Avatar billede lasse_k Nybegynder
01. marts 2002 - 10:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

no resize pop up

jeg har en html popup som der linkes til fra en flash fil..
på min flash knap har jeg en action der hedder:
on (press) {
getURL ("java script:popup('video01.htm','Scubavideo','406','118')");
}
hvilket fungere ret udmærket... men hvordan kan jeg gøre så den ikke kan resizes....???
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
01. marts 2002 - 10:02 #1
Hej.

"Noresize" osv. findes mange forskellige funktioner blandt andet til at remove knapper osv. led lidt på altomflash.dk der findes lidt omj emnet.

Vh. Thomas Nielsen
www.TekniskDesigner.dk
Avatar billede lasse_k Nybegynder
01. marts 2002 - 10:13 #2
jeg synes ikke lige jeg kan finde noget, men er rigtigt antaget at det skal stå sammen med linket i flash.....
Avatar billede lasse_k Nybegynder
01. marts 2002 - 10:21 #3
...jeg stiller måske også spørgsmålet forkert... det handler om at den ikke må kunne maksimeres.... med knappen i højre hjørne af vinduet....??
....please hjælp det er en eksamens opgave..... og vi er sku' lidt bag efter???
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
01. marts 2002 - 10:33 #4
("java script:popup('video01.htm','Scubavideo','width=406,height=118,resize=no')");

jeg tror det er den jeg plejer at bruge, men jeg kan ikke helt huske det
Avatar billede lasse_k Nybegynder
01. marts 2002 - 10:45 #5
sorry.... men det fungere ikke...!!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. marts 2002 - 10:52 #6
on (press) {
getURL ("java script:popup('video01.htm','Scubavideo','406','118','resizeable=no')");
}

/per
Avatar billede lasse_k Nybegynder
01. marts 2002 - 11:42 #7
det fungere desværre heller ikke.....!? Man kan stadig maximere vinduet, det er ikke inde i selve html popupen jeg skal gøre noget vel?
Avatar billede barklund Nybegynder
01. marts 2002 - 11:46 #8
Smid lige koden til din popup i javascript...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. marts 2002 - 12:09 #9
on (press) {
getURL ("java script:popup('video01.htm','Scubavideo','406','118')");
}

Eksempel fra http://www.eksperten.dk/spm/176173. Hvor du skriver din javascript i html filen,
som flash laver sammen med swf filen.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Untitled 1</TITLE>
<script type="text/javascript">
var win= null;
function popup(videopopup,video,w,h){
  var winl = (screen.width-w)/2;
  var wint = (screen.height-h)/2;
  var settings  ='height='+h+',';
      settings +='width='+w+',';
      settings +='top='+wint+',';
      settings +='LEFT='+winl+',';
      settings +='scrollbars=no,';
      settings +='resizable=no';
  win=window.open(videopopup,video,settings);
  if(parseInt(navigator.appVersion) >= 4){win.window.focus();}
}
</script>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#FFFFFF">
<!-- URL's used in the movie-->
<A HREF=java script:popup('videopop.html', 'nyheder', 400, 255)></A> <!-- text used in the movie-->
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
WIDTH=550 HEIGHT=400>
<PARAM NAME=movie VALUE="Untitled 1.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="Untitled 1.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></EMBED>
</OBJECT>
</BODY>
</HTML>

/per
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
01. marts 2002 - 13:28 #10
eller holde det rent i Flash:

on (release) {
    getURL ("java script:window.open('yourpage.html','newwindow','width=200,height=300,screenX=0,screenY=0,directories=0,resizeable=0,location=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,toolbar=0'); void(0)");
}

Den ved jeg virker.
Avatar billede lasse_k Nybegynder
01. marts 2002 - 20:53 #11
...det var smart det med ikke at skulle java script i html'en - men mit problem var jo at mit vindue ikke må kunne maksimeres
Avatar billede barklund Nybegynder
02. marts 2002 - 00:16 #12
Kan det stadig det med paws kode?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. marts 2002 - 12:21 #13
Selvfølgelig virker den da også til det. Alle de variabler der er bagefter, bestemmer hvad der skal være slået til.
Du skal bare ændre

resizeable=0

til

resizeable=1