://www.action-design.dk    Action Design
    http://www.stormloader.com    amtechAM-
    http://www.budolfsendesign.dk    Budolfsen Designs website
    http://www.cabit.dk/cabitdk/index.htm    Cabit Webdesign Dansk
    http://www.cc-c.dk/web1.htm    CC-Consult.Web-design
    http://comsupport-webdesign.dk    ComSupport and WebDesign
    http://www.d-zign.dk    d-zign
    http://www.vagnsj.subnet.dk/default.htm    Hjemesideservice
    http://www.come2net.dk    http--www.come2net.dk-
    http://home1.stofanet.dk/jimcajimca
    http://www.bygit.dk/masterframeside.htm    Masterframeside
    http://www.anderstrup-haandtryk.dk    Ny side 1
    http://www.cj-grafik.dk    Serveren blev ikke fundet
    http://www.stellaweb.dk    Stella WEB design.
    http://www.cirkeline-service.dk    Topside
    http://www.acappella.dk/index.html    Velkommen til @ Cappella Soft & Webdesign

Hygge og god søndag!

(Dette indlæg er ikke skrevet for at støde eller genere nogen, og jeg tager forbehold for dumme kommentarer. Ingen dyr eller planter blev beskadiget i denne tekst)
Avatar billede foodear Praktikant
03. marts 2002 - 11:55 #1
El-barto>> Du glemte én http://www.rigensborg.dk
/Foodear
Avatar billede disky Nybegynder
03. marts 2002 - 11:56 #2
helt enig
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 11:57 #3
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 11:58 #4
det halve af dem virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 11:59 #5
lillebror> Alle mine links virker. Jeg har lige set dem alle igennem, og samlede dem igår.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 12:00 #6
Avatar billede nonick Nybegynder
03. marts 2002 - 12:01 #7
Synes nu ikke http://www.cyberexpress.dk er så slem :)

Og god søndag til dig.
Avatar billede nonick Nybegynder
03. marts 2002 - 12:04 #8
Det er fandme også billigt nogle steder. 400,- for en komplet hjemmeside! LOL
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 12:07 #9
jeg synes heller ikke CE er alt for slem.
og nonick, du angiver en pris der svarer til kvaliteten af dit produkt :)
Avatar billede francke Nybegynder
03. marts 2002 - 12:09 #10
Avatar billede nonick Nybegynder
03. marts 2002 - 12:09 #11
lillebror.. ja..
Avatar billede rfogh Nybegynder
03. marts 2002 - 12:32 #12
francke>> Kommentar fra el_barto
;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. marts 2002 - 12:48 #13
Hmmmmmm... Jeg vil blot nævne, at jeg knaldede hovedet ned i tastaturet, da jeg så cyberexpress' hjemmeside... Undskyld, hvem sagde den var k-e-d-e-l-i-g?!?!? *GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAB*

:o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. marts 2002 - 12:50 #14
Det gælder for øvrigt dem alle...

Har Action Design ikke misforstået et eller andet? Måske skulle man overveje at LEVE OP TIL SIT NAVN!!!!!! :o)
Avatar billede jensb Nybegynder
03. marts 2002 - 13:29 #15
Gad vide hvor mange af dem der har kunder. Tror i f.eks. at http://www.bygit.dk/masterframeside.htm nogensinde har lavet en af de sider han tilbyder til 25.000 Kr?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 14:49 #16
jensb> haha...han skriver endda FRA 25.000 kr...*LOL*
Avatar billede backside Nybegynder
03. marts 2002 - 17:46 #17
jensb>> Hvad mon han ville ha´ for sådan en som min? 102 sider
20-50 sider Fra 25.000,-
102 sider = "En ny bil"
Det er som om at hvis man har lavet en side til en anden, kan man kalde sig for webdesigner.

