Avatar billede moldrup Nybegynder
02. marts 2002 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lan-port Hastighed på Router til Adsl.

Hej..
Er det muligt at få en Router med flere LAn-porte, hvor man kan indstille max. hastighed på hver port for sig?
Hvad hedder denne løsning, og kan den købes for mindre budget?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
02. marts 2002 - 10:16 #1
det er sådan set det man bruger en router til!
Avatar billede rasborg Nybegynder
02. marts 2002 - 10:33 #2
>> Mr-bob (bond).. Ja det er jo det man bruger en router til. Men prøv at snakke med din udbyder om de ikke har noget firma geil, som de kan tilbyde dig.. Ellers kan du prøve at checke www.edbpriser.dk og se om e måske har noget!

KH EMIL
Avatar billede karlslund Nybegynder
02. marts 2002 - 19:23 #3
Det du gerne vil er at dele en internet-forbindelse mellem flere brugere og begrænse hver brugers maksimale båndbredde?

Det får du ikke umiddelbart en af de billigere ADSL-routere til - de indeholder et WAN-stik til din ADSL-linie og en f.eks. 10 eller 100 MBit 4 ports hub/switch som du kan koble PC'ere til. Du kan IKKE skelne mellem PC'erne i de 4 stik og derfor ikke begrænse båndbredden mellem dem.

Så skal du op i en helt anden kaliber router.

Men du kan gøre det med en Linux maskine med et par netkort i. Der var et spørgsmål om netop dette fremme for et par uger siden. Måske du kan bruge det svar (brug søgefunktionen i øverste højre hjørne)