Avatar billede whisper Nybegynder
01. marts 2002 - 14:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vis ikke url i bunden af browseren...

Når man på min hjemmeside fører markøren hen over et link, vises adressen hvortil dette fører, i bunden af browseren. Hvordan undgår jeg at denne adresse vises(?), og hvordan viser jeg evt. noget selvvalgt tekst i stedet?
Avatar billede nuki Nybegynder
01. marts 2002 - 14:36 #1
Indsæt det her i dit link onMouseOver="window.status=tekst når mus er over'; return true;"
onMouseOut="window.status='når den ikke er over' ; return true;"

-Nuki
Avatar billede rune_c Nybegynder
01. marts 2002 - 14:37 #2
<a href="et eller andet.html" onmouseover="window.status=''">Her</a>
Avatar billede hirtshals Nybegynder
01. marts 2002 - 14:37 #3
<a href="link.htm" onmouseout="self.status=''" onmouseover="window.status='Din egen tekst';return true;">
Avatar billede jonas- Nybegynder
01. marts 2002 - 14:46 #4
Kan man så skrive title istedet for status, så den skriver det i titlen?! :o)
Avatar billede rune_c Nybegynder
01. marts 2002 - 14:59 #5
ja window.title
Avatar billede rune_c Nybegynder
01. marts 2002 - 15:03 #6
hvis du helt vil undgå at der står noget i statusbaren bliver du nødt til at lave dine egne links. Der vil nemlig altid i et meget kort stykke tid står stien i statusen.

ex:

<style>
.link {text-decoration: underline; color: #0000FF;}
</style>
<script language="JScript>
function open(p1){
  window.location.href = p1;
}
</script>
<span class="link" onclick="open('side.html')">Hej med dig</span>
Avatar billede rune_c Nybegynder
01. marts 2002 - 15:19 #7
dooh!! jonas->> ikke window.title med document.title
Avatar billede whisper Nybegynder
01. marts 2002 - 15:47 #8
Hmmm rune c jeg jan ikke få dit forslag til at virke.
Avatar billede whisper Nybegynder
01. marts 2002 - 15:56 #9
lol, jan = kan
Avatar billede sjh Nybegynder
01. marts 2002 - 20:52 #10
Det her virker, men hvis du holder musse knappen nede og flytter musen kan man godt se det.

<a href="http://www.eksperten.dk/"" onMouseOver="window.status='';return true" onMouseOut="window.status=''">www.eksperten.dk</a>
Avatar billede rune_c Nybegynder
01. marts 2002 - 22:54 #11
hmm prøv denne - den er testet er virker:

<html>
<head>
<style>
.tlink {text-decoration: underline; color: #0000FF; cursor: hand;}
</style>
</head>
<body>
<script language="JScript">
function go(p1){
  window.location.href = p1;
}
</script>
<span class="tlink" onclick="go('http://www.eksperten.dk')">Eksperten</span>
</body>
</html>
Avatar billede sjh Nybegynder
01. marts 2002 - 23:37 #12
Ja den funker bar. :-)
Avatar billede whisper Nybegynder
02. marts 2002 - 02:49 #13
Ja det funker måske meget godt i den sammenhæng du har skrevet men når jeg sætter det ind i mit html dokument virker det sq ik så godt.

rune c hvad mente du i øvrigt med at jeg "bliver nødt til at lave mine egne links"?
Avatar billede rune_c Nybegynder
02. marts 2002 - 12:24 #14
det jeg mente med "egne links" er bare hvis du kigger i min seneste svar bruger jeg en <span> og ikke en <a>. <span> fungerer ikke normalt som et link og skriver derfor ikke noget i statusbaren når man går ind i <span>'en. For så at få det til at ligne et link bruger jeg lidt CSS til formateringen og lidt JScript til at få det til at virke som et link.