Forøvrigt mangler "Supertronic webdesign" på listen.
Klassikeren som alle vist kender.  *G*
Avatar billede jensb Nybegynder
03. marts 2002 - 18:02 #18
Tja jeg tror s'gu også jeg vil starte mit eget lille webdesignfirma...hvis der ikke skal mere til for at tjene 25.000, så skulle der være gode chancer for at være millionær inden sommer :-)
Avatar billede foodear Praktikant
03. marts 2002 - 19:02 #19
Jeg vil være med! www.rigensborg.dk  hehe
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. marts 2002 - 20:40 #20
Aldrig har jeg set nogle tage et årligt gebyr for adgang til Access databaser, ej heller for ASP. Hvis www.cyberexpress.dk har nogle kunder at all, så vil jeg gerne tage hatten af for "CE" ... og grine højt af deres kunder...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. marts 2002 - 20:45 #21
invis>> og så er skidtet skrevet i FP 40 :)
Avatar billede gnyff Nybegynder
04. marts 2002 - 07:46 #22
Avatar billede camaro Nybegynder
04. marts 2002 - 10:52 #23
hvad med http://www.divxit.dk/forum.php det var dog en gyselig farveløs og ikke let overskuelig side
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 10:58 #24
?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:03 #25
LOOOOOOOOOOOL
http://www.budolfsendesign.dk
med et logo, en kort firmapræsentation og og indscanning af et billede.
______________________________________:    :__________________________

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:03 #26
Hmmm mit design knækkede lige, Ville vise

Og og

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:09 #27
Huuuuuuuuuuuuuu hvilket humor inlæg, Mere af det
MC
Avatar billede phrozia Juniormester
04. marts 2002 - 11:10 #28
Ha..... Skal vi lave en side med en Top 10 (hvis 10 da er nok) over dårlig/grimme/skodagtige sider?
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. marts 2002 - 11:11 #29
jelzin101´:
Min Pront Page 2000 skriver da også FP 4.0 i Metatag
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. marts 2002 - 11:13 #30
mc.lucifer:
Og det for 1250 Kr *GG*. Tror alle kunne lave sådan en side :-)(Altså en 1 siders hjemmeside)
Avatar billede phrozia Juniormester
04. marts 2002 - 11:16 #31
hmm.. jeg har lige send en bestilling til dem... Uden at udfylde noget.. *lol*

De må være gode til programmering...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:16 #32
Mine fødder er på vej baglæns ud af mine eller slidte Buffalo støvler
Nej hvor jeg grimmes

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:18 #33
http://www.vagnsj.subnet.dk/default.htm

Den er speciel sjov
Webdesigner på et subnet, har aftale med dandke-webhote

Ja jeg har vel også en aftale med Cybercity så, 1600 kr for et webhotel *GGG*

MC
Avatar billede phrozia Juniormester
04. marts 2002 - 11:18 #34
Som man siger... "Nej, træk mig nu baglæns ind i fuglekassen"

MC> Ehh, ahva?
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
04. marts 2002 - 11:21 #35
Drenge, search no more!!

Dette er den ultimative grimmeste side jeg nogensinde har set :)

Prøv også at læse de forskellige punkter :)

Jeg kan især godt lide den dejlige tillidsvækkende kombination af virksomhedsdrift og hacking :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:21 #36
Total løsning

Webdesign
Sommehus udlejning

Hmm sommerhus er det billigere end web hotel eller hvad *GGG*
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
04. marts 2002 - 11:21 #37
flot :)

jeg smidder lige linket også *GG*

http://users.cybercity.dk/~bcc28085/frames.html
Avatar billede phrozia Juniormester
04. marts 2002 - 11:21 #38
URL?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:23 #39
http://www.vagnsj.subnet.dk/default.htm
  Total løsning

Webdesign
Sommehus udlejning

Hmm sommerhus er det billigere end web hotel eller hvad *GGG*

MC
Avatar billede phrozia Juniormester
04. marts 2002 - 11:24 #40
Lol.. se engang, og det er bare på forsiden..!!!

"gydlne snabbel A"

"på 600 x 800 i mindst 15 bit"

"sig i ophisselse"
Avatar billede backside Nybegynder
04. marts 2002 - 11:24 #41
kaptajnkemo>> Det er netop den jeg omtalte tidligere.
"Supertronic webdesign"
En klassiker
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
04. marts 2002 - 11:26 #42
ja ok :)

Men for at alle kan deltage i festen smed jeg lige url'en :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:28 #43
http://users.cybercity.dk/~bcc28085/frames.html
Citat
Indtil vider har jeg ikke lavet nogen proffesionele sider men du kan jo kigge dig omkring på min hjemmeside hvis du måske har lyst til at hyre mig, jeg har lavet det hele selv.
citat slut

Yes endelig behøver jeg ikke søge efter en webprogramør mere
LOL
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
04. marts 2002 - 11:30 #44
Nu skal i lige passe på hvad i skriver!

Har i ikke læst hans advarsel??

Han sletter sq jeres harddiske..... hvis han får lov!

