Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. marts 2002 - 00:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

proftpd & virtualhosts

jeg skal have gang i nogen virtualhosts, men jeg kan sq ikke helt få det til at virke.
jeg har en freebsd 4.5 hvor jeg gerne vil hoste hjemmesider
og så ville jeg opette en host fx web.mitdomain.dk som så tog usernamet de loggede ind med og smide /home/username som default root.
og så ville jeg gerne have en admin.mitdomain.dk som havde adgang til hele serveren og så det kun var 1 user(mig) der kunne logge ind.
hvordan gøres det?

/dex_dexter
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. marts 2002 - 01:47 #1
kigger lige med ;)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. marts 2002 - 02:08 #2
oz2kas, du kan bare lade være med at skrive noget, men bare trykke udfør :)
Avatar billede skwat Praktikant
02. marts 2002 - 09:36 #3
Det vil tage 2 sekunder i ftpd at lave således, så sig til hvis du ikke nødvendigvis skal bruge proftpd
Avatar billede morw Nybegynder
02. marts 2002 - 12:09 #4
Jeg bruger mod_sql med proftpd. Så hvis du har mysql i forvejen er det ret nemt at sætte op.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. marts 2002 - 12:41 #5
jeg har kompileret mysql ind i proftpd, men har faktisk ikke fået bøvlet med det :(
men hvordan styrer du så hvad folk har adgang til?
Avatar billede morw Nybegynder
03. marts 2002 - 11:04 #6
I en tabel står der brugernes homedir, samt hvilket UID og GID der skal bruges, samt naturligvis brugernavn & adgangskode.

I proftpd.conf henviser du så til tabellens felter. Husk at der skal være en felt der hedder shell.

Hvad version bruger du af proftpd?
Avatar billede sv Nybegynder
03. marts 2002 - 20:57 #7
Jah..jeg bruger også den med mysql og har også fået chrootet brugerne når de logger ind, alt efter hvilken gruppe de kommer i..
såe...
jeg kan evt. poste min conf?
Avatar billede morw Nybegynder
03. marts 2002 - 23:39 #8
Jeg vil da gerne se den om ikke andet.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. marts 2002 - 01:03 #9
undskyld jeg ikke har kommenteret.
har været optaget af noget andet

jeg vil meget gerne se hvordan du har gjort
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. marts 2002 - 03:01 #10
sv?
u there?:)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. marts 2002 - 20:37 #11
hm..sv svarer ikke så jeg lukker igen.