Avatar billede joha0147 Nybegynder
02. marts 2002 - 21:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

server der understøtter ASP???

Er der nogen der kender en server der understøtter ASP og som er gratis at benytte?

Jeg brugte Brinkster.com indtil jeg fandt ud af at man ikke kan bruge server. der!!

På forhånd tak!
Avatar billede joeydk Nybegynder
02. marts 2002 - 21:21 #1
hvad er det helt præsist du vil ha? en server du selv kan instalere på din computer eller et webhotel der understøtter asp ?
Avatar billede joha0147 Nybegynder
02. marts 2002 - 21:28 #2
noget i retningen af det første! Er der en slags compiler til asp! Jeg kan nemlig ikke få dette til at virke i den IIS jeg har installeret på min comp:

noget = Server.CreateObject(IISSample.ContentRotator)
osv
Avatar billede firehat Nybegynder
02. marts 2002 - 23:10 #3
filserver.dk
friserverplads.dk

Find flere på
internetplads.dk

/Firehat
Avatar billede sunezapa Nybegynder
03. marts 2002 - 14:23 #4
IIS understøtter ASP.
lav en fil "test.asp"
med følgende indhold:
    Response.write "Det Virker!"
gem filen i roden af dit "default webpage", standard er c:\inetpub eller c:\inetpub\wwwroot

se siden i din browser med adressen SERVERNAVN/test.asp
SERVERNAVN er navnet på din PC. du kan evt. bruge http://localhost/test.asp

Hvis du ser "det virker", så virker det :-)
Avatar billede sunezapa Nybegynder
03. marts 2002 - 14:25 #5
Jeg tror, at du prøver at se din asp-side ved at klikke på den i stifinder el.lign.
Du kan kun se den via IIS'en i din browser.
Avatar billede joha0147 Nybegynder
05. marts 2002 - 17:00 #6
sunezapa! ISS understytter så vidt jeg kan se ikke server.createObject() JEg kan i hvert fald ikke få det til at virke på min comp
Avatar billede sunezapa Nybegynder
05. marts 2002 - 17:08 #7
Vi er altså enige om at IIS understøtter ASP !

Hvis du specifict vil bruge Contentrotator,
så skal den initieres således:

Dim objContentRotator
Set objContentRotator = Server.CreateObject("MSWC.ContentRotator")