*ROFLMAO*
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:30 #45
citat fra< samme side - om mig
Jeg gik på HTX indtil marts 98, da jeg stoppet fordi jeg ikke ikke synes der var meget at lære for mig der

Hmm du skulle nok være blevet der

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:31 #46
Brækker mig virkelig af grin
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
04. marts 2002 - 11:33 #47
....Jeg (Allan hvis du skulle ha' glemt det *S*) har startede mit eget firma som hedder Supertronic. Jeg arbejder sammen med en ven der hedder Erik som jeg mødte på et aktiveringstilbud i sommeren 98, han ved rigtig meget om internet.

Det er da klart jeg vil hyre et par superdesignere som dem, når de oven i købet har mødt hinanden på aktiveringskursus :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
04. marts 2002 - 11:33 #48
LOL! jeg håber sq han ta'r pis på os :D

"jeg har nogle væmmelige programmer, som kan bruges til at jeg kan få adgang til andres folks harddiske og slette filer" <--lol :D?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:35 #49
Og de nominerede er

http://users.cybercity.dk/~bcc28085/frames.html
http://www.vagnsj.subnet.dk/default.htm

Og vinderen i kategorien årets mest grineren / grimme side

Allan

*Han kunne få en rolle i polle fra snerve

MC
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
04. marts 2002 - 11:36 #50
Det er næsten for gennemført til at man tror det er seriøst..... men skægt er det i hvertfald :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
04. marts 2002 - 11:37 #51
"Denne side ses bedst med Internet Explorer og i en opløsning på 600 x 800 i mindst 15 bit farver..." :D?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:43 #52
Skal vi ikke lave en DWA

Danich Web Award

*GGG*
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:48 #53
MP3 MUSIK PÅ DIN PC!!!

MP3 er musikfiler der lyder (næsten!!!) lige så godt som en rigtig cd. Man kan downloade mp3 mange steder på internettet og derved spare mange kroner på musik, jeg har over 25 gb mp3-filer på min egen harddisk og jeg er alerede ved at sparer sammen til en ny! :)))
OBS!!!

alle de mp3 jeg har er naturligvis ikke købemusik som koster penge i foretninger, det er ting som folk selv har lavet og lagt ud så man kan hente grattis!!!!

Næsten alt musik kan jeg lide at høre men mine ynglingsbands er Oasis, Bon Jovi, aerosmith, Puff daddy, Ace Of Base, Aqua, Hootie and the blowfihs, Beatles, the fugees, Prodigy, kim larsen, the Corrs, London beat, Belinda carlisle og mange flere!

Hvis du vil kan du download en liste over alle mine mp3-filer ved at klikke her. Du kan sende mig en email hvis du gerne vil bytte måske har du noget jeg mangler (og gerne vil ha' *SS*)

Du får en 10'er for hver MP3-fil du sender til mig (*krydser fingre bag ryggen *S*)

gad vide hvad APG siger til den her

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:50 #54
Jeg har et problem med allans side, jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan skrive til hans mail, Det er jo ikke lige fordi hans side har mange mail link vel, Nogen der kan hjælpe *GGG

MC
Avatar billede phrozia Juniormester
04. marts 2002 - 11:53 #55
det er vist jeg.er@skide.dum ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 11:54 #56
LOL
Avatar billede backside Nybegynder
04. marts 2002 - 12:25 #57
mc.lucifer>> Jeg har skrevet til ham for et par år siden, uden svar endnu.
Jeg ville ha´ prisen på en komplet chat og et upload system.
Jeg tror faktisk ikke han svarer. *G*
Måske han har travlt med udviklingen.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 12:26 #58
Backside>>>LOL eller videre udvikle sit Harddisk sletnings værktøj

MC
Avatar billede camaro Nybegynder
04. marts 2002 - 21:23 #59
Billedet af ham Allan på http://users.cybercity.dk/~bcc28085/frames.html ser da
ikke helt gennembagt ud
Avatar billede cdc Novice
04. marts 2002 - 23:09 #60
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. marts 2002 - 14:02 #61
Synes at de priser som nogle firmaer kræver er hul i hovedet. Mig en kammeret blev lige hyret til at lave en firma hjemmeside igår. Vi fik 1000 Kr. for det samt løbende penge for at vedligeholde siden.
Avatar billede cdc Novice
05. marts 2002 - 14:05 #62
så bliver i da ikke rige !
Avatar billede spacy85 Nybegynder
05. marts 2002 - 16:14 #63
Jeg synes slet ikke at CyberExpress skal med på den liste over dårlige webdesign.....
Er meget fin...
Men hvad er det I finder dårligt ved den??
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. marts 2002 - 16:49 #64
Thjaa... det er altid godt for selvtilliden at hænge nogle andre ud for at være dårlige, tage for høje priser osv.

