Avatar billede childofgaea Nybegynder
02. marts 2002 - 17:08 Der er 13 kommentarer

Cisco 800 router

Er der nogen der ved hvordan man slår en indbygget firewall i en Cisco 800 router fra?
Avatar billede morpheus Nybegynder
02. marts 2002 - 18:35 #1
set nat disable
write
reboot

Det er metoden på en 677'er
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. marts 2002 - 21:07 #2
Når du er i privileged mode (med enable kommandoen) skriver du SHOW RUN for at se konfigurationen. Hvis der er defineret ACL (access)lister, skal du have dem rettet eller slettet.
Det kan du læse megget mere om her: http://www.cisco.com/pcgi-bin/Support/PSP/psp_view.pl?Product_Name=800
Avatar billede finn_rud Nybegynder
03. marts 2002 - 00:42 #3
"enable" - tast enter og skriv password
"sh run" - tast enter
se efter access-list nr/eller navn eks. access-list 110
"conf t" -retur
no access-list nr / navn
test det virker
hvis det gør skriv "wr" (write = gem til nvram)
hvis det ikke gør sluk og tænd routeren igen (får dig tilbage til start)
Avatar billede lort_oddball Nybegynder
03. marts 2002 - 02:22 #4
start ---> kør ---> telnet "router ip" ----> indtast pass ---> en ---> indtast pass --->  set filter 0 off
(0 kan eventuelt udskiftes med filter nr.)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. marts 2002 - 07:45 #5
morpheus> Flot, han spørger efter en 800 router og så stikker du ham en fra en 677... :p
Avatar billede lort_oddball Nybegynder
04. marts 2002 - 19:22 #6
med chance for at begå en dødssynd vil jeg da sige at der ikke kan være så stor forskel på de enkelte kommandoer i CBOS...
Avatar billede morpheus Nybegynder
04. marts 2002 - 19:26 #7
lort_oddball:
Det er det jeg mener... Der burde vel ikke være den store forskel på en CBOS og én CBOS ! :o)

maniacdog:
Se forrige...
Avatar billede lort_oddball Nybegynder
04. marts 2002 - 19:31 #8
hmm er gutten død?
kunne da godt give lidt feedback =/
Avatar billede morpheus Nybegynder
04. marts 2002 - 19:34 #9
Så virkede mit svar åbenbart ikke... HIHI... Hans router døde ! :o)
Avatar billede lort_oddball Nybegynder
04. marts 2002 - 19:38 #10
dit svar ville faktisk ikke virke på en 677 =]
ikke med mindre man har en anden router/switch stående...
man skal skrive
set nat entry add 10.0.0.2
så er alle Porte forwardet til 10.0.0.2...
Avatar billede childofgaea Nybegynder
05. marts 2002 - 10:05 #11
Undskyld jeg ikke lige har kunnet svare på det, men min egen computer er død :(
Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen servere i nogen spil.. Jeg har ikke selv installeret routeren og forstår ikke så meget af det i snakker om.. Er der nogen der kan forklare det i et lidt "lettere" sprog? :)
Avatar billede lort_oddball Nybegynder
05. marts 2002 - 20:38 #12
det er mystisk hvis det er spil som counter-strike... der skulle du gerne kunne se servere og connecte til dem..
men hvilket spil har du problemer med?
Avatar billede childofgaea Nybegynder
07. marts 2002 - 12:53 #13
ALLE spil.. Counter-Strike,UT, Q3... ALT!
Men i CS er problemet lidt mindre: Den finder serverne, men pinger dem ikke.. I UT finder den 10 servere og stopper så. I Q3 finder den slet ikke nogen. Gamespy arcade hjælper lidt på det, da der er en indstilling der giver mig mulighed for at vælge hvor mange servere jeg vil kunne finde (kan ikke huske hvad det hedder, noget med Max server connections). Hvis jeg sætter tallet op til 60 kan den finde op til 60 servere.. Som regel lidt mindre.