Avatar billede sorenmt84 Juniormester
02. marts 2002 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ADSL Router - TDC Bredbånd

Jeg har i dag en TDC Bredbånd ADSL linje med dynamisk ip. Nu kunne dog godt tænke mig at få lidt fut i en server og vil derfor have fast ip i stedet... Dette har jeg erfaret at det kræver en router.
Jeg har kigget på følgende 2 og ville lige hører, om de ikke er udemærkede til dette formål...

1. http://www.multitech.dk/edbvis.asp?id=NET2568
2. http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86

Jeg skal som sagt bl.a. bruge forbindelsen til en lille server. Derud over er der 3 andre maskiner, som bruger linjen til "normalt" internet (surfe, email)

Der må også godt komme andre forslag på bordet, men de må ikke koste mere end 1300 kr!

Et lille bi-spørgsmål:
Vi har en 256/128 ADSL linje. Hvor mange vil der ca. kunne være online på samme tid (til at hoste hjemmeside) hvis siderne skal hentes i et fornuftigt tempo?
Jeg ved godt at der er mange ting der spiller ind der, men bare et cirka tal!

Avatar billede arriva Nybegynder
02. marts 2002 - 12:04 #1
1. Du for ikke en fastip ved at sætte en router op... du kontakte TDC hvis du vil have fast ip...
2. En 256/128 linje har kun 128kbit upstream, hvilket er meget lidt til en server... Men det kommer meget an på hvilken slags sider du vil have... hvis du har nogle sider med masser af grafik eller lign. så skal du ikke regne med det helt vilde... Men hvis det er en alm. simpel html side uden for meget kriller kraller, kan du vel have ca. 5-6 brugere samtidig...
Avatar billede fuldstop Nybegynder
02. marts 2002 - 12:57 #2
Hvis du har netexpress kan du bestille din faste ip her (gratis): http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/information/fastip.html
Avatar billede roman Nybegynder
02. marts 2002 - 13:55 #3
Men hensyn til det med routeren.

Så lad være med et vælge nogle af de 2 du har kikket på.
Jeg ville gå efter noget i en lidt højere klasse hvis jeg var dig.
Jeg har prøvet at arbejde med Trendnet's internetstation og den er ikke lige frem den fedeste router også men hensyn til opsætningen.
Jeg kan se lidt statistikken i de 2 som du har kikket på at de er i den billige ende. Men hvis du har et par hundere mere ville jeg klart vælge en Zyxel 310. Den koster ca. 17-1800 den har så ingen 4 ports switch så skal du have en 314 det er den samme router men bare med en lille switch i 4 ports switch i.
Jeg kan heller ej anbefale D-links 804 hvis du skal køre servere bag ved. Den's firewall opsætning er blevet for flyvende, Her mener jeg at den er får svær at konfigurere så det spiller helt korrekt. Men ellers er den også et godt bud fin.
Men som sagt hvis du har de par hundrede mere så gå efter zyxel 314
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
03. marts 2002 - 11:00 #4
Okay, det vil jeg så overveje... Virker denne Zyxel 314 fint sammen med TDC bredbånd?
Kender du en godt sted jeg kan købe den?
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 11:36 #5
Hvis du skal have TDC bredbånd så er den oplagte router at købe dertil helt sikkert en Cisco 1401! -Skal du selv sætte den op er her et par links til at konfigurere Cisco'en så den svarer til TDC's standard opsætning:

http://proaccess.jth.net/cisco.html

http://freesbee.wheel.dk/~jesper/1400-proaccess.txt
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
05. marts 2002 - 17:19 #6
>> roman...

Gider du ikke lige poste et svar... Nu har jeg haft spenderbukserne på og købt en Zyxel 314 :-)