Ikke fordi jeg billigere den type virksomhed hvor man sælger produkter man mildest talt har minimal viden om men vi kan da lige prøve et lille eksperiment.

Hvis nu alle dem der der siddder i dette spørgsmål og bruger deres tid på at håne andre tog i egen barm og svarede på følgende.

1. Har du lavet lavet webdesign for penge eller overvejet at tage penge for noget webdesign arbejde?

- Hvis ja gå til 2. hvis nej gå til 3.

2. Da du afleverede dit produkt til kunden var produktet så valid kode? - dvs kode der overholder de gængse specifikationer for de forskellige sprogs brug. Dette gælder både serverside programmering, HTML/XHTML, Javascript, css osv.

- Hvis ja tillykke du kan med rette kalde dig kommerciel web udvikler og din holdning i dette spørgsmål accepteres på grundlag af at du tilsyneladende ved hvad du taler om. Hvis nej gå til 3.

3. Du har åbenbart travlt med at brokke dig over andre, men du har formodentlig ikke prøvet at lave et kommercielt produkt eller kender de simple grundbegreber inden for webudvikling. Synes du ikke selv det er lidt lavt at svine andre til når du ikke har noget at have dine holdninger i?

Hvad med at lette sædemusklen og lære noget i stedet for at være så dælens bagklog? ;)

Derudover hvis I har problemer med de firmaer eller personer, så henvend jer til dem direkte eller vent til de henvender sig til jer med at svine dem til. Det er temmelig lavt at flame folk/virksomheder uden at give dem mulighed for at forsvare sig. Det mindste man kunne gøre var at smide en mail til dem for at gøre dem opmærksomme på dette spørgsmål.

Jeg lavede nogle stikprøver af de forskellige adresser der opgives og jeg indrømmer blank at mange af dem jeg så ikke var noget der hverken imponerede mig eller nogen jeg kunne finde på at anbefale. Men det får mig altså ikke til at sidde og hænge dem ud i offentlige fora. Måske nævne det i privat sammenhæng, men det her et svagt.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 17:12 #65
1. Ja

2. Hehe...jeg oplevede aldrig www.builder.dk validere som gyldig HTML..Men det er måske bare mig. Nej, hvis koden havde skullet holde sig indenfor de fastlagte standarder ville internettet stadig være sort tekst på grå sider. Men man tester naturligvis i de 5-6 største browsere.

Det er jo heller ikke alle der kan se TV, men derfor holder DR og TV2 jo ikke op med at sende det ud i "æteren"
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. marts 2002 - 17:31 #66
El_barto> Som du måske ikke har set de 700 andre gange jeg har forklaret det, så var builder.dk et samarbejde mellem flere personer. Dette resultere desværre ofte i at der opstår problemer med netop html delen da denne desværre ikke giver en fejl af sig selv og alle indvolverede ikke kan sidde og tjekke hinandens ting igennem konstant.

Derudover var vi igang med at overveje en valid udgave, men desværre betød det en lang udviklingsperiode grundet en masse bagvedliggende systemer som vi aldrig fik startet på fordi vores tid gik med at opdrage teenagere, hvilket der også i sidste ende fik lukket sitet.

Sidst men ikke mindst så errindrer jeg ikke at jeg har oprettet spørgsmål på eksperten eller lign hvor jeg inviterer til offentlig lynchning af webdesign firmaer? - Jeg kan tage fejl det er sket før og i så fald så står jeg stadigvæk ved det jeg har skrevet at jeg finder det svagt og indrømmer derved at har jeg gjort det må det have været i en periode hvor jeg var ignorant lige som så mange andre.

Heldigvis vokser de fleste med tiden så man kan da kun håbe på at folk i dette spørgsmål engang selv indser hvor tåbeligt det er at sidde og flame folk der ikke kan forsvare sig fordi de er uvidende om det der sker.

Hvad angår din tv sammenligning, så tillader jeg mig at undlade at kommentere den. Det faktum at du kan sammenligne eksperten.dk med endten DR eller Tv2 burde være argument nok i sig selv. ;-)

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. marts 2002 - 17:34 #67
el_barto> Jeg glemte lige at kommentere denne her:

>Nej, hvis koden havde skullet holde sig indenfor de fastlagte
>standarder ville internettet stadig være sort tekst på grå sider.
>Men man tester naturligvis i de 5-6 største browsere.

