Avatar billede xmaz Nybegynder
28. maj 2000 - 17:38 Der er 22 kommentarer

Copyfile fra netværk

Jeg er kommet i den situation, at jeg skal hente en fil fra en anden computer i netværket. Problemet er bare, at copyfile ikke virker sådan...

min linie ser således ud:
fs.CopyFile "\\w2k-server\seti server\result.log","c:\inetpub\wwwroot\seti\result2.log",true

Håber at nogen kan hjælpe
Avatar billede winkill Nybegynder
28. maj 2000 - 18:20 #1
Hvilken fejl får du?
Avatar billede xmaz Nybegynder
28. maj 2000 - 19:38 #2
jeg får en
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '800a0044'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Driverens SQLSetConnectAttr mislykkedes.

Avatar billede winkill Nybegynder
29. maj 2000 - 06:00 #3
Hvis ellers fs er et FileSystemObject virker det som om fejlen ligger et andet sted for FileSystemObject bruger ikke ODBC drivere.
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 09:44 #4
ja, lige præcis... det er fordi copyfile ikke kan kopiere fra et netværksdrev!!! Så den fejl kan man ikke bruge til det store :)
Avatar billede xjaw Nybegynder
29. maj 2000 - 11:16 #5
hvis det er den samme server der skal kopieres fra hvergang, så ville jeg nok 'Mappe' det drev fx \\w2k-server\setiserver\ = x:\

så kan filesystemobject med garanti bruge det, da den ikke ved at det er over netværk.
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 11:23 #6
det er nøjagtig det samme drev hver gang.. og jeg har prøvet at mappe drevet til e:\ men det virker heller ikke... vbscript kan nemlig godt kende forskel på almindelige drev og netværksdrev.. dette kan jeg se med DriveType-dimsen, og desuden melder vbscript, at drevet ikke er "ready" med "isready"-kommandoen
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 11:23 #7
det er nøjagtig det samme drev hver gang.. og jeg har prøvet at mappe drevet til e:\ men det virker heller ikke... vbscript kan nemlig godt kende forskel på almindelige drev og netværksdrev.. dette kan jeg se med DriveType-dimsen, og desuden melder vbscript, at drevet ikke er "ready" med "isready"-kommandoen
Avatar billede xjaw Nybegynder
29. maj 2000 - 11:29 #8
hmm.. k
så må du jo fyre en kommando af, der kopierer filen over til et lokalt sted før du henter den.
eller lave en komponent der kan gøre det for dig.
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 11:40 #9
hvordan fyrer jeg en kommando af, "der kopierer filen over til et lokalt sted før du henter den"? det er jo netop humlen ved det hele :)

Jeg har ingen idé om hvordan jeg laver sådan en komponent :(
Faktisk har jeg ingen idé om hvordan jeg laver en komponent i det hele taget :(
Avatar billede winkill Nybegynder
29. maj 2000 - 14:06 #10
Sjovt nok så kan jeg sagtens kopierer filer med VBScript over netværk. Jeg tror fejlen ligger et andet sted i dit script.
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 14:15 #11
winkill.. hvordan ser dine linier helt præcist ud? Hvis du gider at skrive den hvor du opretter filesystem-objektet og den hvor du henter filen :)
Avatar billede winkill Nybegynder
29. maj 2000 - 15:04 #12
Først gennem Windows Scripting Host
dim fso
' Kopi _til_ netværksdrev.
set fso = wscript.createobject("scripting.filesystemobject")
fso.copy "c:\test1.fil", "z:\"
' Kopi _fra_ netværksdrev
set fso = wscript.createobject("scripting.filesystemobject")
fso.copy "z:\test2.fil", "c:\"

..og så i ASP
dim fso
' Kopi _til_ netværksdrev.
set fso = server.createobject("scripting.filesystemobject")
fso.copy "c:\test3.fil", "z:\"
' Kopi _fra_ netværksdrev
set fso = wscript.createobject("scripting.filesystemobject")
fso.copy "z:\test4.fil", "c:\"

Har du checket at du har rettigheder til både kilde og destination ?
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 16:14 #13
Okay.. nu føler jeg mig for alvor dum.. sikkert med rette :)

Før brugte jeg _ikke_ "wscript.createobject", men bare "createobject"... blev den dermed automatisk hentet fra wscript?

Når jeg bruger wscript.createobject melder den at: "Object required: ''"

Hvad gør jeg?

Jeg har forsøgt at køre både fra min windows2000 webserver og fra min nt4-server.. men _intet_ virker :(

Jeg har sikret mig at wscript.exe ligger på begge computere...