Det er vist mere et personligt postulat end fakta, selvom du gerne vil have det til at lyde sådan.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig et eksempel på hvorfor w3c's standarder tvinger folk til at lave kedelige websider? P.t. har jeg ikke mødt noget fornuftig argument endnu, det kunne være dit/dine kunne blive det/de første.
Avatar billede da_nigga Nybegynder
05. marts 2002 - 17:52 #68
Vil egentlig godt lige kommentere det med at det bliver kedelige sort på hvidt sider hvis man skulle overholde standarden :
http://www.popupbob.dk
Den overholder w3c standard XHTML og CSS2... Og hvis det er kedeligt sort på hvidt.. Tja.. Så må du jo have ret...

Brian
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 18:14 #69
oscar> Du kan ikke blive ved med at forsvare manglende validering med at du lavede builder.dk sammen med andre. I stort set alle spørgsmål der oprettes i Site vurdering kommer du med din lille løftede pegefinger og siger "Fyfy! W3C.org siger bla bla validering bla bla"

JEG tester mine sider i de 5-6 største browsere. Tester du ikke dine sider? Gyldig HTML har det med at se meget forskellig ud fra browser til browser.

Jeg mener at det er godt med nogle firmaer der presser citronen, og sørger for at tænke nyt. Hvis Flash ikke var kommet på markedet havde det bare heddet noget andet. Derfor må man opmuntre firmaer/organisationer der finder på nye teknologier, og ikke blot tænker i Strict 4.01 baner.

da_nigga> Den røg næsten med på listen *G*
Avatar billede osaka_san Nybegynder
05. marts 2002 - 19:05 #70
el barto> hvad mener du med at blive ved? det er jo ikke ligefrem et argument der bliver ugyldig med tiden.?

Jeg tror du bevist prøver at personificere mine udtalelser som noget negativt, fordi det er ikke min hensigt at give løftede pegefingre, men derimod at gøre folk opmærksomme på hvad HTML og XHML drejer sig om. Men jeg indrømmer, det er aldrig sjovt at få af vide at noget man siger eller gør er noget fis, men som et ordsprog siger:

Errare humanum est, sed i errore perseverare turbe!

Jeg tester mine sider i de browsere de er målrettede til, men det ændre ikke på at jeg gør hvad jeg kan for at lave valid html med de midler jeg har til rådighed. Valid HTML er ikke undskyldning for at lade være med at teste, det er et værktøj til at undgå at skulle teste for mange gange.

Hvem har sagt at websites skal se 100% ens ud i alle browsere? HTML/XHTML og CSS styrke er netop evnen til at tilpasse sig det givne miljø.

Det er fint at nogle presser citronen, men endnu en gang beviser du at du ikke har fattet et døjt at hvad valid HTML drejer sig om. Flash har ikke noget med at lave valid HTML at gøre så hvorfor bringe det ind i debatten? Det er ganske nemt at overholde flash standarden da det er umuligt at lave ikke valid flash kode, da flash afspilleren så ikke kan køre det.

Hvis vi skal forsætte denne debat omkring valid kontra ikke valid kode, så tror jeg desværre du bliver nødt til at lære lidt mere om hvad en specifikation er og især hvad det ikke er.

Du er velkommen til at henvende dig til mig privat hvis du skulle have nogle spørgsmål, men som sådan så ser jeg ikke nogen grund til at forsætte i dette spørgsmål da emnet er off topic og formodenligt vil blive det endnu mere i så fald jeg skal til at forklare dig hvad en specifikation og mark-up sprog er.

Med venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Ps. Det kan kun undre mig at du så modigt stiller dig op og gør andres arbejde til skamme, men du ikke selv har nogle eksempler på ting du eller andre har lavet som kan sætte standarden for hvad du mener er godt.

Pps. Du svarede aldrig med nogle eksempler på hvorfor w3c tvinger dig til at lave kedelige websider? Skal jeg opfatte det som at du ikke har nogle brugbare argumenter, eller at du bare ikke er færdig med at tænke endnu?
Avatar billede da_nigga Nybegynder
05. marts 2002 - 19:05 #71
el_barto... Vil du begrunde hvorfor min næsten røg med på listen ?
Avatar billede spacy85 Nybegynder
06. marts 2002 - 15:29 #72
synes ikke der er nogle som svare på hvorfor CyberExpress er på listen??
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 09:43 #73
oscar>

MHT builder.dk er jeg bare lidt knotten over at du altid kommer med din pegefinger mht gyldig HTML, når dit eget arbejde ikke engang er gyldig kode.

"Hvem har sagt at websites skal se 100% ens ud i alle browsere?"

De fleste designere vil gerne have at deres ting ser ens ud uanset
platform, da de som regel har lavet designet ud fra en bestemt model. Forandres denne model ryger ideen med overhovedet at lave et design fra starten af. Det kan være noget så simpelt som venstrejustering af et logo.

En ting som JavaScript ville ikke eksistere hvis vi bare skulle sætte os ned og regne med at w3c udvikler nye ideer/teknologier for os. Det startede jo med at være noget som ikke alle kunne bruge. Siden er det så blevet en standard (ECMA)
For 5 år siden ville et embed tag for flash ikke være gyldig HTML. Det er det nu.

Jamen jeg har da ikke selv noget jeg kan prale af, men mener da selv at www.divxit.dk og www.datefinder.dk er bare lidt mere elegant udført end de websites der findes på min liste.

da_nigga> Gradient i det kæmpe toplogo (der bør være et link til forsiden) og de store "jeg laver gyldig html og css" bokse. Men koden bagved er da fin nok.

MHT den lange svartid må det bero på eksperten.dk's ufattelige evne til fortsat at glemme at sende e-mails til mig. De kommer i "stimer" eng gang imellem.

CE's side taler da for sig selv, men man kan da hurtigt blive træt af de kække skråtstillede tekster, den heftige brug af kolon :: Fed :: og så er Times New Roman altid tegn på at siden kan forbedres kraftigt.

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. marts 2002 - 10:20 #74
El barto> endnu en gang må jeg gøre opmærksom på at din opfattelse af at jeg ønsker at pege fingrer er forkert i forhold til hvad jeg reelt ønsker.

Årsagen til at jeg fortæller folk om valid HTML er at der tilsyneladende er meget få mennesker herinde der rent faktisk er klar over hvad HTML er. Samtidig når folk spørger om feedback eller vurderingen, så foretrækker jeg at fortælle dem noget som ikke er blevet gentaget til ukendelighed af alle andre.

Hvad angår det at jeg har været med på projekter som ikke var valid HTML, det indrømmer jeg blank og jeg har heller ikke noget problem med at indrømme at jeg også selv har været så naiv og tro at bare det kan ses i de browsere der er tilgængelige så er det fint nok. Men som du ville kunne se ud fra det ordsprog som jeg postede (Hvis du da lige havde lavet en søgning på det eller lign.) så betyder det:

"Det er menneskeligt at fejle, men tåbeligt at forblive i den."

Med andre ord. Jeg forstår skam ganske udemærket at folk ikke altid har mulighed for at lave valid HTML, men det bør ikke afholde folk fra at prøve eller i det mindste at anderkende at valid HTML rent faktisk er det mest rigtige hvis man ønsker at arbejde med et mark-up sprog til klientsiden som kan ses på flest mulige browsere.

En anden ting der kan undrer mig er den holdning at fordi man en gang har lavet noget så kan man aldrig ændrer sig? Det du reelt siger er at man ikke har lov til at blive klogere med tiden, da ingen har ret til at udtale sig kritisk om noget hvis de selv engang i deres fortid har lavet den samme fejl. Det er en skræmmende tankegang, fordi netop det at kunne kigge tilbage på sine fejl og lære af dem er rent faktisk det der er den primære drivkræft i begrebet "Udvikling".

Det der irriterer mig er når typer som dig f.eks kommer og påstår det er umuligt at lave sites med valid html uden reelt set at bevise det. Du fyrer et postulat af og i det øjeblik du bliver modsagt så ignorere du spørgsmålet og forsøger at tale uden om. Du har stadigvæk ikke givet noget fornuftigt argument for dine udtalelser om at hvis man laver  valid kode så bliver det kun kedelige tekst sider.

Samtidig er dit angreb på www.popupbob.dk ganske uberettiget hvis det eneste negative du kan sige er at du synes det er grimt fordi den har valid HTML logoer og en gradient som toplogo. Skal der ikke mere til end det for at du vurdere Valid HTML som ubrugeligt og grimt, ja så kan jeg da kun kluk le.