Kan du komme med et bud på dette winkill, så er pointene dine :)
Avatar billede winkill Nybegynder
29. maj 2000 - 18:38 #14
"wscript.createobject" bruges kun i forbindelse med WSH, med ASP er det "server.createobject".

Her er en gang cut'n paste fra test.asp for at undgå en hver misforståelse.

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>
<body>
<%
dim fso
set fso = server.createobject("scripting.filesystemobject")
fso.copy "c:\ft.log", "z:\"
set fso = server.createobject("scripting.filesystemobject")
fso.copy "z:\Ny Tekstdokument.txt", "c:\"
%>
</body>
</html>
Avatar billede xmaz Nybegynder
29. maj 2000 - 19:54 #15
Jeg har prøvet at kopiere din kode 100%, og det går den ikke med til :(
Den brokker sig over, at:
"Object doesn't support this property or method: 'Copy'"
Hvis jeg så skriver copyFILE virker det hvis jeg bare kopierer rundt på webserveren, men IKKE hvis jeg kopierer til et "mapped" drev?!?! og ja, jeg har "full control" over netværksdrevet :)

Ved kopi til mapped drev melder den: "Path not found"
Efter jeg har postet spørgsmålet har jeg endvidere rodet lidt rundt forskellige steder, og jeg fandt et svar fra Ricardo, hvor der stod, at man kan gå i shell og så bare fyre en kommando af:

set dbshell = createobject("wscript.shell")

call dbshell.run("cmd.exe /c copy z:\blah.txt c:\blah.txt")

Dette melder ikke om fejl... det virker bare ikke :(

Alt i alt må jeg nok sige, at det her bliver mere og mere mystisk :(
Avatar billede xmaz Nybegynder
30. maj 2000 - 13:20 #16
Det vil sige.. det virker stadigvæk udmærket hvis jeg bare kopierer internt.
Endvidere har jeg forsøgt at sætte det op vha. ftp med en
call dbshell.Run("cmd.exe /c ftp -s:setidown.txt")-kommando, hvor setidown indeholder hvad der nu skal ske med ftp'en.. dette virker heller ikke fra scriptet, men fra en almindelig dos-prompt fungerer det fint... meget mystisk?!!?
Avatar billede xmaz Nybegynder
30. maj 2000 - 13:24 #17
Hvis nogensinde jeg finder ud af hvordan man uddeler ekstra-point er der 100 ekstra til ham, der kan hjælpe så det kommer til at køre :)
Avatar billede xmaz Nybegynder
30. maj 2000 - 13:26 #18
ham eller hende... i ligestilllingens navn :)
Avatar billede jper Nybegynder
30. maj 2000 - 17:16 #19
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at kopiere fra et andet drev her er hvad MSDN skriver om FSO læg specielt mærke til den første linie".....provides access to the server's file...." ikke noget om andres drev.

The File Access component provides access to the server's file system through the FileSystemObject object, and can be used to accomplish most typical file and directory manipulation and management.

Det er vel også meget godt ellers ville det jo være en smal sag et "stjæle" filer fra folks pc'ere når de klikker ind på dit site, men pc-bank oplysninger og password filer hedder som regel det samme så det ville være en smal sag ;-)
Avatar billede xmaz Nybegynder
30. maj 2000 - 17:33 #20
Det er såmænd heller ikke det der er planen.. altså at kopiere filer fra clienten der logger på.. men derimod fra en anden computer, der står på netværket... dvs. det er den _samme_ computer hver gang, der skal hentes info fra...
altså bottom line: Det er kun min webserver, der skal hente en fil fra en anden server... og clientens filer forbliver altså uændrede :)
Avatar billede jper Nybegynder
31. maj 2000 - 08:37 #21
Fra serverens side af sagen er der ingen forskel på, om der er tale om en klient eller en anden server så snart det ikke er på samme maskine duer det ikke, jeg har selv siddet med det samme problem, vi købte en komponent som kan det i stedet for, prøv på at kigge lidt på http://www.softartisans.com/ deres komponent kan den slags.
28. januar 2003 - 09:02 #22
Jeg kender udmærket problemet. JEg mener den nyeste Script engine fra MS har noget network ting i sig.
Ellers kan du jo lige kigge på hvilke services der er disablet/stoppet på din 2k server. Prøv at starte nogle af dem og se om det bliver bedre. Husk at læse hvilke services der gør hvad. Dér kan du lære en masse.