Hvad angår dit flash eksempel så kan jeg fortælle dig at jeg så sent som i forgårs ikke havde nogle problemer med at inkludere flash på en side der var html 4.01 valid vha. <object>.

Hvad angår Javascript og hele dit problem med w3c så har du komplet misforstået hvad det går ud på. Jeg snakker ikke om at man skal sætte sig ned og vente på at w3c laver en ny specifikation. Jeg har intet problem med at folk laver sine egne specifikationer.

Det eneste jeg gerne vil have folk til at forstå er at har man en gang valgt at bruge en teknologi så må man også følge de regler der er for den teknologi hvis man proklamerer at det er den man benytter. Med andre ord - Du kan fint opfinde dit eget scriptsprog, men du kan ikke opfinde tilføjelser til javascript og så kalde det javascript.

På samme måde er det heller ikke HTML hvis man benytter tags som ikke findes i en af de HTML specifikationer der eksisterer.

Jeg er da dybt ligeglad med om du laver dine egne html tags eller benytter tags fra andre firmaer, men så skal man bare ikke kalde det HTML, da HTML dækker over et helt specielt tag sæt.

Men det lærer du jo nok den dag (hvis den kommer) at du begynder at kigge på XML og mark-up sprog generelt.

Jeg går ud fra yderligere forklaring på hvad w3c og valid kode er vil være gode spildte kræfter (Udtrykket at tale til en dør, passer nogenlunde ind her), så medmindre du har et fornuftigt argument for din holdning, der er værd at debattere, så bliver dette det sidste indlæg i det her spørgsmål fra min side om dette emne.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede camaro Nybegynder
08. marts 2002 - 15:30 #75
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 17:11 #76
camaro> Jeg har sgu glemt hvor det er jeg siger at mine sider overholder W3C's krav...nåh nej, det var jo netop det jeg argumenterede for at de ikke behøvede!

Til gengæld virker de i de fleste browsere...
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 17:12 #77
-
Avatar billede osaka_san Nybegynder
08. marts 2002 - 17:33 #78
>Til gengæld virker de i de fleste browsere...

Og det gør w3c kode ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 17:51 #79
"så medmindre du har et fornuftigt argument for din holdning, der er værd at debattere, så bliver dette det sidste indlæg i det her spørgsmål fra min side om dette emne."
Avatar billede osaka_san Nybegynder
08. marts 2002 - 18:09 #80
Det er vel et andet emne?

Det ene handlede om hvorvidt w3c side kunne være andet en kedelig tekst. Der undlod du at argumentere for dit postulat.

Det her handler om hvorvidt w3c kode virker i de fleste browsere. Har du også planer om at springe uden om dette postulat?

/Oscar
Avatar billede camaro Nybegynder
08. marts 2002 - 19:09 #81
Ja selvfølgelig virker divxit i de fleste browsere. mit poiente med ovennævnte w3c chech af siden er at du burde selv lave en fejlfri
side inden at du går ud og leger smagsdommer over for andres sider,
især når du indleder divxit siden med "
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
fortæller dette lidt om at du har en del at lære inden at du kommer
op på det niveu som du foregiver at være på.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2002 - 11:24 #82
Inden dette bliver til en snak om gyldig/ugyldig HTML må i gerne læse overskriften/teksten igen. Jeg skriver ikke noget om gyldig/ugyldig HTML, men blot om den synlige udformning tingene får.

Problemer jeg er stødt på ved at følge standarden:

input type="image" får en blå kant i Netscape 4.x (dette kan løses ved border="0" men er ikke tilladt)

frameset kan ikke have en border="0" og derved kommer man i problemer når man vil lave framesets uden kanter.

Forms skal åbnes/lukkes på en bestemt måde, og vil derfor skabe luft over/under tags. Dette kan løses med style="en masse ting" men det dutter heller ikke i Netscape 4.x

<body> tagget kan ikke have rightmargin, topmargin, leftmargin, marginwidth osv.

Så skal man sætte det med CSS, men ige, hverken Opera eller Netscape gider bekymre sig om det.

Og man kan blive ved. At det er umuligt at få tingene til at se ens ud i de forskellige browsere har jeg allerede nævnt.

Alt dette rykker dog ikke ved at jeg stadig synes at min liste repræsenterer en del at de grimme (design) sider der er her i DK.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
12. marts 2002 - 11:48 #83
el_barto>

>Jeg skriver ikke noget om gyldig/ugyldig HTML, men blot om den synlige
>udformning tingene får.

Du skriver om design. Design er i mit hoved formgivning og løsning af et specifikt problem (så som at lave en brugerflade til et website). Derfor mener jeg at den kode der ligger til bund for brugerflade er vigtig da det er den der udgøre designet og ikke hvordan browseren fortolker det. Du designer en web brugerflade ved at kombinere en række tags. Ikke ved at tegne med en tusch eller lign.

Derudover:

>input type="image" får en blå kant i Netscape 4.x (dette kan løses ved >border="0" men er ikke tilladt) Netscape 4.x er generelt en buggy browser og som sådan egentlig rimelig ligegyldig efterhånden, både firmaet (Netscape) og brugerne har efterhånden indset det vurderet ud fra at ns 6.x er 100% ny kode og brugerne af ns 4.x er under 5% på verdensplan.
Border problemet kan løses med style="border-width: 0px;" (css).

>frameset kan ikke have en border="0" og derved kommer man i problemer når
>man vil lave framesets uden kanter.

Frames er generelt en tåbelig opfindelse da de skaber flere problemer end de løser og reelt kun kan retfærdiggøres i extreme tilfælde, hvis nogen. Frames er en gammel teknologi der i dag er afstattet af væsentlig bedre.

>Forms skal åbnes/lukkes på en bestemt måde, og vil derfor skabe luft
>over/under tags. Dette kan løses med style="en masse ting" men det dutter
>heller ikke i Netscape 4.x

Igen Netscape 4.x er en buggy browser, som i dag ikke kan betragtes som en konkurrent på markedet. Det er gammel teknologi som bruges af få og er på vej ud. De få der stadigvæk bruger den bør være klar over de problemer browseren skaber. Den er ca 5 år gammel, hvilket gør det tåbeligt at understøtte en bugge, gammel og udgående teknologi der stort set ikek bruges af nogen. Vil man endelig understøtte ns 4.x så kan det klares ved at lave en ns 4.x specifik udgave som man rent interface mæssigt holder adskilt fra den standard compliant udgave. Det er ganske snildt vha. de mængder af serverside teknologier og database formater der findes i dag. Hvad angår det med en masse ting så er det nu bare at skrive <form style="margin:0px;"> så vidt jeg husker. Det kan vist ikke betegnes som en masse ting.

Inden dette bliver til en snak om gyldig/ugyldig HTML må i gerne læse overskriften/teksten igen. Jeg skriver ikke noget om gyldig/ugyldig HTML, men blot om den synlige udformning tingene får.

Problemer jeg er stødt på ved at følge standarden:

input type="image" får en blå kant i Netscape 4.x (dette kan løses ved border="0" men er ikke tilladt)

frameset kan ikke have en border="0" og derved kommer man i problemer når man vil lave framesets uden kanter.

Forms skal åbnes/lukkes på en bestemt måde, og vil derfor skabe luft over/under tags. Dette kan løses med style="en masse ting" men det dutter heller ikke i Netscape 4.x

><body> tagget kan ikke have rightmargin, topmargin, leftmargin,
>marginwidth osv. Så skal man sætte det med CSS, men ige, hverken Opera
>eller Netscape gider bekymre sig om det.

http://groups.google.com/groups?q=css+margin+opera&hl=en&selm=5vhe1usv4jvv7cp7vpn5ttk9p6qkfip61j%404ax.com&rnum=1

Altså sættes margin i HTML for opera i stedet.

>Og man kan blive ved. At det er umuligt at få tingene til at se ens ud i
>de forskellige browsere har jeg allerede nævnt.

Igen HTML har aldrig været ment som et Pixel Perfect sprog. Ønsker man Pixel Perfect så har man valgt et forkert medie, hvilket siger mere om udvikleren end standarderne.

>Alt dette rykker dog ikke ved at jeg stadig synes at min liste
>repræsenterer en del at de grimme (design) sider der er her i DK.

Fair nok, men som skrevet hvorfor bruge tid på de grimme ting. Dem er der ganske rigelige af her i verden. Hvorfor ikke hellere fremhæve dem der gør det rigtigt, så dem der ikke kan finde ud af det, kan lære hvem de kan kigge efter og finde indspiration hos.

Det er nemt nok at dunke folk i hovederne og sige de er nogle sinker. Det er væsentlig sværre at hjælpe dem igang med at gøre tingene rigtig.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann